Fjernelse af parametre i statistisk
Tilmeldt 14. Jan 06
Brinaldo
Skrevet
21-03-2010 kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Hejsa,
Jeg har lidt udfordinger med at kunne sætte mål op for forskellige flows, da mange af de forskellige steps (URL 'er) indeholder parametre.
Hvordan kan jeg tracke på starten af en URL og ikke hele URL'en?
Hele URL'en kunne se sådan ud:
www.mitsite.dk/tilmelding/true/username@ID_Date
Jeg vil så gerne kun tracke på www.mitsite.dk/tilmelding/true (da det går igen hver gang - resten er info om hver eneste bruger)
Nogen der kan hjælpe?
Svar
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Mar 10
Mads Donkin
Skrevet
21-03-2010 kl. 20:38
Svar
Hej!
Det ville være super fedt, hvis du kunne fortælle hvilket staistik system du bruger?
Svar
Tilmeldt 14. Jan 06
Brinaldo
Skrevet
21-03-2010 kl. 20:41
Svar
Hehe. God pointe :)
Det er google analytics...
Svar
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Når du opsætter dit mål, skal du blot bruge den "søgeordstype" der hedder "hovedmatch".
Så kan du definere en hoved-url, uden de øvrige parametre som måske er unikke pr . bruger.
Svar
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 30. Nov 08
Hej Brinaldo
Og, hvis du vil bruger reg. ex. så kan du skrive ^/tilmelding/true/(.*)
Chrilles
Svar
Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Hejsa
Hvis du er i gang med at sætte Google Analytics op, og generelt skal til at bruge det mere, så kan jeg kun anbefale dig at købe og læse Analyticsbogen . Det er en stor bog om Google Analytics på Dansk, skrevet så man kan få værdi af sine data.
Og ja, det er ren reklame, for jeg er den ene af de to forfattere :-) Du kan læse meget mere om Google Analytics på mit webanalyse site: http://www.webanalytiker.dk
Svar
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Hvis du har parametre som ikke har betydning for selve indholdet, så bør du også være opmærksom på dublicate content .
Svar