Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurs

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige lidt spørgsmål om hvordan min samleverske står, da jeg er gået konkurs.

Var nede i banken for at snakke om, hva der nu skulle ske. Og de lagde op til at min kæreste skulle overtage hele gælden hos dem, og så kunne alt være ved det "gamle". Hvilket også kunne være rart, hvis det ikke var fordi at jeg havde en "kom igang kredit" som var statskautioneret på 450.000 kr, og som hun ikke havde noget med at gøre, hun har desværre kautioneret for privat bil, samt et andet hus, som var brugt til udlejning. Samt et pant i hendes hus på 400.000 kr. Den samlede gæld hun skal overtage uden de 450000kr er på ca 400.000 når det hele er gjort op, og som jeg vil mener er hva pantet er hver. Men banken ligger op til hun skal tage det hele med, altså 850000kr. for at de vil være med til noget, ellers tager de bare huset med.

Banken har også bedt os om at tage lån på det på det "grå marked" for at nedbringe gælden hos dem, da de ikke vil på nogen måde hjælpe.

Ved ikke helt hvordan min kæreste står, da vi ikke vil beholde det hele for hver en pris.

Vi har 2 muligheder med banken:

Enten går vi med til deres plan, hvilket jeg ikke kan se nogen fremtid i? da hun vil være bundet de næste 30 år. Også selvom vi går fra hinanden, som jeg personligt vil have det meget dårligt med.

Eller vi lader banken sælge det hele, og lader min kæreste gå konkurs , og vi kan søge en gældsanering, og være ude af det om ca 5 år.

Er der andre muligheder ?

Hvordan står min kæreste vedr. gældsanering i denne situation, da det er min gæld hun har fået, som er opstået igennem et firma?

Er meget i tvivl, så kom gerne med gode råd.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej

I skal simpelthen have noget professionel rådgivning, - om i så skal sælge bilen, fladskærmen og Nitendoen for at skaffe pengene skal i gøre det for du er meget meget langt fra de muligheder der er i jeres situation.

Banken skal i ikke snakke mere med, og underskriv intet førend i har fået knyttet noget proff. hjælp på. Nu er banken jeres kreditorer og det rager dem en høstblomst hvad der ville være det bedste for jer.

Michael

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg støtter helt klart op om Michael;

Få noget professionel rådgivning - og det er ikke fra banken.
Jeres bank er blot endnu en kreditor og deres primære agenda er, at sørge for at de ikke mister nogen penge på din samleveres konkurs. Derfor er det selvfølgelig stratetisk set også smart af dem, at foreslå at lånet bliver flyttet over til den person som ikke er under konkursbehandling - og derved er der også noget at komme efter for dem efter konkursen. Men det er ikke nødvendigvis noget som gavner Jeres situation, da det er banken det kommer til gode.

/Jesper

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:23

Hej Nicolajj.

Jeg har selv stået i samme situation som dig, og du skal have noget prof. hjælp så du kan sove godt om natten.

Tjek denne tråd http://www.amino.dk/forums/p/76876/486984.aspx#486984 og tag evt. kontakt til ham fra sag-partner, han er næsten færdig med at have hjulpet mig igennem det levende helvede det er at at komme igennem sådan noget.

Held og lykke med det.

Torben

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 506
Skrevet kl. 22:14

Jeg synes du skal tag kontakt til min partner Thomas Højrup han har de sidste mange år også haft med sådan noget at gøre send mig en Privat besked så sender jeg dig hans nr hvos

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:44

Jeg er helt enig med Michael og Jesper. Stol aldrig på din bank.

Ud fra din beskrivelse er det tydeligt, at banken udelukkende forsøger at minimere sit eget tab, og dermed også er fuldstændigt ligeglade med jeres situation bagefter.

Ved at anbefale jer at tage lån andre steder, har de samtidig fortalt jer, at de ikke tror på, at I nogensinde kan betale gælden tilbage til dem. Det er enormt dårlig og meget partisk rådgivning de har givet dig.

Du har derfor brug for en professionel rådgiver, der er på din side, og som kan gennemskue situationen. Det sikre valg er en revisor eller måske en proceskonsulent med særdeles god talforståelse, samt fokus på økonomi og konkurser.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:08

Tak for svarene.

Har knyttet min revisor ind over det, og det har været en stor hjælp ind til nu.

Og har lige bedt om en kopi af alt hva banken har på min kæreste, så vi kan skabe et overblik, om det virkeligt er så galt som de ligger den op til, hvilket jeg faktisk ikke tror. Samt kunne ikke finde på at låne penge andre steder, for at dække evt bankens tab, da det er umoralsk, og banken selv har været med til at indgå de aftaler vi har, og vil efter hånden "skide dem en høstblomst" , med den behandling de har givet os efter min konkurs.

Nicolaj

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)