Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelse i I/S

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står i den situation at en af mine gode samarbejdspartnere fra gammel tid, ønsker at oprette en bestyrelse til sit personlig ejet I/S. Han ønsker bl.a. mig som best.mdl, hvilket jeg ikke er sikker på om jeg har nok erfaring til. Han spurgte mig til råds mht. at oprette bestyrelsen i et interessentskab, og jeg måtte være ham et svar skyldig.

Her kommer mine spørgsmål:

Hvordan opretter man en bestyrelse i et personlig ejet I/S?

Skal det fremstå af interessentskabskontrakten eller skal der oprettes vedtægter eller andre dokumenter hvor det fremgår?

Skal der indberettes noget til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, det er jo et privat ejet I/S? (Med CPR som interessenter)

Kan han som interessent som ejer interessenter i I/S'et være formand for bestyrelsen? Jeg ved at man som ejer af et ApS eller A/S ikke kan være formand for en bestyrelse?

På forhånd tak, og fortsat god dag!

Mvh

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 08:56

Ingen forslag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

Hej!

Der er ingen krav om bestyrelse i et I/S..........altså ingen anmeldelse nogen steder.

Et I/S har sit eget CVR.nr......Det skattemæssige kører på interessenternes personlige selvangivelse.

/peter

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:31

Peter - Revisor:

Hej!

Der er ingen krav om bestyrelse i et I/S..........altså ingen anmeldelse nogen steder.

Et I/S har sit eget CVR.nr......Det skattemæssige kører på interessenternes personlige selvangivelse.

/peter

Det ved jeg godt, men nu er der en stor forskel på regler og love om flere kapitalselskaber stifter et I/S eller om flere personer stifter et I/S. Og det var det som jeg mente da jeg skrev at det var et privatejet I/S.

Men ønskes en bestyrelse oprettet, skal det så bare fremstå af I/S-kontrakten eller hvad vil du anbefale?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39

Hej!

Ja..........eller lav en intern forretningsorden!

/peter

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:43

Peter - Revisor:

Hej!

Ja..........eller lav en intern forretningsorden!

/peter

Hej,

Tak det var lige sådan et dokument jeg ledte efter.

Tusind tak for hjælpen.

Mvh

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:49

Som andre også er inde på er det jo mere en bestyrelse af navn end gavn når det er er IS.

der er jo ikke noget juridisk gældende, og uanset hvad kan I vist ikke hænges op på et bestyrelses ansvar, så måske det nemmeste ville være at kalde det en rådgivning/baggrunds/inspitations gruppe, for det er vel mere det der egentlig er?

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 09:59

Sansir:

Som andre også er inde på er det jo mere en bestyrelse af navn end gavn når det er er IS.

der er jo ikke noget juridisk gældende, og uanset hvad kan I vist ikke hænges op på et bestyrelses ansvar, så måske det nemmeste ville være at kalde det en rådgivning/baggrunds/inspitations gruppe, for det er vel mere det der egentlig er?

Ja det kan man godt sige. Jeg vil snakke med ham og høre om han vil oprette en bestyrelse og dermed en forretningsorden eller blot et "advisory board" eller som du selv kaldte det.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)