Vi tager gebyr for masterkort osv. da vi nogle gange skal vente op til 90 dage før vi modtager pengene. Dette er ret irriterende samt der er et meget højt gebyr. Vi har formået at rykke en del kunder over til dankort/visa med stor succes. Vi har valgt at lægge en % sats ind så jo mere de køber for jo mere skal de betale i gebyr det har ihvertfald resulteret i at vi har ingen køb på kreditkort for over 10.000,- og når man taler om så store ordre så er det rart at få pengene før man selv skal betale ens egne kreditorer.
Hos Cykelpartner.dk har vi valgt at det er gratis for alle, med alle de korttyper vi modtager, da vores test simpelthen har vist at vi mister for mange kunder i købsflowet når de bliver præsenteret for et gebyr.
Overvej hvilke kunder, det er I gerne vil have (målgruppen).
Hvis I kun vil have kunder indenfor Dk, så er det vel Ok med et gebyr (de har jo et alternativt valg).
En kunde fra udlandet vil typisk opleve det, som om man betaler en merpris (uanset hvad BPS gør og ikke gør). Kunden ser det jo blot fra sit eget synspunkt og er ret ligeglad med dansk infrastruktur.
Jeg bor p.t. udenfor Dk og har derfor et internationalt kort. Jeg kunne aldrig komme i tanke om at 'brokke mig' til en webshop (det er livet simpelthen for kort til at bruge tid på ), jeg dropper dem simpelthen, hvis prisen ikke svarer til det, jeg vil give. Så at man ikke hører noget fra kunder, der er utilfredse er ikke nødvendigvis udtryk for, at de potentielle kunder oplever en god service.
Det vi har oplevet er at gebyret bliver et irritationsmoment for kunden, da det er svært at oplyse om gebyret inden folk når et stykke hen i købsprocessen.
Ligeledes bliver det af nogen kunder opfattet som nærigt at opkræve gebyret, især når det som hos os ofte er et større beløb de køber for.