Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad kunderne betale gebyr på internationale kort?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en række webshops hvor vi overvejer at indføre gebyr på betalinger med internationale kreditkort

Pga. de større gebyrer og den længere periode pengene står hos PBS, når de gælder internationale kort, vil vi selvfølgelig gerne have så mange som muligt til at bruge dankort/visa dankort.

På vores shops er det ca. 85% af betalingerne der bliver foretaget med Dankort/Visa Dankort, men vi vil gerne rykke nogle af de sidste procent.

I dag betaler vi alle gebyrer, men nu overvejer vi at indføre gebyrer på de internationale kort, dvs. på Mastercard og Visa electron primært, vi vil stadig holde det gratis for kunderne at bruge Dankort eller Visa Dankort.

Er der nogen der har erfarringer med at have gebyr på bestemte korttyper eller meninger herom?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:16

Helt klart - lad kunderne betale for hvad de får.

Lige nu lader du jo dine Dankort kunder betale for kreditkort kunderne.

Der har også været flere tråde herinde tidligere, som siger at du vil kunne rykke nogle over.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:53

Overvej hvilke kunder, det er I gerne vil have (målgruppen).

Hvis I kun vil have kunder indenfor Dk, så er det vel Ok med et gebyr (de har jo et alternativt valg).

En kunde fra udlandet vil typisk opleve det, som om man betaler en merpris (uanset hvad BPS gør og ikke gør). Kunden ser det jo blot fra sit eget synspunkt og er ret ligeglad med dansk infrastruktur.

Jeg bor p.t. udenfor Dk og har derfor et internationalt kort. Jeg kunne aldrig komme i tanke om at 'brokke mig' til en webshop (det er livet simpelthen for kort til at bruge tid på ), jeg dropper dem simpelthen, hvis prisen ikke svarer til det, jeg vil give. Så at man ikke hører noget fra kunder, der er utilfredse er ikke nødvendigvis udtryk for, at de potentielle kunder oplever en god service.

Hilsen herfra ;-)

Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:26

Det vi har oplevet er at gebyret bliver et irritationsmoment for kunden, da det er svært at oplyse om gebyret inden folk når et stykke hen i købsprocessen.

Ligeledes bliver det af nogen kunder opfattet som nærigt at opkræve gebyret, især når det som hos os ofte er et større beløb de køber for.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)