Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis moms - duplicate content - Dandomain Shop

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har et lille problem med duplicate content i min dandomain shop.

Problemet er det samme som beskrevet i denne tråd.

Jeg har fundet ud af at jeg skal løse problemet gennem robots.txt, men jeg vil rigtig gerne undgå at lave en disallow til hvert enkelt produkt.

Kan man lave noget a la:

Disallow: /shop/*.html&togglevat=*

Har ikke særlig meget forstand på robots.txt, vil bare gerne slippe for at skulle skrive en disallow til hvert enkelt produkt.

Jeg ved godt at jeg lige på bumpet den anden tråd, men jeg tror ikke rigtig at det fanger opmærksomhed nok når mit indlæg ligger i bunden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 21:20

Nu har jeg ikke så meget styr på Dandomain shops, men kan problemet ikke løses med canonical url? :)

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:22

Øh... og hvad vil det sige??? ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 21:32

canonical url vil sige at hvis der er flere url adresser som fører til den samme side, så "vælger" man den "bedste" url og bruger denne. Det gør at man undgår duplicate content.

Jeg havde selv samme problem i min shop. Men jeg kunne tilføje et modul der automatisk fiksede adresserne så jeg ikke havde duplicate content længere.

Jeg er rimelig sikker på at et så stort firma som Dandomain har en løsning som f.eks. canonical urls ;)

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 21:34

Det tror jeg desværre ikke. Jeg synes at Dandomain har en skide god service, men når det kommer til SEO så halter de rigtig meget. Nogle gange mener jeg faktisk at jeg som amatør har mere styr på SEO end de har :(

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 21:42

Det fandeme surt.

Så vidt jeg har forstået er det MEGET besværligt at lave canonical urls, da det skulle tage lang tid.

Men det er da trist at søgeoptimeringen halter :s
Hvad nytter det at have en lækker shop hvis der ikke er nogen der kan finde den? :)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:46

Du kan ikke lave canonical URLs i en Dandomain shop. Du kan lave en feberredning i forhold til Google ved at udelukke parameteren "togglevat" i Webmaster Tools. Det virker som regel.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Skrevet kl. 19:12

Hej Thomas!

Jeg har nu lavet følgende disallow i min robots.txt:

Disallow: /shop/*.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Er det ikke ligeså fint som det du nævner? Når jeg tjekker det i Google Webmaster Tools, så udelukker den de rigtige sider...

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TobiasB:
Disallow: /shop/*.html&togglevat=1&VariantIdSelected=0

Dandomain har åbenbart lyttet ved døren. Igår udkom en opdatering der blandt andet indeholder følgende punkt: 

- "nofollow" tilføjet til med/u moms link på varekort og vareliste. 

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 19:31

Hejsa Martin

Hvor har du set denne opdatering annonceret? Har du fået e-mail fra Dan Domain om det?

Mvh Søren

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)