Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento med support'n'shit?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Lone S. Hansen:
Sorry, jeg kører pt. på en Scannet platform

Der finder du nok ikke mange med Open Source der kan tilbyde det samme. Har selv haft 2 Scannet shops og det eneste ankepunkt var priserne for modulerne, og at man er rimeligt låst fast hvis man selv ønsker at lave ændringer.

Så hvis ikke Scannet var så "krukkede" med priserne og gammeldags i deres design (shop ver. 1) så ville de nok have samme fremgang fremover istedet for opsigelser.

Da en Scannet snildt koster 1.000 per måned bare i hosting med diverse moduler:

MailList 350,00 (ved godt det fås billigere og dyrere)

Betalingsmodul 250,00 eller 500,00 ved ikke hvilken pris de vil tage

Søgeoptimering 250,00

Shop 375,00

Ialt 1.225,00 til 1.475,00 per måned til Scannet alene - og det er en høj pris hvis ikke man har brug for alle funktionerne, eller hvis man ikke har brug for servicen.

Og det er en meget lav pris hvis man konstant har brug for servicen og vil anvende en af markedets mest anvendte løsninger.

Det man så naturlivis må vurdere sammenholdt f.eks. med en Magento løsning til 9.995,00 inkl. alt i 1 år, er hvad man har brug for.

Det skal så med rette siges, at der findes hundredevis, hvis ikke 1000vis, at ekstra moduler som kan være interessante for en Magentoejer at have adgang til at få implementeret relativt nemt, hvorimod at skal du have nogle af disse funktioner hos Scannet, så er det NO GO.

Så man får altså med Scannet en kraftig begrænsning i sin fremtidige webshop, hvis man ønsker at være med på beatet hvert år.

Jeg har ikke tid til at liste alle modulerne der fås til Magento - men det er mange og der kommer dagligt flere til.

Scannet's priser er ikke et af mine ankepunkter. Bevares - alt, der kan fås billigt er da velkomment, men mine problemer med Scannet og overvejelser om et skift,  skyldes ikke deres prissætning. 

Jeg kører pt. på deres Webshop1, der er udviklet engang i 90'erne eller sådan noget og jeg kan nævne de første 100 ting, jeg godt kunne tænke mig, som ikke umiddelbart har kunnet lade sig gøre. Ca. halvdelen af dem, har jeg fået til at fungere nogenlunde alligevel, ved hjælp af en kæreste, der har ladet sig lokke til at bakse noget css, nogle javascripts osv. sammen, samt nogle GreaseMonkey scripts til admin-delen.  De fleste af de andre, har jeg lært at leve uden. 
Én af problemerne er jeg først for nyligt blevet opmærksom på og dét er altså en dealbreaker - og det kan ikke komme til at fungere på den nuværende platform.

Jeg er 99.9% sikker på, at det vil fungere på 99.9% af alle andre platforme. Det er simpelthen et fluke, at det ikke kan fungere hos Scannet.  Jeg har egentlig ikke lyst til at beskrive, hvad det er - for når man siger det, virker det fuldstændig latterligt, at det ikke fungerer, fordi det er noget så simpelt, men på den anden side, lader det ikke til at andre Scannet-ejere nogensinde har opdaget det, så det vil sætte dem i et sindssygt dårligt lys, på grund af en ting som ingen andre tilsyneladende nogensinde har haft brug for. 

Anyway. 
Den (manglende) feature er grunden til, at jeg efterhånden er nødt til at skifte. Alle andre features er / har været "nice to haves" og/eller irritationsmomenter over måden det fungerer på. Altså, ting jeg har kunnet leve med. Især opvejet af deres fantastiske support. 

Når man kigger på et fuldkomment platformskifte løftes barren jo så. Det er ikke nok, at den feature fungerer. Der er pludselig 7000 andre ting, man også gerne vil have skal fungere, fra starten. Alle de nice to haves kigger man efter - og personligt, leder jeg især efter at omgå irritationsmomenterne i fremtiden. 

Jeg har derfor - ligesom alle andre Scannetkunder - ventet med spænding på deres nye produkt og har også gravet en del rundt i det og der er mange, markante forbedringer... og så er der ting, der ikke er blevet markant bedre... og ting, der er blevet værre.  Eksempelvis er den for mig, uacceptabelt langsom, kombineret med 4678 reloads hver gang man så meget som rører ved en dropdown.  Når jeg taler med Supporten, spurter de derud af, mens de guider mig igennem noget - de er 40 skridt foran mig, mens jeg hænger i det første sideskift. Jeg skal ikke kunne sige, om det er mine browsere, der bare ikke spiller sammen med lortet eller hvad, men optimalt at arbejde med, det er det i hvert fald ikke, på mine maskiner.   Add to that, den mest sindssyge opbygning/design af tilføjelse af produkter jeg overhovedet kan tænke mig. Det tager mig 4 år og en madpakke at oprette et produkt, og det er simpelthen en dealbreaker. Det er tid der SKAL bruges, hver dag, hele året og jeg vil hellere undvære 500 features, end bruge så lang tid på at oprette nye produkter.    Og da det simpelthen bare er grundopbygningen der er fuldstændig vanvittig i min optik, er det ikke noget jeg med rimelighed kan forvente bliver "fixet hen af vejen".  En manglende feature kan man leve med, fordi den evt. bliver udviklet senere hen. Det her... er simpelthen bare no-go. 

Hvilket jeg faktisk er ret ked af - for jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg efterhånden er blevet svært glad for Scannet og deres fantastiske support. Både hvad angår selve supporten, men også længere oppe i systemet, hvor jeg finder dem lyttende, søde, rare, kompetente og hjælpsomme.  Både når jeg er besværlig med features og når jeg ringer og beder dem ringe min mor op, og remote desktoppe til hendes maskine, fordi jeg har sat hendes mailaccount forkert op, sidst jeg var på besøg og hun nu ikke kan afsende mails  :-)

Sidstnævnte er ikke noget jeg forventer af en fremtidig udbyder, men det er bare et symbol på, hvor fucking hjælpsomme og rare de er. 

Så nu har jeg rettet blikket mod Magento i et øjeblik. Jeg er sikker på, at alle features jeg ønsker mig, nogenlunde kan opfyldes - og dem der ikke kan, kan jeg sikkert lære at leve uden.   Først og fremmest er jeg interesseret i, hvordan det er at arbejde med til dagligt, mht. oprettelse og vedligeholdelse af produkter, samt ordrehåndtering, med videre. 

... og så support.
For jeg VED at Magento har 7 millarder features, men jeg finder aldrig lysten til at interessere mig for det, og sidde og læse om add-ons dagen lang, for at finde noget jeg har brug for.  Jeg har brug for at kunne ringe til nogen og sige: "Jeg kunne godt tænke mig xxx, kan man det, hvordan gør man og hvornår har du fået det til at virke?" uden at skulle have en fuldtids php-abe on staff :-)

Det samme gælder vigtig support - for jeg skal ærligt indrømme, at minimum halvdelen af de opkald jeg foretager til Scannet kunne spares væk, hvis jeg bare brugte tid på at sætte mig ned og gennemtænke problemstillingen og selv konkludere at jeg er en idiot, i stedet for at ringe op, fortælle den højt og dernæst konkludere at jeg er en idiot, til en grinende, godt opdraget jyde der altid svarer "Arh, det ville jeg nu ikke sige" :-)

Men når der er problemer med ordrer der ikke kan krediteres - eller at Forbrugsforeningens kort ikke virker, fordi Forbrugsforeningen har besluttet sig for at lave nye kort, uden at fortælle det til nogen, har jeg brug for at kunne hive fat i nogen, der kigger på sagen. 
Og så er der de tidsbesparende... hvor jeg forestiller mig, at noget kan lade sig gøre, men ikke lige kan regne ud hvordan - der er det altså også luksus af format, at kunne ringe, og få at vide præcis hvordan det gøres.  

Men jeg skal måske bare indse, at jeg er blevet alt for forkælet hos Scannet og må vælge imellem god support og gode features?

:-/

Pesto eller Coleslaw. 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Men jeg skal måske bare indse, at jeg er blevet alt for forkælet hos Scannet og må vælge imellem god support og gode features?

Med fare for at træde nogen over tæerne uden at det er tilsigtet, så tror jeg med din personlighed Cool og dine ønsker at du ville få noget ud af at tage kontakt til en deMib´s virksomheder

http://www.redpitt.com/

Og tage en snak med dem. Hvis andre "magter" dig som kunde må de jo byde ind Smile

Køb ren argan olie her

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
. . . men på den anden side, lader det ikke til at andre Scannet-ejere nogensinde har opdaget det, så det vil sætte dem i et sindssygt dårligt lys, på grund af en ting som ingen andre tilsyneladende nogensinde har haft brug for. 

Vil du løfte sløret for, hvad det er, vi ikke ved, vi har brug for Scannet ver. 1?

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Knud S.:

Vil du løfte sløret for, hvad det er, vi ikke ved, vi har brug for Scannet ver. 1?

Må jeg være så irriterende at sige, at det er 2 af deres features der ikke kan arbejde sammen. Din shop bruger ingen af dem. 

EDIT: Det er faktisk ikke helt sandt. Det er 3 features, der hver især fungerer - og de fungerer også sammen, hvis man bruger 2 af dem sammen (ligemeget hvordan man parrer dem), men ikke alle 3 samtidigt. 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Med fare for at træde nogen over tæerne uden at det er tilsigtet, så tror jeg med din personlighed Cool og dine ønsker at du ville få noget ud af at tage kontakt til en deMib´s virksomheder

http://www.redpitt.com/

Og tage en snak med dem. Hvis andre "magter" dig som kunde må de jo byde ind Smile

Jeg har faktisk talt med RedPitt tidligere - men strandede i en demoshop, som jeg på daværende tidspunkt ikke havde tid til at undersøge til bunds. 
Dertil kommer, at jeg lægger ret stor vægt på håndtering af ordrer, og der fandeme aldrig er nogen i demoshops, så noget af det vigtigste for mig, kan jeg aldrig teste.

Men jeg har lige taget fat i dem igen. Tak for tippet ;-)

Og du har nok ret i, at alle der er vant til at tale med Mikkel, måske også kan håndtere mig :D 

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af de vigtigste kriterier for at vi valgte MagentoHotel.dk/Powerhosting som hosting partner til alle vores løsninger, var netop deres gode support. Jeg kan varmt anbefale dem. Man kan ringe til dem "und alles" Smile

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:
Pesto eller Coleslaw. 

Pesto of course.... Stick out tongue

Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Jeg vil anbefale dig at skifte til Magento. Det er super lækkert system, hvor funktionerne bare fungere optimalt.

De vigtigste ting man kan fremhæve ved Magento er:

- Nem oprettelse af attributtes
- Nem oprettelse af relaterede produkter samt krydssalg
- Flere produktbilleder samt zoom
- Mulighed for Økonomi integration
- Oprettelse af kategorier og produkter er simpelt
- Vis samme produkt i flere kategorier
- Flot design af standard emails
- SEO venlig
- Flot produktside
- Flot produktliste
- Step by step checkout

Det hele spiller bare optimalt i Magento.

Jeg vil anbefale dig at du bestiller din Magento hos en leverandør der både tilbyde Hosting samt udvikling af Magento.

Vi tilbyder det hele og du kan komme igang det første år for kun 4999,00 ekskl. moms. Det inkluder 1 års hosting på Magento server samt 1 års epay betalingsgateway. Derudover inkluder prisen valgfri skabelon, installation af Magento samt opsætning af skabelonen til dansk. Samt gratis support.

Drift efter 1. år er:

Epay DKK 199,00 pr. måned ekskl. moms
Hosting DKK 99,00 pr. måned ekskl. moms

Der findes mange udbydere af Magento. Det du skal være særlig opmærksom på er, at Magento kræver en ekstrem hurtig server for at kører optimal.

Kontakt mig hvis du er interesseret i mere information. på info@besthosting.dk

Med venlig hilsen

Christian

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler mig simpelthen så punked lige nu. Sidder og roder i en Magento Demoshop, blot for, som det allerførste at opdage, at Scannet med deres Webshop2 basicly har kopieret måden man opretter produkter på i Magento. 

Det kan godt være, at jeg er semirearderet og failer at the Internet, men hvordan helvede kan det være standard? Det lader da til at være den mest latterlige måde, nogensinde. Hvorfor skal alt være indelt i 36 forskellige underkategorier, så man skal klikke rundt mellem de forskellige, hver gang man skal give sit produkt noget så revoulutionært som en pris og en beskrivelse?

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke gider at klikke rundt mellem kategorierne kan du jo bare lægge dem sammen under en. Det gør du i variantopsætningen :)

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)