Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette en CMS løsning eller er alt kodet fra bunden?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino superpeopleBig Smile

Jeg har et spørgsmål:

Kig venligst på disse sider:

www.123mc.dk og www.123auto.dk

Er disse sider færdige CMS løsninger med lidt modificering eller er de kodet fra bunden?

Jeg har har nogle super ideer og mangler sites som disse.

Nogle der kan hjælpe?

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 10:20

Hej.

I kildekoden ligner det at de er kodet fra bunden af, og ikke færdige cms løsninger :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:26

Ja, det ligner i hvertfald ikke noget kendt system. Der er både fordele og ulemper ved at kode det op fra bunden af. Så hvis du vil hurtigt i gang, så foreslår du starter ud med et eksisterende CMS :)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:36

Man kan se i kommentarerne og måden det er programmeret på (variable navne mm)  i den genererede kode, at 'nogle andre' har lavet koden... Sandsynligvis en cms eller noget frit materiale som er 'genbrugt' ...

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 10:49

Tror bestemt det er en CMS løsning, tvivler stærkt på at det hele er hardcodet :)

Men jeg skal ikke kunne sige, hvilket CMS der er brugt - tror det er et special lavet, for ingen af de store gratis CMS'er ser således ud i kildekoden.

Jeg vil helt klart foreslå dig at kigget på et af de store Open Source CMS'er - så vidt jeg er orienteret, så er Bilzonen.dk bygget oven på et Drupal system.

Så vil jeg foreslå dig at kigge på Drupal - det kan du få til stort set alt, og der er rigtig god hjælp at hente rundt omkring på nettet - kig bl.a. på Drupal.dk , der er mange gode fif og hjælpemidler derinde :-)

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 10:55
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 11:07
Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Skrevet kl. 11:52

Hej alle

Tak for de mange huritige svar.

Der lyder til at være delte meninger om hvad der er brugt. Smile

Hvis et CMS system er brugt hvordan er menuen til at finde med i venstre side så lavet? Javascript vil mange så sige men er det et modul i et CMS system eller skal det laves ved siden af?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:56

Tænker du på den søgefunktion der er lavet i venstre side, eller det at man kan vælge imellem "Find din mc" og "Find reservedel" ?

Søgefunktionen kan i hvert fald godt implementeres i CMS'et - jeg ville ikke blive overrasket, hvis der allerede findes et modul til Drupal, hvor man kan det, så det skulle være lige til :-)

Hvis der er til at vælge imellem de to menuer, så er der også et modul som man bare kan installere, så fungerer det helt fint.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Skrevet kl. 17:32

Hej Mark

Tak for dit svar.

Er der nogen der kender til CMS systemer, som har moduler eller komponenter, der kan lave sites som 123mc.dk og 123auto.dk?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)