Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis moms - duplicate content - Dandomain Shop

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen:

Hejsa Martin

Hvor har du set denne opdatering annonceret? Har du fået e-mail fra Dan Domain om det?

Mvh Søren

Dandomain er desværre meget dårlige til at annoncerer når de laver ændringer i webshoppen. Jeg opdagede det da der pludselig kom underlige ting frem et andet sted i shoppen. 

Hvis du logger ind i dit administrationspanel, og klikker på knappen "Liste over ændringer i webshoppen" så får du et TXT dokument frem med de ændringer de løbende laver i shoppen men sjældent fortæller deres kunder om :) 

Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:07

Martin Tygsen:

TobiasB:
Disallow: /shop/*.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Dandomain har åbenbart lyttet ved døren. Igår udkom en opdatering der blandt andet indeholder følgende punkt: 

- "nofollow" tilføjet til med/u moms link på varekort og vareliste. 

Endelig - tak fordi du skrev det her Martin. Nu kan jeg så give mine kunder valgmuligheden igen Yes

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:43

Men hvad skulle det hjælpe? Hvis bare én anden linker til en side efter en sortering, bliver den jo indekseret. Det er desværre en udbredt misforståelse, at "nofollow" beskytter mod indeksering.

Løsningen er fortsat Google Webmaster Tools, og det er en lappeløsning - men bedre end ingenting. Og "nofollow" i denne forbindelse er desværre tæt på værdiløst.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 06:57

Thomas Rosenstand:

Men hvad skulle det hjælpe? Hvis bare én anden linker til en side efter en sortering, bliver den jo indekseret. Det er desværre en udbredt misforståelse, at "nofollow" beskytter mod indeksering.

Løsningen er fortsat Google Webmaster Tools, og det er en lappeløsning - men bedre end ingenting. Og "nofollow" i denne forbindelse er desværre tæt på værdiløst.

Kunne du, hvis du ikke allerrede har gjort, lokkes til at sende en mail til Dandomain hvor du forklarer problemstillingen og hvordan løsningen skal laves. 

Jeg synes det er brændærgeligt at de nu forsøger, og bruger kostbar tid på at implementere en løsning der alligevel er ubrugelig for de fleste.  

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:12

Update: Jeg er i dialog med Dandomain om det lige nu, og de er nu klar over problemstillingen. De arbejder på en løsning, og der er et par muligheder i støbeskeen.

Lad os klappe Dandomain på skulderen for at være lydhøre!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:22

Som jeg tidligere har skrevet bør sortering, produktvarianter og den slags ske client side, og således slet ikke skabe nye unikke URL'er. Det er både bruger- og søgemaskinemæssigt langt den bedste løsning - og helt ærligt, det ER altså ikke rocket science for en kvallificeret tekniker! Geeked

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:53

Thomas Rosenstand:

Update: Jeg er i dialog med Dandomain om det lige nu, og de er nu klar over problemstillingen. De arbejder på en løsning, og der er et par muligheder i støbeskeen.

Lad os klappe Dandomain på skulderen for at være lydhøre!

Fedt... Så håber jeg de tænker på os hvor skaden allerede er sket. Evt. ved at lave en 301 redirect fra de "togglevat-sider" som jo allerede er indekseret.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:58

Helt enig, Mikkel. Men det er desværre ikke alle, der er det - og så skal tiden bruges på plaster og gaffatape løsninger i stedet. Sørgeligt men sandt.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:54

Godt nyt!

Jeg har lige haft et lille telefonmøde med Dandomain, og der er STORE ting lige på trapperne, der adresserer disse og andre problemstillinger. Og det er snart ;-)

Jeg vil ikke ødelægge Dandomains fornøjelse ved at fortælle om det - men det er bare i orden, hvad der er på vej! Jeg tester på det i den kommende tid, og når det er afluset, rulles det ud. Og det kan alle med en Dandomain shop godt glæde sig til!

Lille hint: Client side er en del af det :-)

God weekend!

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 18:51

Hejsa Thomas

Du forstår da at bringe en anden mand i ekstase Stick out tongue

Mvh Søren, www.mypets.dk

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)