Jeg står overfor en mindre udfordring vedr. min betaling på shoppen. Jeg driver en primært dansk webshop med modetøj, men er så småt gået i gang med at udvide min fashion shop til det europæiske marked.
Jeg har har i dag en betalingsgateway hos QuickPay, med tilhørende PBS aftale på både danske og internationale kort.
Min webbureau fortæller mig så at Quickpay lukker for den måde jeg i dag bruger deres gateway på. Altså jeg benytter en intigreret løsning hvor betalingen foregår inde i mit design uden at der kommer en POP op.
Jeg vil for alt i verden gerne undgå at skulle have den ikke særlig pæne popup fra quickpay. Jeg vil gerne have at så meget som muligt af betalingen kører direkte i min shop og i mit design. Mit webbureau fortæller mig at jeg skal PCI certificeres for at få dette? - som koster min 100.000 kroner.
Mit spørgsmål er så hvad der ellers er derude som kunne være aktraktivt for mig at benytte? Hvordan løser jeg min betalingsgateway problamatik? Jeg skal kunne modtage dankort og internationale kort.
Er der andre betalingsformer jeg bør kigge på? Måske PayPal også?
Min webbureau fortæller mig så at Quickpay lukker for den måde jeg i dag bruger deres gateway på. Altså jeg benytter en intigreret løsning hvor betalingen foregår inde i mit design uden at der kommer en POP op.
Det er ikke QuickPay, og for den sags skyld heller ikke de store korthuse, men PBS der i vanlig visdom har besluttet at det ikke skal være tilladt at tage imod betaling på egen side og autorisere kortet via API (med mindre man opfylder kvantitetskravene, som er helt i hegnet).
Dette har været PBS-krav siden sommeren (eller var det september) 2009, så hvis du stadig tager imod betaling "inline" på dit site, så er du i realiteten i overhængende fare for at du får pålæg om at lave det om ASAP hvis PBS opdager det.
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder
Simon, er der tale om QuickPays CCI-page løsning eller at du foretager autorisation, capture osv. via API? I sidstnævnte fald er det korrekt at der er "nye" regler på området.
I førstnævnte fald er det nyt for mig at deres proxy-løsning skulle udgå.. og det håber jeg sandelig ikke, da jeg selv bruger den på Tasks.
Mig bekendt så er QuickPays proxyløsning på vej ud. Teknisk set har den jo samme problemer som API-indløsning - du kan nappe kortnumre med noget javascript f.eks.
Alternativet bliver CCI-modellen, som så til gengæld koster lidt mønt, men som ellers fungerer som den nuværende proxy-model.
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder
Quickpay's proxy løsning er på vej ud ligesom ePays også er (dog ikke officielt endnu).
Dette skyldes at det er gatewayudbyderne (altså quickpay og epay) der står til ansvar for hvilken kode der bliver afviklet igennem deres proxy, så hvis en kunde afvikler noget der sniffer kortnummeret er det gatewayen der har ansvaret.
Jeg ved at quickpay arbejder på en template løsning så man kan style betalingsvinduet som man vil fra deres system, men indtil da så ring til dem og hør hvad deres PCI hosting koster, så vidt jeg husker er det noget i stil med 1000kr i oprettelse og et par 100 mdr.
Hvad koster det
Der er to omkostninger i forbindelse med PCI-hosting af jeres betalingsvindue. Oprettelse og løbende drift.
Oprettelsesprisen er baseret på faktisk timeforbrug i forbindelse med reviewing og setup. Prisen er 1000,- pr. påbegyndt time. Alene af den grund anbefaler vi så simpelt et setup i jeres ende som muligt. Inkluderer I eksempelvis et stort javascript bibliotek på flere hundrede linier er det noget som vil tage os mange timer at gennemgå med kritiske øjne. Samtidig er det også vigtigt at I gør jer umage med at få lavet vinduet som I vil have det i første forsøg, således vi ikke skal igennem processen i mange loops. Timeforbruget faktureres når idriftsættelsesprocessen er bragt til ende. Vi forbeholder os til enhver tid retten til at afvise et betalingsvindue hvis kompleksiteten af det udviklede er for stor. Vi kan desværre ikke påtage os egentlige udviklingsopgaver.
Der er en løbende driftsomkostning på 200,-/mdr. pr. betalingsvindue/webhotel. Denne omkostning påføres den ordinære kvartalsvise faktura fra Quickpay
Ja, jeg var lidt for hurtig.. da jeg så "Ønsker I at gøre brug af Quickpays tilbud om PCI-hosting anbefaler vi at
I i første omgang kontakter os" tænkte jeg straks det værste ;)