Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg word lavet til pdf fil ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Hvordan laver man et word dokument om til et pdf dokument.

Er det muligt eller er der andre former hvor man kan lave et dokument om så man ikke kan ændre i det

Mikkel

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 14:26

Du siger gem som og så vælger du under navnet at det skal være PDF.

Hilsen Lasse

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:28

Hvis du bruger Office 2007, er det indbygget i dit program!

KLik på Office-knappen, vælg Gem Som, og vælg PDF...

Ellers skal du bruge et program til konvertering, EDocPrinter kan en masse, men CutePDF er gratis. Programmet installeres sammen med den nødvendige postscript-converter (det forklares i installationen), og herefter har du fået en ny "printer".

Herefter er det bare et spørgsmål om at 'Udskrive' til CutePDF og så dannes der en pdf-fil.

MEN...

Vær lige opmærksom på, at der altså i langt de fleste tilfælde også kan ændres i en pdf-fil. Der skal bruges mange sikkerhedsforanstaltninger før det ikke kan lade sig gøre. Så hvis det er for sikkerheden af dine udsendte dokumenters ubrydelighed, så er nødt til punge ud for Adobe Acrobat og muligvis enda mere software med digital kodning.

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507

Du downloader bullzip pdfprinter og installere og så printer du den ud hvor du vælger denne printer.

Efter den er"printet ud" vil den spørge dig hvor du skal gemme filen

Du behøver selvfølgelig ikke at have en printer da den ikke printer rigtigt, det hedder bare en pdf printer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:28

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Fra Midtjylland
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:55

virker det i alle word?

Bliv medlem af Rengoringsgruppen.dk og få flere kunder

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:31

Super mange tak ..

Mikkel

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 16:01

Nanna:
virker det i alle word?

Funktionen "gem som PDF" kom først til Windows 2007 og i første omgang som en tilføjelse til Office 2007 pakken.

For konvertering af Word til PDF fra tidligere versioner end Office 2007 har Microsoft skrevet denne information:
http://office.microsoft.com/da-dk/word/HA011683331030.aspx

Til tidligere versioner af Microsoft Office (og andre kontorprogrammer) kan jeg anbefale PDFCreator, som er gratis (Open Source).
PDFCreator fungerer lige som andre lignende "PDF-skrive programmer" som en printer, som du blot udskriver til fra dit tekstbehandlingsprogram, regneark eller lignende til PDFCreator printeren.
Det fungerer fuldtændigt problemfrit. Jeg bruger det selv til fakturaudskrivning fra mit firmas Summa Summarum regnskabsprogram. Skype-Smile

Håber du kan bruge det.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:41

Til MS office 2003 skal der et tilføjelsesprogram til.

Ellers kan jeg anbefale Open Office der ud over at være gratis også stort set kan alt det MS office kan og sagtens læse og skrive alle de formater MS kan.

Der er også indbygget at kunne gemme som PDF (Jeg kunne forstille mig at licenser til MS ikke står højst på listen over ønskede udgifter for iværksættere)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)