Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla for dummies?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man som helt nybegynder forvente at igennem Joomla skabe en velfungerende hjemmeside, med lidt hjælp fra IT-nørdede kammerater, eller skal man have folk til at lave det for sig? Og hvad ville det i så fald koste?

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 22:25

Hej Dan,

Jeg vil sige, at det afhænger af, hvor meget nybegynder du er. Men hvis du har alment kendskab til it (og it-nørdede venner), så skal det nok gå.

Det afhænger selvfølgelig også af, hvad er det du går efter? En stor forkromet webshop med alt hvad den kan trække eller en mere nede-på-jorden-side. Prisskiltet har også meget med dine ambitioner at gøre.

Det er min erfaring, at jo mere du lærer om Joomla, jo flere muligheder finder du også. Jeg har brugt mange timer på at strikke mine sites sammen, tilføje ny funktionalitet osv. osv. Nu er jeg dog gået over til WordPress, da det i højere grad passede til mine nuværende behov.

Jeg vil opfordre dig til at være mere konkret, når du spørger efter mulighederne for succes og om pris. Lige nu er det lidt ligesom at du spørger: "Kan jeg - som nybegynder - have kontrol over køretøjet - og hvad koster det?

Joomla er en dejlig platform med et hav af muligheder, så god tur og pøjpøj med hjemmesiden.

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:45

Tak for svaret Bjørn!

Gav mig blod på tanden... :)

Der ville ikke være tale om en direkte webshop, men med elementer deraf. Det er lidt kringlet undskyld.

Lige en sidenote - Du nævner Wordpress, og jeg har set det flere steder. Er det på samme måde en open-source CMS og hvad er de umiddelbare fordele ved denne platform i givet fald så?

Fra Køge
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 240
Fra  Bjørn Johansen Skrevet kl. 23:32

Hej Dan,

Håber, at du får tørret blodet af på et tidspunkt :-)

WordPress er også ganske gratis og kan også anvendes som CMS. Jeg ved ikke, hvordan det virker med webshops. Det er mit indtryk, at WordPress er designet til blogging. Der er bare så mange plugins og muligheder at det kan være svært at overskue. Både for Joomla og WordPress finder man efterhånden ud af, at der findes et hav af fikse tilføjelser, som gør det man har brug for.

Jeg har været glad for skiftet til WordPress. Efter lidt tilvænning synes jeg, at det er nemmere at finde rundt i. Derfor har jeg skiftet til WordPress for samtlige mine sites.

mvh

Bjørn Johansen

Du finder mig på www.bjoernjohansen.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:05

Du kan også overveje at tage et Joomla kursus på IBC - de er ret billige og du kommer godt omkring.

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 11:04

Hej Dan.Nielsen,

Jeg er meget enig med Bjørn. Hvis du har noget grundlæggende viden til IT, og du har gode venner, som kan hjælpe dig, og internet derhjemme, så er det kun spørgsmål om din tid og lyst, hvornår du kan Joomla. Der er ikke noget, som er umulig. Wink Dine ambitioner vil afgøre, i hvilken omfang skal du gå ind i Joomla undervisning. Du kan f.eks. begynde fra Dan Rahmels bog "Beginning Joomla. From novice to professional".

Hilsen

Nazar

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)