Hvad er det for nogle fordele du efterlyser ? og der er vel andre muligheder end SMBA eller et LTD.
Det vil altid være mere bøvlet at lave et engelsk selskab end et dansk selskab. Jeg er helt enig med Per og de øvrige. Hold dig til et dansk selskab medmindre du påtænker aft flytte udenlands.
Hov, beklager at jeg ikke har svaret for længe siden. Mærkeligt at jeg
ikke har fået nogen mail om nyt svar... tak for det, troede
at tråden var død.
Har besluttet mig for at droppe Ltd. - for
besværligt og for dyrt i drift... SMBA ser ud til at være det bedste
alternativ til mit behov. Lavt indskud (mine penge er desværre bundet
andetsteds så ApS er ikke en idé), begrænset ansvar hvis noget går galt
(godt alternativ til personligt ejet), anonymitet (ja, fuskerne bruger
SMBA til at gemme sig, men der findes nu andre grunde til at være lidt
anonym) og så et par andre fordele... ulemper er der sikkert også, jeg kan bare ikke se de store.
Vil støtte de øvrige på tråden, lav et Dansk selskab, et smba er billigt og du kan for få hundre kroner købe skabelon på nettet til stiftelses, så er du hurtigt igang.
Med baggrund i de opfriskede regler på Amino, er der nu rettet lidt i flere af indlæggene i denne tråd. Er I ikke rare at tage enhver udveksling af personlige holdninger til hinanden et andet sted. Det samme gælder debat om "ApS selskabssagen", som Martin har frabedt sig yderligere omtale af på Amino:
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Af hensyn til trådstarter og de, som havde en god og informativ debat kørende om engelsk Ltd., er tråden låst op.
Vær rar at holde tråden på sporet.
På forhånd mange tak.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det kan ikke være rigtigt at I sletter indlæg hvor Amino-brugere får kendskab til at én af de revisorer som fører sig frem på Amino som godkendt revisor har medvirket til forsøg på omgåelse af selskabslovgivningen. Det må være I alles, herunder Amino-brugernes interesser, at folk bliver fuldt informereret herom. Det han kalder fortolkning er "barndomslærdom" for alle der har beskæftiget sig bare en smule med selskabslovgivning og selskabsret.
Hvad den gode og informative debat om engelske ltd selskaber angår så omfattede det jo bl.a. indlæg fra selve udbyderen af disse ulovlige selskabsstiftelser og det var bl.a. derfor diskussionen om disse stiftelser opstod. Så kan vi jo diskutere hvad brugeren kan bruge det til, udover risikoen for også at ryge i "fælden".Spørgsmålet om brug af engelske ltd-selskaber er iøvrigt lukket af når man ser på debatten.
Personligt synes jeg det er sørgeligt at se iværksættere bruge så meget tid på at overveje hvordan de nu kan undgå at stille med de sølle 80.000 som det koster at stifte et ApS, ved at ty til SMBA-løsninger m.v. Brug dog tiden på at få virksomheden op at køre så I kan rejse de 80.000 i stedet. Kan man ikke rejse dette indskud via virksomhedens indjtening bør man måske overveje om et selskab er den rette løsning her og nu.
Udmeldingen fra Martin Thorborg er klar og utvetydig.
"Jeg har derfor valgt at slette hele dynen og jeg vil gerne have at al debat om emnet på Amino stopper."
Vi moderatorer er blevet bedt om at håndhæve de nye regler meget skarpt, og det er gjort her i tråden.
Er du eller andre uenig i Martin Thorborgs udstukne regelsæt, vil jeg da opfordre jer til at tage den direkte med Martin Thorborg. Her i forummet vil den ikke være velkommen, har "viceværten" (Martin) meldt klart ud.
Udmeldingen fra Martin Thorborg er klar og utvetydig.
"Jeg har derfor valgt at slette hele dynen og jeg vil gerne have at al debat om emnet på Amino stopper."
Vi moderatorer er blevet bedt om at håndhæve de nye regler meget skarpt, og det er gjort her i tråden.
Er vedkommende også blokeret .. eller i det mindste blevet henvist til ikke at henvise til sin egen virksomhed og dens services så længe denne "moderator blokade" står på? Hvis det er tilfældet ville jeg bare ønske at der blev henvist til dette når et indlæg bliver slettet. Hvis ikke så mener jeg at der er ulige fordeling af "tavshed" til fordel for den ene side. Det kalder man uretfærdigt.
Helt enig med Klovn og J.Doe. Lad os da få sandhederne frem i lyset og få ryddet de sorte får ud. Det kan kun være i iværksætternes interesse. At man begynder at anklage en advokat der kæmper iværksætternes sag mod disse sorte får, for afpresning og ser folk der prøver at ødelægge dennes forretning (som om denne iøvrigt var baseret på Amino) skriger jo til himmelen.
Hvad Klovns indlæg angår: Amino er et forum for hajer m.v. De diskussioner man ser på Amino om SMBA selskaber og disse "atypiske selskabskonstruktioner" m.v. ser man kun på Amino og ikke ude i "den virkelige verden". Hvorfor ?