Vi påtænker at tegne abonnement hos Spar30.dk og lægge et par hundrede varer ind hos dem.
Hver vare, vil så linke til vores side, dér hvor hvert produkt ligger.
Vil det så ikke give os et par hundrede linksin. Altså de gode links i googlebottens øjne :-) Eller er de links ikke noget værd, i dens øjne?
Har I nogen erfaring med Spar30.dk og om det giver noget overhovedet? De siger der er 114.000 besøgende i vores kategori. Men om det var i måneden eller pr. dag kan jeg da ikke lige huske nu :-D ha ha
Har I nogen erfaring med Spar30.dk og om det giver noget overhovedet?
Kender flere, som ik længere er i deres "katalog", da prisen vs effekt ik var god nok... Det er kun anden hånds beretninger, men der er altså flere af slagsen med samme konklussion...
Michael Haahr:
De siger der er 114.000 besøgende i vores kategori. Men om det var i måneden eller pr. dag kan jeg da ikke lige huske nu :-D ha ha
Jeg har lige kigget hurtigt på spar30, og umiddelbart er det redirect links, hvilket vil sige at de bruger et script til at linke via, og derfor skal du ikke gøre det for linkværdien, den er nul værd i forhold til seo.
Om det kan give kunder skal jeg ikke kunne udtale mig om...
Og der var jeg lige hurtig nok, jeg fandt et link til en decideret produktside, hvor der faktisk er fine links, så du får links ud af det...
Men du skal så tænke på duplicate content, for hvis de henter data fra samme database, incl. produktbeskrivelser er der flere sider med samme indhold, og kun en af dem får en brugbar plads hos google...
Jeg vil nok stille mig tvivlende overfor om det vil kunne betale sig, medmindre du kan lave forskellige produktbeskrivelser for de 2 sider. Et kæmpearbejde, som muligvis slet ikke kan betale sig...