Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super ide! Hvad så?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kristian Lundgren:

Fordi sådan er patent reglerne. Du kan ikke tage patent på noget der er blevet beskrevet eller omtalt offentligt. Dette gælder både aviser, radio, internet og lign.

Når der søges om patent bruges en stor del af tiden og pengene på at søge samtlige verdensmedier igennem for at se hvorvidt det du søger har været beskrevet eller omtalt noget sted.

Tak for svaret, så lærte jeg noget nyt idag ;D

Du får 5 stjerner herfra, så snart stjerne-pistolen er opladet igen ;D

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37

preben mortenwold:

Hej

nu er det sådan at en shot flaske jo allerede er opfundet, så medmindre den har en ny virkemåde så bliver den næppe på opfinderhøjde

Helt enig. Der vil i dette tilfælde nok kun kunne blive tale om en brugsmodel. Her er desuden ikke de samme strenge krav som der er på patenter, da brugsmodeller ofte er baseret på eksisterende produkter.

Note: kan kun sige til dem der har givet negative stjerner for mit tidligere svar at de bestemt ikke kender reglerne omkring patent.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 08:50

Jeg har også en super ide men nhvad hjælper det hvis den er for dyr?

'

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 21:19

Kære Louise,

Super ide med shot flasken.

Du kan ikke etablere en virksomhed uden at beskytte din ide. Ellers kan andre 'jo' bare stjæle den - og du kan yderst vanskeligt juridisk stoppe det.

Ja man kan beskytte din teknik: din shot flaske!

Dette kan være i form af et patent, som enten kan angå selve 'shot flasken' eller de hælde-trin selve shot flasken kan udføre. Alternativt kan du søge om en såkaldt brugsmodelbeskyttelse i Danmark. Begge beskyttelseformer kan anvendes til at stoppe et tyveri af din ide !!!

I praksis vil jeg anbefale, at du beskytter både shot flasken og det den kan gøre.

Dine konkurrenter kan sagtens løbe i problemer,selv om de bruger en anden teknik, end
den du vælger at patentbeskytte. Dette kan afgøres ved det vi patentkyndige
kalder en krænkelsesanalyse, hvor 'krænker shotflasken' sammenlignes med dit patent.

Jeg foreslår, at du kontakter mig, så vi kan mødes om shot flasken for at finde en optimal beskyttelse af din forretnings-ide.

Med venlig hilsen
Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

www.ludvigsenpatent.dk

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:37

i første omgang skal du have fat i en der kan tegne dit produkt - det er ikke altid nødvendigt at tage patent på dit produkt:

du burde selv sælge produktet

1. hvis du opererer med først til mølle princippet - så handler det om at komme først og sælge flest til den laveste pris - så må du derefter leve med at der måske er andre der kopierer dit produkt.

2. at være først kan også have sin berettigelse i et søgsmål - hvis andre stjæler din idé - det får man ikke forklaret hos patent bureauet som jo lever at sælge patenter :)

har du brug for hjælp så kan jeg kontaktes til fremstillings processen og kontakt til fabrik.

hilsen claudio

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)