Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IP-filter til google analytics, lidt hjælp tak :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi benytter google analytics, og havde lavet et IP-filter for at undgå misvisende data i besøgsstatistikken. Det gik fint nok, lige indtil vores computere ændrede IP-adresser, da de ikke har fast IP. Er der nogen der har en løsning til hvordan man permanent undgår at få sine egne besøg med i statistikkerne? Eller bliver man virkelig nød til at ændre sit filter hver gang man logger på et nyt netværk?

Mvh. Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:55

Det er der rigtig mange måder at omgås på... hvad sprog er jeres site udviklet i?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 08:47

hvis det altid er de samme computere i tilgår sitet fra, kan i lave en cookie exclude.

1. indsæt denne kode istedet for <body> tagget:
<body onLoad="javascript:pageTracker._setVar('exclude');">

2. gå ind på siden med alle de maskiner der skal ekskluderes, sæt det gamle body tag ind igen.

3. lav et filter der ekskludere alle med den ip:

Gå ind i -> Filteradministrator -> Tilføj Filter -> tilpasset filter -> udelad -> Tilpasset felt 1 -> Filtræringsmønster: exclude (navnet på cookien) -> forskel på store og små bogstaver: nej.

4 vælg de sider der skal påvirkes.

Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 18:00

Hej mads, og tak for dit svar

Jeg er ikke helt skarp i koder, men kan prøve at forklare hvordan jeg forstår det du skriver.

1. er en script-kode for en slags tracker, den tracker giver mig så en cookie for hver enkelt computer der besøger hjemmesiden imens trackeren er aktiv. Passer det nogenlunde?

2. der skal vi besøge siden, for at den installerede tracker laver en cookie for hver af maskinerne. Når vi har fået en cookie fra hver maskine, kan vi sætte den gamle <body> kode ind igen.

3. laver man et filter i google analytics, ligesom jeg lavede et før med IP'er der ikke virkede. Denne her gang bruger man bare de der cookies man har fundet.

4. ja, vælger hvilke sider det skal påvirkes

Har jeg forstået alle trinnene rigtigt? jeg er mest i tvivl om trin 1 :) hvis jeg har forstået det rigtigt, har jeg lige et spørgsmål til. De cookies jeg får lavet/indsamlet med den der tracker, hvordan finder jeg dem? for jeg skal jo bruge cookies'ne når jeg skal lave filtret, men ved ikke lige hvordan jeg skal finde dem :)

Igen, tak for dit svar, det er en stor hjælp

mvh Kristian

Find vej med en rutevejledning eller se landkort over de danske byer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)