Scannet's priser er ikke et af mine ankepunkter. Bevares - alt, der kan fås billigt er da velkomment, men mine problemer med Scannet og overvejelser om et skift, skyldes ikke deres prissætning. Jeg kører pt. på deres Webshop1, der er udviklet engang i 90'erne eller sådan noget og jeg kan nævne de første 100 ting, jeg godt kunne tænke mig, som ikke umiddelbart har kunnet lade sig gøre. Ca. halvdelen af dem, har jeg fået til at fungere nogenlunde alligevel, ved hjælp af en kæreste, der har ladet sig lokke til at bakse noget css, nogle javascripts osv. sammen, samt nogle GreaseMonkey scripts til admin-delen. De fleste af de andre, har jeg lært at leve uden. Anyway. Når man kigger på et fuldkomment platformskifte løftes barren jo så. Det er ikke nok, at den feature fungerer. Der er pludselig 7000 andre ting, man også gerne vil have skal fungere, fra starten. Alle de nice to haves kigger man efter - og personligt, leder jeg især efter at omgå irritationsmomenterne i fremtiden. Jeg har derfor - ligesom alle andre Scannetkunder - ventet med spænding på deres nye produkt og har også gravet en del rundt i det og der er mange, markante forbedringer... og så er der ting, der ikke er blevet markant bedre... og ting, der er blevet værre. Eksempelvis er den for mig, uacceptabelt langsom, kombineret med 4678 reloads hver gang man så meget som rører ved en dropdown. Når jeg taler med Supporten, spurter de derud af, mens de guider mig igennem noget - de er 40 skridt foran mig, mens jeg hænger i det første sideskift. Jeg skal ikke kunne sige, om det er mine browsere, der bare ikke spiller sammen med lortet eller hvad, men optimalt at arbejde med, det er det i hvert fald ikke, på mine maskiner. Add to that, den mest sindssyge opbygning/design af tilføjelse af produkter jeg overhovedet kan tænke mig. Det tager mig 4 år og en madpakke at oprette et produkt, og det er simpelthen en dealbreaker. Det er tid der SKAL bruges, hver dag, hele året og jeg vil hellere undvære 500 features, end bruge så lang tid på at oprette nye produkter. Og da det simpelthen bare er grundopbygningen der er fuldstændig vanvittig i min optik, er det ikke noget jeg med rimelighed kan forvente bliver "fixet hen af vejen". En manglende feature kan man leve med, fordi den evt. bliver udviklet senere hen. Det her... er simpelthen bare no-go. Hvilket jeg faktisk er ret ked af - for jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg efterhånden er blevet svært glad for Scannet og deres fantastiske support. Både hvad angår selve supporten, men også længere oppe i systemet, hvor jeg finder dem lyttende, søde, rare, kompetente og hjælpsomme. Både når jeg er besværlig med features og når jeg ringer og beder dem ringe min mor op, og remote desktoppe til hendes maskine, fordi jeg har sat hendes mailaccount forkert op, sidst jeg var på besøg og hun nu ikke kan afsende mails :-) Sidstnævnte er ikke noget jeg forventer af en fremtidig udbyder, men det er bare et symbol på, hvor fucking hjælpsomme og rare de er. Så nu har jeg rettet blikket mod Magento i et øjeblik. Jeg er sikker på, at alle features jeg ønsker mig, nogenlunde kan opfyldes - og dem der ikke kan, kan jeg sikkert lære at leve uden. Først og fremmest er jeg interesseret i, hvordan det er at arbejde med til dagligt, mht. oprettelse og vedligeholdelse af produkter, samt ordrehåndtering, med videre. ... og så support. Det samme gælder vigtig support - for jeg skal ærligt indrømme, at minimum halvdelen af de opkald jeg foretager til Scannet kunne spares væk, hvis jeg bare brugte tid på at sætte mig ned og gennemtænke problemstillingen og selv konkludere at jeg er en idiot, i stedet for at ringe op, fortælle den højt og dernæst konkludere at jeg er en idiot, til en grinende, godt opdraget jyde der altid svarer "Arh, det ville jeg nu ikke sige" :-) Men når der er problemer med ordrer der ikke kan krediteres - eller at Forbrugsforeningens kort ikke virker, fordi Forbrugsforeningen har besluttet sig for at lave nye kort, uden at fortælle det til nogen, har jeg brug for at kunne hive fat i nogen, der kigger på sagen. Men jeg skal måske bare indse, at jeg er blevet alt for forkælet hos Scannet og må vælge imellem god support og gode features? :-/ Pesto eller Coleslaw.
|
Lone S. Hansen:Men jeg skal måske bare indse, at jeg er blevet alt for forkælet hos Scannet og må vælge imellem god support og gode features?
Med fare for at træde nogen over tæerne uden at det er tilsigtet, så tror jeg med din personlighed og dine ønsker at du ville få noget ud af at tage kontakt til en deMib´s virksomheder
Og tage en snak med dem. Hvis andre "magter" dig som kunde må de jo byde ind