|
Mathias Bak:Kan du fortælle mig hvor man kan få bannere til 5kr / CPM ?
Det er vist den pris 123hjemmeside tager for et 125x125 banner - også gennem Addealing.
Det er vist den pris 123hjemmeside tager for et 125x125 banner - også gennem Addealing. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Hej Mathias Der har været mange tråde herinde tidligere omkring priser. En der bla. lå i det niveau var DBA, og fik da også selv et tilbud fra dem som jeg takkede nej til. Det stemmer sådan set også meget godt hvis du regner lidt... 1.000.000 x 0,5% = 5.000 klik 5000 klik a ca. 1 krone ( afhænger jo meget af produktet du udbyder) , men stemmer fint for slik som jeg sælger. Herudover kommer så at 0,5% nok er lidt højt sat , hvilket betyder endnu højere klikpris. Ydermere er kunderne "tilfældige" som ser din annonce, og altså ikke kunder som i udgangspunktet ledte efter dit produkt, hvorfor værdien af dem alt andet lige vil være dårligere - sammenlignet med Google adds. Så min konklusion er at bannervisninger, og priserne herpå er stærkt overvurderet. Mange forsøger at sælge visninger på deres hjemmesider med helt urealistiske forventninger. Mvh Jesper
|
Nicolai: Så du mener seriøst at nogle vil betale 80 CPM ?? Det må da så være fordi de ikke kan regne ? Jeg ved selvfølgelig at du for nogle produkter betaler væsentligt mere end jeg gør for slik - men alligevel....
|
Jeg har betalt ca 2500 kr for 30 dage i nordjyske i rotation med andre ca 10-15 syntes jeg at kunne huske.
|
Mine hjemmesider: Fodboldtøj - Tryk på t-shirts
Ja !! Især virksomheder med statsstøtte som f.eks. SKAT og Danske Spil, de betaler prisen for at være overalt, når de skyder en kampagne afsted. Selv ville jeg også hellere betale en CPM på 80, hvis hjemmesiden var relevant i forhold til mit produkt, end jeg ville betale en CPM på 5 på f.eks. alle 123hjemmesider. Hvis jeg omregner min CPA på topbanneret på billige mobiler, så er min gennemsnitlige CPM iøvrigt højere end 80. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement