Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemme server

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står over for en lille problemstilling. jeg vil gerne kunne arbejde fra flere forskellige computere i samme "miljø". Det skal forstås sådan at jeg har eks. 5-10 bærbare pcer som skal kobles op på en slags "hjemme-server". ALT brug af pc skal foregå via serveren.

Jeg forestiller mig at man kobler via Windows Fjernskrivebord eller lign. og så arbejder videre derfra.

Serveren skal fungere som en "normal" pc når man først er logget ind.

Jeg håber det giver mening, ellers må jeg prøve at uddybe mig lidt :)

Hvilket OS skal jeg bruge på serveren og hvilket hardware er fornuftigt at bruge.

ALT info er velkommen

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 23:48

Du kan både bruge Windows og Linux (eksempelvis Ubuntu). Såfremt alle dine bærbare computere har installeret Windows som styresystem, ville jeg benytte mig af det. Ellers har du muligheden for at installere Linux på dem alle - hvilket jo er gratis da Linux er Open Source.

På en Windows-baseret computer vil det nemmeste være at benytte sig af Windows Fjernskrivebord, som du nævner, mens der findes en række andre lignende værktøjer til Linux.

Såfremt du slutter alle bærbare computere til på samme netværk, og de dermed deler den samme IP-adresse (den man kan tilgå offentligt udefra), så kan du eksempelvis benytte dig af en router, hvor du kan åbne en række porte og pege dem hen på hver enkelt bærbar computer. På mange routere kan du endda "forwarde" porte, således at den port du tilgår udefra ikke nødvendigvis er den port der bliver tilgået indefra på den bærbare computer, da den "viderestiller" til en anden. På den måde kan du godt benytte dig af den samme port til Windows Fjernskrivebord på alle bærbare computere, blot du angiver nogle forskellige porte i routeren, der peger hen på denne bærbar og dens port.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:56

Det hedder RDP på Windows. Du starter klienten, der kan koble til serveren ved at køre mstsc fra din kør-kommando eller i kommando-prompt.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 23:59

Vil du have mulighed for at have flere maskiner koblet op samtidig, eller vil du bare have en maskine koblet op af gangen, men mulighed for at aendre hvilke maskine der er koblet paa?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 00:06

Jesper:

Det hedder RDP på Windows. Du starter klienten, der kan koble til serveren ved at køre mstsc fra din kør-kommando eller i kommando-prompt.

Eller ved blot at vælge "Forbindelse til Fjernskrivebord" under Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer.

Tilmeldt 22. Sep 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:39

Hej Anders. Jeg kunne godt tænke mig at snakke med dig i tlf/msn/skype eller lign. Så hvis du har tid må du gerne smide en mail på support@lahnsedb.dk eller give mig et kald på 2195 9521.

På forhåand tak :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)