Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé om Tourist service

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 0 1 202 1153 9 2 1415 11.1287 0 0 0

Hej derude.

Kunne godt tænke mig at høre jeres syn på denne idé.

Tourist service
De fleste større byer har i dag ”de røde turistbusser” der kører en fast
rute gennem byen, og når bussen når forskellige punkter i byen,  er der
placeret en lille sender der fortæller bussens højtaleranlæg at nu skal der
afspilles sekvens 47 der via høretelefoner eller højtalere fortæller en
historie om seværdigheden.

Idéen går ud på at turisten skal have mulighed for at tage dette princip med sig, når de på egen hånd udforsker byen.

Man kunne forestille sig at alle turister kan gå ind på byens turistkontor
og leje en lille box (en PDA ) på størrelse med en mobiltelefon eller downloade en applikation til sin mobiltelefon. Via GPRS systemet , eller en lokal sender, kan PDAen eller mobilen spores overalt, og når du møder et historisk monoment, en kirke eller lignende, skal der poppe information op på PDAen. Det er så muligt at læse om de enkelte seværdigheder. Turisten kan på den måde nemt medbringe information om de seværdigheder han ønsker at se, samt have muligheden for at blive gjort opmærksom på andre seværdigheder i nærheden, som turisten ikke havde viden om på forhånd.

Hertil kan man overveje at tilbyde annonceplads til interessenter i nærheden af de forskellige seværdigheder. Restaurenten ved siden af kirken eller museet kunne derved opnå direkte reklame til seværdighedens besøgende.

Hilsen Thomas

Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 10:53
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 10:59

Hej thomas.

For at sige det mildt, så syntes jeg at det er en skide god idé.

Det eneste problem der ligger er hvordan dævlen man skal kunne få alt dette lavet, heriblandt aftaler osv, men det er jo som sagt små ting.

Go for it! :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 11:18

Hej Thomas.

Nu skal jeg passe på ikke at skyde med for tungt, men jeg er lidt kritisk overfor dette. Jeg vil prøve at remse op hvad jeg umiddelbart vil se som store problemer.

1) Hvis du selv skal stå for udviklingen af det udstyr (PDA, Software osv) vil du skulle op med den store investeringspung!

2) Med udgangspunkt i at du "køber" dig til et færdigt produkt fra fx Nokia eller lignende og implementerer softwaren, så har du et godt produkt, men hey er det ikke set / hørt før? Det vil tage to sekunder at lave en app til en iPhone for derefter at sprøjte det ud til en helvedes masse forbrugere gennem appstore! Fordelen ved det er, at mange allerede har en iPhone og ikke behøver at gå ind på et turist kontor og leje hardwaren.

Det er en god idé og nyttigt, men det findes højst sandsynligt allerede i form af en app til iPhone. 

Simon Højlund

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 11:20

Enig med simon Yes

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:34

Tak for svarene.

@Simon

1. Produktet skal være en applikation udviklet og tilpasset til de forskellige SmartPhones  (iPhone, GooglePhone, Windowsphone osv.). Udvikling af ejen hardware er self. udelukket.

2. Muligheden for at leje SmartPhonen på et turistkontor er for at nå de potentielle kunder, som ikke selv ejer en SmartPhone. Den primære distribution skal foregå via download af applikationen.

Jo. Ideen er delvist set før i diverse apps. til iPhone, og mere end jeg egentlig havde regnet med. Hvis man bare kigger på denne liste vil mange af produktets egenskaber være dækket af forskellige seperate apps.

http://adventure.nationalgeographic.com/2009/06/best-iphone-travel-apps-text

Nr. 2 UrbanSpoon tilbyder f.eks. at finde den nærmeste restaurant og Nr. 3 HearPlanet tilbyder tourguide funktionen.

Spørgsmålet er så om man kan designe en konkurrence dygtig app. hvor alle egenskaberne er samlet et sted:

- Informativ turistguide med informationsniveau på højde med f.eks. "Turen går til ..." eller Lonely Planets guidebøger.

- GPRS systemet som registrerer at turisten nærmer sig den og den seværdighed og aktivt gør ham/hende opmærksom på det.

- Information/reklame om nærliggende restauranter/butikker/kontorer/stationer osv.

Ideen skal bruges til et bachelorprojekt i faget Entrepreneurship på CBS hvor det endelige produkt bliver en forretningsplan. Det er derfor ikke så vigtigt om konklusionen bliver "Yes go for it!" eller "et no go", da det ikke er ideens potentiale vi bliver bedømt på.

Formålet med denne post var teste hvad en flok skarpe iværksættere synes om ideen.

Så mange tak for jeres foreløbig respons!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)