Efter at have lukket firma ( ikke konkurs ), har jeg været i fogedretten hvor der blev gjordt udlæg i min motorcykel ( købspris 6 mdr. før møde kr. 18,500 ). Jeg ejer intet udover denne. Grunden til at den stod i mit navn, var at jeg troede at den var "sikker" da det er et transportmiddel ( som bruges mellem bopæl og arbejde - og ikke til hyggekørsel ). Jeg har nu motdaget meddelelse fra fogedretten om bortsalg ved tvangsaktion ( uden at have hørt noget fra banken siden !! - som jeg syntes er lidt mærkeligt, men de vil vel bare sikre sig nogle penge? ). Min motorcykel bev købt for lånt penge, med lovning om at når jeg solgte den igen så skulle vekommende have sin penge igen. Dog har jeg nu afdraget kr. 3,000 på lånet. Altså ejer jeg den for lånte penge. Min ikke så glade låner er ikke meget for at den skal sælges for en ringe pris på tvangsaktion, da vi så vil have et økonomisk udestående som jeg ikke umildbart kan betale. Jeg fik jo lov at låne pengene da udlåner viste at hans penge stod i min garage. Hvad gør jeg? Hvad er praksis ved et befordingsmiddel? er der en værdigrænse her? Hvordan står udlåner her?
|
Hvis der blev lavet pantebrev med udlåner, så kan den vel umiddelbart ikke sælges for mindre, end pantet?