Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat når den er værst

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har en mindre IT virksomhed som beskæftiger sig med stortset alt indenfor denne branche, da jeg ingen specifik uddannelse kan finde indenfor dette område og ikke er udlært indenfor branchen, har jeg købt nogle timer hos et andet Edb firma til at undervise og Ajourføre mig, således at mit firma bedre kan følge med tiden.

MEN MEN MEN nu vil Skat ikke godkende fradraget for disse timer, kan det da virkelig passe ???, er der nogen som kan give mig et godt råd eller henvise mig til en afgørelse som giver mig medhold.

på forhånd tak

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 08:52

Har flyttet tråden....

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:30

Hej KVP

Du har ikke fradragsret for din egen uddannelse. Hvis de udskrevne fakturaer beskriver uddannelse, så er du røget lige i skattefælden.

Spørgsmålet er om dette er uddannelse i traditionel forstand, hvis der mere er tale om konsulentbistand til din virksomhed, så burde den være i vinkel. Men jeg ville vende den med en revisor så faktureringen er i orden og vil blive godkendt af skat.

På den aktuelle sag, kunne du prøve at få en revisor til at snakke med skat for dig og se om man kan finde en løsning.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:32

Finn Pedersen:
Du har ikke fradragsret for din egen uddannelse.

Så firkantet er det ikke. Normalt er efteruddannelse og ajourførende undervisning acceptabelt for virksomhedsejere. Der hvor problemet opstår er hvis uddannelsen omfatter videreuddannelse og tillæring af nye kompetencer. I de tilfælde ryger fradragsretten.

Det er simpelthen ikke muligt at give dig et svar på om du har fradragsret eller ej for den pågældende ydelse. Jeg bider dog mærke i at du selv kalder det ajourføring (og det er der fradragsret for).

SKAT har en begrundelsespligt - af denne burde det fremgå hvorfor de nægter dig fradragsret. Vend dette med en revisor.

Henrik

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:48

Hej Henrik

Jeg bøjer mig for din præciserende korrektion.

Som altid er du meget præcis.

De bedste hilsener

Finn

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:19

Finn har så en god pointe med hensyn til det med konsulentbistanden, men nej det er ikke muligt at tage stilling til det på dette grundlag. Det kræver at man kender sagen og har set Skats forslag.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)