Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter og angst - går det op i en højere enhed?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone.

Kender alt til problemet.

Jeg har altid søgt job hvor jeg skulle være mig selv og ikke have kontakt med nogen mennesker.

Jeg har altid ville være selvstændig og dette problem har også været forbi her.

Jeg ville starte selvstændigt men, ville ikke snakke med nogen.

Jeg har siden fået det meget nemmere med dette og fandt dengang udad at en webshop var det jeg skulle arbejde med, der var kundeservice over live chat. Og ingen tlf kontakt, det fungerede, men mine varer var ikke gode nok dengang :-(

Der er også mange aminoer der arbejder med it og net der aldrig kommer til at snakke med deres kunder, men skriver herover og får ordre nok i hus.

Så jo det kan godt lade sig gøre, bare hold fast

Mikkel

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 11:17

ModernWall.dk:

Hej Lone.

Kender alt til problemet.

Jeg har altid søgt job hvor jeg skulle være mig selv og ikke have kontakt med nogen mennesker.

Jeg har altid ville være selvstændig og dette problem har også været forbi her.

Jeg ville starte selvstændigt men, ville ikke snakke med nogen.

Jeg har siden fået det meget nemmere med dette og fandt dengang udad at en webshop var det jeg skulle arbejde med, der var kundeservice over live chat. Og ingen tlf kontakt, det fungerede, men mine varer var ikke gode nok dengang :-(

Der er også mange aminoer der arbejder med it og net der aldrig kommer til at snakke med deres kunder, men skriver herover og får ordre nok i hus.

Så jo det kan godt lade sig gøre, bare hold fast

Mikkel

Kender godt det med ikke at ville have kontakt til kunder, men dette harmonerer ikke med at være indretningskonsulent hvor du skal ud til kunderne....

Jeg håber sørme at jeg bliver bedre til det efter jeg har været indlagt...

For som det er nu kan jeg bedst finde ud af det over mail/net...

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 15:12

Nå en lille update på min snak med min sagsbehandler.

Det gik sådan, at de ikke vil bevilge revalidering til ny uddannelse, at jeg skal færdiggøre multimediedesigner uddannelsen fordi jeg kun  mangler 3 eksamner.

Jeg tænker også at det måske ville være nemmere  for mig, at blive selvstændig multimediedesigner, til at starte med, for der har man jo mange gange kun kontakt med kunden over nettet, eller er jeg hel gal på den der?

Så planen er nu, at

1. trappe ud af al det lortemedicin jeg er blevet pumpet med

2. Blive indlagt i 10 uger på Stolpegården

3. færdiggøre mmd uddannelsen

4. Starte eget firma indenfor mmd.

5. Sideløbende hermed læse til indretningskonsulent.

6. Med tiden tilbyde både webdesign og indretning for private kunder

Hvordan lyder denne plan? Realistisk / urelistisk??

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 16:03

Hej Lone

Jeg havde panikangst on/off i tre år og det var et helvede når det stod på. Jeg er ked af at sige det - men første »anfald« kom den første dag som selvstændig grafiker. Det var nok en prik over i'et - men det var helt sikkert det usikre som udløste det. Troede at jeg skulle dø. Det er det værste...

Jeg arbejdede så som selvstændig grafiker som delvist sygemeldt i en længere periode.

Nu har det været væk i mange år - heldigvis :·)

I dag er jeg stadig selvstændig og har fire ansatte i mit firma - som nu er en netshop. Det går fantastisk og jeg er bare så glad for at jeg ikke har angstanfaldene mere. Så det kan godt lade sig gøre.

Når det så er sagt - vil jeg sige at hvis jeg vidste med hundrede procents sikkerhed, at jeg kunne have fået et liv helt uden de sindsyge anfald, hvis jeg ikke havde blevet selvstændig - så havde jeg valgt det fra. Har man først haft et panikanfald - så er man disponeret for det fremover, og vil altid have det i baghovedet.

Du kan bedst selv mærke hvad der er rigtigt for dig :·)

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 17:17

Helle - houseofkids.dk:

Hej Lone

Jeg havde panikangst on/off i tre år og det var et helvede når det stod på. Jeg er ked af at sige det - men første »anfald« kom den første dag som selvstændig grafiker. Det var nok en prik over i'et - men det var helt sikkert det usikre som udløste det. Troede at jeg skulle dø. Det er det værste...

Jeg arbejdede så som selvstændig grafiker som delvist sygemeldt i en længere periode.

Nu har det været væk i mange år - heldigvis :·)

I dag er jeg stadig selvstændig og har fire ansatte i mit firma - som nu er en netshop. Det går fantastisk og jeg er bare så glad for at jeg ikke har angstanfaldene mere. Så det kan godt lade sig gøre.

Når det så er sagt - vil jeg sige at hvis jeg vidste med hundrede procents sikkerhed, at jeg kunne have fået et liv helt uden de sindsyge anfald, hvis jeg ikke havde blevet selvstændig - så havde jeg valgt det fra. Har man først haft et panikanfald - så er man disponeret for det fremover, og vil altid have det i baghovedet.

Du kan bedst selv mærke hvad der er rigtigt for dig :·)

Hejsa.

Hvordan kom du over dine panikanfald??

Det er da dejligt at høre fra en der har prøvet det og kommet ud på den anden side .....

Hilsen Lone

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 17:30

Du skal nok komme om på den anden side :·)

De første år var jeg konstant bange for at det skulle komme igen - bare jeg mærkede det mindste, ringede alle advarselsklokker - ja, selv en forkølelse kunne sætte det i gang. Det vigtigste der skete i forhold til at komme videre, var at jeg lærte ikke at være bange for det, og turde at være i det uden at stikke af. Og nok også at det var ok at have en træls eller dårlig dag uden fuld energi. Og forstå at alle folk omkring en også havde dårlige dage ind i mellem.

Det er så nemt at sige.... det ved jeg godt :·) Men med den behandling du skal i gang med - så er du jo meget tættere på at komme godt i gang.

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 17:44

Hey

Jeg er også med i klubben... Selvstændig med angst førhen.

Ring eller skriv hvis du vil høre mine erfaringer...

Du kommer om på den anden side igen!

Husk god kost og masser af frisk luft og motion...

Kh Trine

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 17:44

Ja, det har jeg hørt før, den dag man ikke frygter angsten længere, er den dag angsten forsvinder...

Jeg går også og er bange for at få det skidt hele tiden og nogengange så bange at jeg fremprovokerer angsten til at komme frem....

Jeg tænker, bare den nu ikke kommer, kommer den nu, nej det gør den vel ikke, og så er det bare helt sikkert at den kommer....

Det er den tanke eller frygt jeg håber at få hjælp til at komme ud over....

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 17:48

Trine Lønfeldt:

Hey

Jeg er også med i klubben... Selvstændig med angst førhen.

Ring eller skriv hvis du vil høre mine erfaringer...

Du kommer om på den anden side igen!

Husk god kost og masser af frisk luft og motion...

Kh Trine

Hej Trine, tak for det....

Jeg er ikke så god til at dyrke motion, for kan ikke lide at få mit hjerte til at banke hurtigt, fordi det minder om når det banker når jeg har angstanfald....

Men jeg ved godt det er godt for mig, har 2 små hunde som jeg kunne gå lange ture med i skoven....

Har også talt med min kæreste om at starte på et løbeprogram.....

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:17

God idé, men husk nu på at du ikke kan det hele på én gang. Små bidder og små sejre - så bliver det en stor succes...

Jeg fik / har stor gavn af en kognitiv psykolog som netop arbejder med at du skal styre / stoppe / kontrollere tankerne. Det er virkelig effektivt, men tager tid at få hjernen til at acceptere denne nye måde at tænke på.. Små bidder, små succeser...

Ring en dag - jeg mener det..

Kh Trine

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)