Har lige lidt spørgsmål om hvordan min samleverske står, da jeg er gået konkurs. Var nede i banken for at snakke om, hva der nu skulle ske. Og de lagde op til at min kæreste skulle overtage hele gælden hos dem, og så kunne alt være ved det "gamle". Hvilket også kunne være rart, hvis det ikke var fordi at jeg havde en "kom igang kredit" som var statskautioneret på 450.000 kr, og som hun ikke havde noget med at gøre, hun har desværre kautioneret for privat bil, samt et andet hus, som var brugt til udlejning. Samt et pant i hendes hus på 400.000 kr. Den samlede gæld hun skal overtage uden de 450000kr er på ca 400.000 når det hele er gjort op, og som jeg vil mener er hva pantet er hver. Men banken ligger op til hun skal tage det hele med, altså 850000kr. for at de vil være med til noget, ellers tager de bare huset med. Banken har også bedt os om at tage lån på det på det "grå marked" for at nedbringe gælden hos dem, da de ikke vil på nogen måde hjælpe. Ved ikke helt hvordan min kæreste står, da vi ikke vil beholde det hele for hver en pris. Vi har 2 muligheder med banken: Enten går vi med til deres plan, hvilket jeg ikke kan se nogen fremtid i? da hun vil være bundet de næste 30 år. Også selvom vi går fra hinanden, som jeg personligt vil have det meget dårligt med. Eller vi lader banken sælge det hele, og lader min kæreste gå konkurs , og vi kan søge en gældsanering, og være ude af det om ca 5 år. Er der andre muligheder ? Hvordan står min kæreste vedr. gældsanering i denne situation, da det er min gæld hun har fået, som er opstået igennem et firma? Er meget i tvivl, så kom gerne med gode råd. |
Hej
I skal simpelthen have noget professionel rådgivning, - om i så skal sælge bilen, fladskærmen og Nitendoen for at skaffe pengene skal i gøre det for du er meget meget langt fra de muligheder der er i jeres situation.
Banken skal i ikke snakke mere med, og underskriv intet førend i har fået knyttet noget proff. hjælp på. Nu er banken jeres kreditorer og det rager dem en høstblomst hvad der ville være det bedste for jer.
Michael