Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seksualundervisning i 2. klasse - hvad sker der!!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Pedersen - Prozone.dk:

Hej.

Mikael, hvis du går i 4-5 klasse, så er du ikke 15-16 år, så er du omkring de 11-12 år.
I 2.klasse er du omkring 8-10 år.

 

jeg  startet senere i skole og det gør andre også , med fleste er ældre er korrekt , jeg var lidt urolige ,  så de vente lidt og det gør andre også tager et ekstra år i børnehave klassen og veneter et år eller 2 år mere

tilføjelse de  fleste der starter senere er selfølgelige nogle  af de  4 % dansker der er ordblind  de fleste tør ikke blande sig i debatten , da man laver stavefejl og udstiller sine fejl

Der kan være flere andre grunde til den sene start så der nok flere end du tror  der er ældre

google der er flere der starter som 7 åring og tager børnehave klasse hvor mange stod der intet om med det er sikkert mange og nogle enkelte senere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ok. Men jeg tænkte mere generelt, fordi generelt i folkeskolerne er 4-5 klasse omkring 11-12 år :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Faktum er, at børn generelt går i pupertet tidligere og tidligere. Pigerne får ofte menstruation i 2. eller 3. klasse og det er altså en chokerende oplevelse, hvis man intet ved om hvordan kroppen fungerer. Drengene bliver også tidligere udviklet, og med den tidligere udvikling kommer alle homonerne og de underlige fornemmelser i kroppen. Det SKAL de da lære noget om.

Randers kommune, som er startet på det er, synes jeg gør det godt. De underviser jo ikke på samme måde overfor de helt små, som overfor de store. Det handler om at forstå sin egen krop og ikke være bange for de ting der sker. Og det handler jo netop om, at lære dem at sige fra overfor det de ikke har lyst til.

At der i den forbindelse henvises til pædofili er helt ude i hampen. Overgreb på børn har intet med sexualundervisning at gøre. Uanset om der undervises eller ej, så udvikler børn sig altså som de nu engang gør. Og det skal de naturligvis lære om.  

Jeg har selv en datter på 7 år og vi lærer hende naturligvis også om kroppen - på det niveau hun nu engang er. Krops- og seksualforskrækkede mennesker er bestemt ikke nogen god løsning. Se bare på den Katolske kirke!

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Faktum er, at børn generelt går i pupertet tidligere og tidligere. Pigerne får ofte menstruation i 2. eller 3. klasse og det er altså en chokerende oplevelse, hvis man intet ved om hvordan kroppen fungerer. Drengene bliver også tidligere udviklet, og med den tidligere udvikling kommer alle homonerne og de underlige fornemmelser i kroppen. Det SKAL de da lære noget om.

Randers kommune, som er startet på det er, synes jeg gør det godt. De underviser jo ikke på samme måde overfor de helt små, som overfor de store. Det handler om at forstå sin egen krop og ikke være bange for de ting der sker. Og det handler jo netop om, at lære dem at sige fra overfor det de ikke har lyst til.

At der i den forbindelse henvises til pædofili er helt ude i hampen. Overgreb på børn har intet med sexualundervisning at gøre. Uanset om der undervises eller ej, så udvikler børn sig altså som de nu engang gør. Og det skal de naturligvis lære om.  

Jeg har selv en datter på 7 år og vi lærer hende naturligvis også om kroppen - på det niveau hun nu engang er. Krops- og seksualforskrækkede mennesker er bestemt ikke nogen god løsning. Se bare på den Katolske kirke!

Enig Yes

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)