Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import eller dropship fra land udenfor EU: Varenummer og skat?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står til at importere eller ihvertfald dropshippe nogle varer fra kina til Danmark.

Jeg kan simpelthen ikke helt finde ud af de hersens regler: Hvordan virker varenumrene? Er det af generel karakter som for eksempel "2 GB mp3 afspiller" eller er det helt specifik "Sony model XXX med chipsæt XXXX XXXX XXX submodel 238925"?

"Hver eneste vare i Danmark har et varernummer. Varernummeret kan du få oplyst hos Told & Skat. For at få det korrekte varenummer til din vare, skal du kende til alle varens bestanddele og funktion."

/ http://www.100svar.dk/toldsatser-mv/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:03

sødealexander:

eller ihvertfald dropshippe nogle varer fra kina til Danmark.

Glem det der!!! Det ender kun i rod, bøvl, masser af arbejde og sure kunder!

Du skal som sælger betale told, momsen osv, som bliver pålagt ved import... Bare så du ved det!

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 20:17

Ja det var jo ikke meget svar på mit spørgsmål...

Men jeg er nu vældigt sikker på at man sagtens kan dropshippe private labels lige ned i DK via customs cleared sendingsmetoder, på en måde der stadig sikrer at folk er tilfredse med hvad de modtager.

Så ikke så meget snak om dét..

Det handler mere om varenummer og http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=112508

Jeg syntes ikke jeg kan gennemskue det, eller få det til at virke for den sags skyld..

Fra Ribe
Tilmeldt 19. Dec 06
Indlæg ialt: 288
Fra  Interim Manager Skrevet kl. 13:20

Hej Alexander.

Hvis det er tarif nummeret paa dine varer du soeger kan du evt spoerge leverandoer om de kender HS koden (same shit)..  Eller  benyt selv http://vita.toldskat.dk/ 

Men som der bliver naevnt i traaden saa pas paa med dropshipping/import fra Kina medmindre du har god erfaring med int handel og en nogenlunde trovaerdig koebs kanal. Det kan hurtigt blive en meget omstaendig og traels oplevelse.

Men al held og lykke :)

Martin

Selvstændig Interim Manager med speciale i sourcing og etablering i Kina. 12 års erfaring med SCM, 5 år bosat i Kina. www.njt.dk

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 21:21

Hej Martin

Tak for dit svar - jeg kigger på det! :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 17:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sødealexander:

Men jeg er nu vældigt sikker på at man sagtens kan dropshippe private labels lige ned i DK via customs cleared sendingsmetoder,

Og hvordan skulle det så lige foregå ?  hvad har du tænkt dig at gøre når kunderne vil gøre brug af deres 14 dages returret? så er det dig der skal betale dem pengene tilbage (også dem der er gået til told).

PS:  iøvrigt er der ikke tale om varenumre, men varekoder !

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 19:29

Hvis kunde 1 ønsker at returnere et eksemplar af vare A, sendes varen til mit firmas danske adresse.

Hvis kunde 2 ønsker at bestille et eksemplar af vare A, sendes den returnede vare til den kunde 2.

Hvis kunde 3 ønsker at bestille et eksemplar af vare A, sendes bestillingen fra Kina til Danmark med import-told betalt af mit danske firma.

Fordelen med dén løsning er at kunde 4, 5, 6, 7  og 8 frit kan bestille i ligeså store mængder af vare A som de ønsker samtidig, uden at mit danske firma behøver i forvejen at importere et større parti til et dansk varelager i forvejen.  - Og dét er jo ligesom et eller andet sted dét som dropshipping går ud på.. Men det kan være at jeg med min manglende CBS uddannelse har overset noget?

EDIT: Jeg har lige fået evita til at virke.. Hold da kæft, tænk at der er folk der har behov for at finde varekoden på atomreaktorer! Det må vidst være fransk! Surprise if (top != self) { top.SetTitle("Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter; transportmidler - Kap 84-92"); if (top.jmpType == "Xjmp") { top.AddHistory("P01-01"," VITA - tarifering 01.03.2010" ,"","","","") top.AddHistory("P84-01"," Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter; transportmidler - Kap 84-92" ,"","","","") } if (top.jmpType == "Jmp") { top.AddHistory("P84-01","Mekaniske og elektriske maskiner, apparater og instrumenter; transportmidler - Kap 84-92" ,"","","","") } top.ShowHistory() }

84.00 ATOMREAKTORER; KEDLER; MASKINER OG APPARATER SAMT MEKANISKE REDSKABER; DELE DERTIL

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:15

sødealexander:

EDIT: Jeg har lige fået evita til at virke.. Hold da kæft, tænk at der er folk der har behov for at finde varekoden på atomreaktorer! Det må vidst være fransk! Surprise

84.00 ATOMREAKTORER; KEDLER; MASKINER OG APPARATER SAMT MEKANISKE REDSKABER; DELE DERTIL

Hvad mærkeligt er det så lige i det, atomreaktorer er jo også en handelvare lige som alt muligt andet!

Om dropshipping fra Kina skulle være rentabelt må du jo regne lidt på, men jeg forstår ikke helt hvordan du vil få det til at hænge sammen rent økonomisk med de forholdsvis store transportomkostninger du vil få samt evt. udgifter til fortoldning.

Tilmeldt 2. Dec 09
Skrevet kl. 20:25

- Ej hold da op Hr. Ravn, hvornår sludrede du sidst med en mand der stod til at importere at parti atomreaktorer til Danmark?

De forholdsvist store transportomkostninger ved at fragte varer fra den ene side af kloden til den anden bliver i mit tilfælde holdt nede af varernes størrelse. Selvfølgelig ville der være nogle penge at spare ved at importere en container med det samme, men det vil være et sats som jeg i min branche ikke kan tillade. Pakkepost og fedex + en dropship aftale er det mest passende når man ser på det danske markeds størrelse og min egen branches situation som niche.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 20:52

sødealexander:
- Ej hold da op Hr. Ravn, hvornår sludrede du sidst med en mand der stod til at importere at parti atomreaktorer til Danmark?

Tjahh nu har har vores tåbelige politikere jo bestemt at DK ikke skal have Atomkraft så svaret er at de Kunder findes ikke.  Men rent faktisk sælger jeg bl.a Tungt  Vand som bruges i bl.a Kernereaktorer.

I øvrigt glemmer du at der for tiden bliver bygget rigtigt mange kernereaktorer i Europe så jo der er skam firmaer der lever af at sælge reaktorer.

Du glemmer jo lige at jo større mængde fragt du har pr. gang jo billigere bliver det.

Du nævner at du vil bruge pakke post  men hvor er det fra?  Er det fra kina skal du betale et fortoldninebyr på 160 kr (inkl. moms) pr. pakke.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)