Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlæg i motorcykel.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 25. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have lukket firma ( ikke konkurs ), har jeg været i fogedretten hvor der blev gjordt udlæg i min motorcykel ( købspris 6 mdr. før møde kr. 18,500 ). Jeg ejer intet udover denne. Grunden til at den stod i mit navn, var at jeg troede at den var "sikker" da det er et transportmiddel ( som bruges mellem bopæl og arbejde - og ikke til hyggekørsel ).

Jeg har nu motdaget meddelelse fra fogedretten om bortsalg ved tvangsaktion ( uden at have hørt noget fra banken siden !! - som jeg syntes er lidt mærkeligt, men de vil vel bare sikre sig nogle penge? ).

Min motorcykel bev købt for lånt penge, med lovning om at når jeg solgte den igen så skulle vekommende have sin penge igen. Dog har jeg nu afdraget kr. 3,000 på lånet. Altså ejer jeg den for lånte penge. Min ikke så glade låner er ikke meget for at den skal sælges for en ringe pris på tvangsaktion, da vi så vil have et økonomisk udestående som jeg ikke umildbart kan betale. Jeg fik jo lov at låne pengene da udlåner viste at hans penge stod i min garage.

Hvad gør jeg?

Hvad er praksis ved et befordingsmiddel? er der en værdigrænse her?

Hvordan står udlåner her?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:14

Hvis der blev lavet pantebrev med udlåner, så kan den vel umiddelbart ikke sælges for mindre, end pantet?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

2 måneders ekstra job, så er det overstået.

Iøvrigt er det et glimrende tidspunkt at sælge en 2 hjulet på, da alle skal på bakken og ud og blive forkølede. Så betragt prisen på auktionen som et afdrag så du formindsker din gæld, som iøvrigt er i en størrelse der er minimal i forhold til andres daglige udfordringer i samfundet Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:03

Hej

Medmindre udlåner har et pant er det banken der får pengene. Så din udlåner står ret skidt, og så er der jo ikke andet end at vise at du har viljen til at betale, når nu han har været så flink at låne dig pengene.

Hvis du arbejder på tidspunkter hvor du ikke kan benytte offentlige transportmidler, er/var motorcyklen ikke et oplagt valg, - og det har fogedretten også vurderet, - så det løb er kørt. Auktionsprisen er akademisk, alene omkostningerne æder mindst 4-5 tusind i auktionssalær, gebyr og deslign.

Kig dig omkring, kan fladskærmen sælges og erstattes af et TV fra loppemarkedet, står der 200 DVD´er og samler støv på hylderne, kan du få overarbejde - osv. osv. Gu´er det besværligt at sælge på dba, QXL osv. men det er nu du skal vise hvad du er gjort af,  du har immervæk lånt penge vidende at du er i en skidt økonomisk situation.

Mig er der ingen der har gidet låne penge, men hold da op hvor har jeg mange gange skullet sælge ud af indboet i mine unge dage, ja sågar samlet tomme dåser til skrot og der går edderhylemende mange dåser på 1 kg. Det handler om viljen,  - slet og ret.

Så på med handsken, - og kom ud af den kedelige situation.....

Michael

Tilmeldt 25. Oct 08
Skrevet kl. 20:15

Tak for svar. Men jeg har brug for et svar af en person som har lidt juridisk forstand.

Jeg har læst:

9. Ting købt med ejendomsforbehold.

Jeg vil til sidst nævne, at der kan gøres udlæg i fx din bil, selv om denne er købt med ejendomsforbehold. Udlægget sker da med respekt af ejendomsforbeholdet, og det betyder, at bilen ikke kan sendes på tvangsauktion, så længe du ikke har betalt restgælden på bilen. Tilsvarende kan der gøres udlæg i din bil, selv om den er pantsat til fx dit pengeinstitut ved et løsørepantebrev, men også her sker udlægget med respekt af panthaverens bedre ret, således at udlægshaveren normalt vil undlade at sætte bilen på tvangsauktion, så længe den pantesikrede gæld i bilen består

Af det læser jeg at hvis en anden har penge i motorcyklen kan der godt gøres udlæg, men tvangsaktion udelades.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Børge:
Af det læser jeg at hvis en anden har penge i motorcyklen kan der godt gøres udlæg, men tvangsaktion udelades.

Ja hvis der er retsgyldigt pant i aktivet. Og når der ikke er taget pant i aktivet så bliver det bare solgt.

Kan godt være du føler dig indigneret, men kan ikke hjælpe du ikke lytter. Når fogeden har taget pant i motorcyklen, så er det givetvis fordi de har kunnet se der IKKE er tinglyst pant i den og selvom der var, ville de godt kunne tage pant igen.

Istedet for at forsøge at gradbøje din fortolkning af lovgivningen, så kom igang med at skaffe nogle penge. Nu hvor fogeden HAR været hos dig, så kan det ikke komme som nogen overraskelse at de også vil sælge det der er pant i.

Og hvis du ikke mener rådene her er valide, så synes jeg du skal kontakte gratis retshjælp som vil give dig samme svar, men de vil nok ikke være så ligefremme som jeg nu er:

DU har haft tid nok til at få fingeren ud og fikse din gæld!

Den motorcykel er på vej på auktion med mindre du betaler din bank.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 21:50

Hej

Jeg er skam jurist.

Det brev du har fået kommer ikke ud af den blå luft, men du kan jo kontakte fogedretten og henlede Rettens opmærksomhed på at der foreligger krav, med en kopi af jeres låneaftale. Journalnummeret fremgår af brevet.

Jeg fornemmer at du ikke vil lytte, så jeg gider ikke fortælle om formkrav for sådanne ejendomsforbehold eller databaser for pant i køretøjer, - blot på det stærkeste fraråde at fabrikere dokumenter/låneaftaler nu.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:53

Dyrebilen.dk:
men du kan jo kontakte fogedretten og henlede Rettens opmærksomhed på at der foreligger krav, med en kopi af jeres låneaftale. Journalnummeret fremgår af brevet

Der er ikke noget retsgyldigt pant, det er jo det han desparat prøver at få Smile

Og som jeg skriver, så har han haft tid nok fra banken rykkede, inden det kom i fogedretten og til pant blev taget og frem til auktionen til at skaffe 15K, Han er bare doven!

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 22:08

Lagersalg123 - JEN:
Der er ikke noget retsgyldigt pant, det er jo det han desparat prøver at få Smile

Derfor mit sidste råd Wink

Michael

Tilmeldt 25. Oct 08
Skrevet kl. 18:05

Lagersalg 123

"Og som jeg skriver, så har han haft tid nok fra banken rykkede, inden det kom i fogedretten og til pant blev taget og frem til auktionen til at skaffe 15K, Han er bare doven!"

Hvorhenne får du at jeg skylder 15K? Til din oplysning er det nok nærmere 750K jeg skylder, og dem får man bare ikke ud af den blå luft. Hvordan kan du bare sidde og kalde mig doven? Efter min lukning er det da lykkedes mig at få et godt job. Min MC er er en særdeles billig løsning på et transportmiddel.

Der er ikke noget retsgyldigt pant - nej, der blev ikke skrevet noget nogen steder. Det bringer mig bare i en kedelig situation, eftersom jeg så skal investere i et nyt ( billigere ) transportmiddel.

Jeg søger noget hjælp, og ikke "gode" råd og spot fra mennesker der ikke kender min situation.

Prøv i stedet at svarer på de spørgsmål jeg kommer med!!!!Surprise

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)