Hvis jeg var dig ville jeg finde en der kan lave mods til phpbb og spørge ham hvad han ville tage for det. Alt andet ville være spild i mine øjne, men du kan jo være heldig at nogen ligger inde med de fornødne moduler til at løse netop dit problem, til en billig penge.
EDIT: i et hurtigt kig på hotscripts.com fandt jeg et chatmodul til phpbb, så du kan faktisk sætte det hele op ganske gratis, på lige omkring en times tid hvis du er hurtig!
jo phpbb er som udgangspunkt "kun" et alm. forum. Dog er der rig mulighed for at tilføje plugins, og dem findes der tonsvis af !! Det er bare lige med at finde dem man vil have, derefter tilføjes de let via administrationspanelet. Det har alligevel tænkt sig en smule om dem der nu engang har lavet det :-)
Okay det da smart, er det så noget man kan finde gratis de plugins ?
Så burde det jo kunne laves billigt.
Hvordan undgår man så alt det spam der altid kommer i den slags forums ?
Mikkel
Du kan finde disse plugins rundtomkring på nettet, men langt størstedelen er samlet på phpbb's egen hjemmeside. Et chatplugin kunne fx være det her der er kompatibelt med phpbb http://www.flashcoms.com/.
Måde du undgår spam er et hold grundige moderatorer der fjerner spamindlæg og en streng politik på sitet, så brugerne ikke tør at gøre den slags.
Ja det kan sagtens laves super billigt så længe du holder dig indenfor de rammer der er plugins til. En anden fed ting ved phpbb er at der også er lavet massere af layouts til det. Mange er gratis, men ellers skal du af med et par hundrede kroner for et super fedt design.
En rigtig god løsning efter min mening hvis du går efter den billige model! :-)
Det lyder da super godt, så er det "bare" et hot or not script der skal kunne implanteres hvor der kan kommenteres nedenunder.
Hvad vil du tro en programmør skulle have for sådan en opgave ? Jeg er ikke selv gods til det, prøvede at ligge et wordpress op, men kunne jeg ikke helt