Kan man som helt nybegynder forvente at igennem Joomla skabe en velfungerende hjemmeside, med lidt hjælp fra IT-nørdede kammerater, eller skal man have folk til at lave det for sig? Og hvad ville det i så fald koste? |
Hej Dan,
Jeg vil sige, at det afhænger af, hvor meget nybegynder du er. Men hvis du har alment kendskab til it (og it-nørdede venner), så skal det nok gå.
Det afhænger selvfølgelig også af, hvad er det du går efter? En stor forkromet webshop med alt hvad den kan trække eller en mere nede-på-jorden-side. Prisskiltet har også meget med dine ambitioner at gøre.
Det er min erfaring, at jo mere du lærer om Joomla, jo flere muligheder finder du også. Jeg har brugt mange timer på at strikke mine sites sammen, tilføje ny funktionalitet osv. osv. Nu er jeg dog gået over til WordPress, da det i højere grad passede til mine nuværende behov.
Jeg vil opfordre dig til at være mere konkret, når du spørger efter mulighederne for succes og om pris. Lige nu er det lidt ligesom at du spørger: "Kan jeg - som nybegynder - have kontrol over køretøjet - og hvad koster det?
Joomla er en dejlig platform med et hav af muligheder, så god tur og pøjpøj med hjemmesiden.