Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Googles keywords tool tal for begyndere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet at søge på emnet, både her og på Google, men uden held, så jeg håber nogle af Jer måske kan hjælpe mig.
Det jeg mangler svar på, er hvilke tal jeg leder efter på Googles adwords tool side.
Når jeg søger bredt på søgeord, får jeg eksempelvis nogle hvor der er millioner af søgninger hver måned og slår jeg bagefter op på Google, får jeg nogenlunde det samme resultat af fundne søgesider. Dét kan jeg så godt regne ud, at jeg ikke har en chance for at komme frem på.
Men længere nede på listen over søgeord, finder jeg f.eks. sætninger med 6000 månedlige søgninger, 22.000 søgninger og lignende, naturligvis med væsentligt færre fundne sider på Google ved søgning på udtrykket.

Mit spørgsmål er nu: Hvor mange søgninger bør man sigte mod, som mere eller mindre seo nybegynder, hvis man skal have en reel chance for at kunne komme frem i søgeresultaterne (forudsat at de sider man har lavet, nu er optimeret både seo-mæssigt, samt menneske/besøgende mæssigt) og samtidig tjene nogle penge på det?

Jeg ved naturligvis godt at det kommer an på produktet man prøver at sælge og en masse andre ting, men jeg kunne virkelig godt tænke mig, at undgå en masse spildte penge på domænenavne med urealistiske keywords.

Håber mine spørgsmål giver mening, for det er den bedste måde jeg kan forklare mit problem på. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:58

Øhm, det kommer helt an på hvad det er du går efter? :-)

Du skal ikke tage så "store" søgeord som muligt, så er det bedre at fokusere på nogle med mindre søgninger, men også mindre konkurrence, og så gøre det med mange søgeord :-)

Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 19:03

Det jeg er blevet foreslået på et engelsk forum, er at finde søgeord, hvor der selvfølgelig er så mange søgninger pr. måned som muligt og når man efterfølgende søger på disse ord på Google, er det "fint", hvis blot det resulterer i under 1 mio. fundne sider, med andre ord under 1. mio. konkurrenter.
Det lød fornuftigt da jeg begyndte at rode med sådan noget her, men jeg begynder at føle at jeg er totalt fejlinformeret.

Men er der en grundregel for hvilke tal, der er fornuftige at starte ud med? Hvis jeg nu gerne vil sælge medlemsskaber til betalingssider og derfor gerne vil se nogle salg, men samtidig ikke sigte mod noget uopnåeligt, hvor på listen leder jeg så? :)

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 07:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nøgleord med mange søgninger, behøver ikke altid at være svære at opnå gode placeringer på - det kommer nemlig helt an på konkurrencen på det søgeord som du vil ligge godt på. Jeg ser tit at konkurrenter overser nøgleord med højt besøgstal (og ikke optimere deres sider efter de nøgleord) - og så er placeringerne nemme at snuppe. Omvendt kan det blive meget svært for dig, hvis du går efter ord med mange søgninger, og hård konkurrence. Regner du at ranke godt på ord som "flybilletter" "vvs" eller andre søgninger i den klasse, er det ikke noget som du skal regne med at kunne ranke godt på foreløbig - sådan nogle ord tager tid!

Du skal ikke være skræmt af at optimere på ord uden så mange besøgende - det er nemlig tit de søgeord som konverterer bedst. Besøgstal er temlig underordnet, hvis der ikke er nogle brugere der gør som du vil have dem til... om målet er et salg, tilmelding til nyhedsbrev eller noget helt tredje, spiller ikke den store rolle. Metoden er den samme

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 142
Fra  ennovation Skrevet kl. 09:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er noget af en diskuteret sag og også noget som Chris Anderson skriver om i sin bog "The Long Tail" hvor vidt du ønsker at få mange mennesker ind på et enkelt produkt eller om du ønsker at sprede dig og tjene penge på en lang række mere unikke ydelser/produkter.

Der er vel ingen gylden regel til hvor mange søgninger du bør sigte efter - men du skal gøre op med dig selv hvor mange kunder du kan "nøjes" med for at skabe et sundt forretningsfundament.

Tilmeldt 17. Mar 10
Skrevet kl. 13:51

Mange tak for hjælpen og forklaringen alle 3 :)

(Skal vist lige lære funktionerne herinde, troede "rigtigt svar" var
et alternativ til "hurtigt svar").

Jeres råd giver god mening og gør mig væsentlig mindre frustreret :)
Jeg vil prøve at starte fredeligt ud og tro på at tingene kan lade sig gøre.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)