Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undersøgelse af konkurrenter

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg er lidt på bar bund med den her. Mange af jer har sikkert prøvet at starte en eller anden form for online service. Før I besluttede jer for om jeres ide var "Go Go eller No Go", lavede I vel en form for undersøgelse af hvad der ellers fandtes på markedet af lignende services.

Jeg ville sætte pris på hvis der var nogen der gad dele deres fremgangsmetode til denne undersøgelse, med os andre Aminoer. Glæder mig til at høre fra jer!

Let the debate begin !

// Mathias Bak

(P.S. Lad os prøve at holde den on-topic hele vejen, uden for meget mundhuggeri :D )

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 18:50

Det kommer nok lidt an på hvad det er for et produkt eller en service.

Jeg ville nok kigge på google, og se hvor mange der er som sælger produktet eller den service man vil yde.

Endvidere ville jeg se om om folk bruger penge på at annoncere for servicen eller produktet. Hvis der er det er det højst sansynligt fordi de tjener penge på det, og så ved du at der ihvertfald er folk/kunder der bruger penge på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57

Den type service jeg taler om er en webservice, der kan sammenlignes med fx examinare.dk eller askpeople.dk. Ikke dermed sagt at det er online spørgeskemaer jeg vil kaste mig ud i, men et website hvor folk kan købe en service.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:10

En ting som er vigtigt når du starter egen virksomhed:

Skil dig ud på dit marked!

Det er at lave ordentlig research på marked, og derefter finde en måde at vinkle din virksomhed er helt afgørende for din succes online.

Det vil jeg mene er det væsentligste tip :-)

Mvh.
Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 19:43

Mathias Bak:

Hej !

Jeg er lidt på bar bund med den her. Mange af jer har sikkert prøvet at starte en eller anden form for online service. Før I besluttede jer for om jeres ide var "Go Go eller No Go", lavede I vel en form for undersøgelse af hvad der ellers fandtes på markedet af lignende services.

Jeg ville sætte pris på hvis der var nogen der gad dele deres fremgangsmetode til denne undersøgelse, med os andre Aminoer. Glæder mig til at høre fra jer!

Let the debate begin !

// Mathias Bak

(P.S. Lad os prøve at holde den on-topic hele vejen, uden for meget mundhuggeri :D )

Hej !

Jeg har ikke prøvet at opstarte noget før. Det jeg gerne vil i gang med at lave har jeg prøvet at google for sjov netop at undersøge hvor hård konkurrencen er på området, og hvad de andre render rundt og foretager sig.

Jeg har ikke rigtigt fundet nogen der gør det som jeg har planer om at skabe - jeg har fundet denne hjemmeside http://sharingideas.org - men den ser altså ikke særlig skæmmende ud.

For at finde ud af hvad det er jeg går og meget gerne vil i gang med så vil jeg anbefale at man læser dette opslag http://www.amino.dk/forums/t/83832.aspx  - og jeg er lidt dum til at finde mine konkurrenter, så jeg vil sætte meget pris på hvis der er nogen der vil være søde at finde nogen flere til mig, hvis der altså ellers finde nogen.

For mit vedkommende er dette et  "Go Go" projekt - jeg kan mærke at det er sådan noget jeg brænder for at lave, hvorfor jeg ikke har gjort det noget før, så er historien bare at jeg slet ikke havde tænkt over at publicere mine idéer på nettet. Det er såmænd ikke fordi at jeg er bange for at der er nogen der stjæler mine idéer og kommer til at tjene kassen på dem.

Jeg syntes det kunne være smadder spændende hvis man over tiden overbeviser folk om at det måske ikke er så farligt at dele ud af sine idéer ( altså at lave en mentalitetsændring hos folk  ) og lader andre få gavn af dem, nu hvor man alligevel står og ikke tø´r at tage chancen at få dem ført ud i livet selv.

Jeg forstiller mig at der i løbet af nogen år at portalen rummer over 1000 idéer ( ikke blot mine egne men også fra brugerne ) - alt det skal selvfølig følges op med nogen succes historier om folk der har skabt en god virksomhed på baggrund af en af de idéer fra portalen, og det kunne være super sejt hvis en af disse idéer gik hen og skabte arbejdspladser for flere 100 mennesker. 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:17

Nikolaj Bomann Mertz:

En ting som er vigtigt når du starter egen virksomhed:

Skil dig ud på dit marked!

Det er at lave ordentlig research på marked, og derefter finde en måde at vinkle din virksomhed er helt afgørende for din succes online.

Det vil jeg mene er det væsentligste tip :-)

Mvh.
Nikolaj

Først og fremmest, tak for dit indlæg. Det svarer dog ikke på mit spørgsmål. Du siger "Det er at lave ordentlig research på marked, og derefter finde en måde at vinkle din virksomhed er helt afgørende for din succes online.", og det er lige præcis det jeg spørger om hvordan jeg skal gøre :-)

Hej Wonderboy (eller hvad du foretrækker at blive kaldt :D )!

Fedt indlæg. Altid godt at høre lidt om hvad andre går og tænker på. Jeg har selvfølgelig også søgt på Google. Det jeg gerne ville frem til, var om der var andre taktikker til at undersøge evt. konkurrenter, men også størrelsen af det marked der er for pågældende ide.

Undskylder hvis dette indlæg er lidt forvirrende. Er klar over at det kunne formuleres bedre :) Håber i forstår hvad jeg mener.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:29

Hej Mathias

Hvis du allerede nu kan se at der er konkurrenter - så kan du jo ringe dem op og spørge om de vil snakke med dig, og komme med nogle gode råd. Jeg er ofte blevet kontaktet af nogle som gerne vil starte indenfor børnetøj, og jeg holder mig sjældent tilbage med feedback. Det du giver ud får du fuldt ud igen senere hen.

Naturligvis vil du møde nogen som ikke kan se fordelen i at dele erfaringer - men du støder måske ind i en sød og rar person, som ikke er så bange for at dele lidt :·)

Personen kan eksempelvis komme med en række ting som han eller hun har gjort forkert eller ville have gjort anderledes. Du får sikkert ikke de allerhemmeligste ting at vide, men alligevel kan du måske få en fornemmelse af om det er et område du vil gå videre indenfor - eller om det er en dødsejler.

Derudover skal du ud og møde din målgruppe. Det er svært at definere det dybere når du ikke fortæller mere - men lad os antage at den primære målgruppe er universitetsstuderende mænd. Så må du ud på uni og snakke med dem. Mangler de det du vil tilbyde. Og ikke mindst - vil de betale for en sådan ydelse. Det gælder ikke om at finde rygklappere - men om at få de ærlige meninger. Nogle vil sige ja for at gøre dig glad - det skal du kunne spore og stille dybere spørgsmål.

Og ja - google er din ven - her kan du finde meget. Find også evt. forums hvor din målgruppe befinder sig - og spørg løs.

Derudover kan du jo lægge 60% af ideen op her på amino - og bede om folks mening - det vil jeg mene du kan komme langt med :·)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Tusind tak for dit svar Helle !

Jeg havde ikke tænkt på det med at kontakte konkurrenterne. Faktisk en rigtig god ide! Min primære målgruppe vil være store som små virksomheder og iværksættere. Jeg har dog ikke fundet nogen direkte konkurrenter, men det kan jo være jeg ikke har søgt godt nok.

Med hensyn til at lægge ideen ud her på amino er jeg rædselsslagen. Er totalt paranoid og tror at alle vil stjæle og udvikle min ide før jeg selv får gjort det. Jeg tror det er ret generelt. Det er jo også dette problem "Wonderboy", taler om at gøre op med i lidt tidligere her i tråden. Men det kan jo være jeg bare skal prøve og se hvordan det så går :-) Det vil jeg lige overveje en tid :)

Andre der har noget de gerne vil dele ?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:54

Hej

Jeg benytter mig først og fremmest af at definere min målgruppe. Jeg sætter et ansigt på, og skaber en figur som er den jeg forventer vil handle på mit site.

Lad os sige at jeg vil lave en service hvor tøjindkøbere ved polls kunne spor sig ind på om der bliver gang i bikinierne til sommer, og om de skal være med eller uden top. Selv ville jeg f.eks gætte (håbe Stick out tongue) at det vil være uden.

Så ringer jeg til tøjindkøberne i nogle forskellige forretninger, og siger jeg har et parti billige bikinier, - og at de er billige fordi der ikke er overdel (så er det vist bare trusser, men pyt) og om det er noget de er interesserede i? Hvis de så siger nej, bikinier er med to dele, så spørger jeg hvor de ved det fra? Så svarer de at sådan er det bare. Hvis jeg så spørger om resultatet af en undersøgelse jeg har lavet på nettet viser noget andet, ville ændre på deres beslutning, så bliver indkøberen nysgerrig. Så spørger indkøberen om hvad det er for en undersøgelse, - og så fortæller jeg om mit koncept som om det var noget jeg selv var kunde i. Så siger indkøberen at den slags undersøgelser hvor der kun er 100 der svarer ikke kan bruges til så meget......... osv. osv. - du kan selv digte videre. Så spørger jeg indkøberen om han/hun så mener at de xx kr. jeg har betalt for den undersøgele er spildt, og så svarer indkøberen at det da er alt for dyrt, og den skal man ikke spilde penge på, og iøvrigt har de købt sommerkollektionen til i år på messen i August sidste år.

På den måde har jeg nu fået indsamlet en masse oplysninger, om den skepsis kunden har, og et branchefif der fortæller hvornår jeg skal markedsføre min idé, og at jeg altså ikke skal sælge til bikinibranchen om sommeren, selvom det ellers lød oplagt.

Det er altså et eksempel, men du har sikkert fattet pointen allerede.

Michael

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:57

I øvrigt et alternativ - du kan lave din egen gruppe her på amino - og invitere nogle udvalgte indenfor til lidt sparring. Så er du ikke ude i helt åbent forum, hvis du er lidt bange for at skrive om ideen. I øvrigt mener jeg heller ikke man skal dele alt - og nogen ting skal man måske slet ikke dele - det kommer an på hvad det er :·)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)