Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man tage betaling for tilbuds givning?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg synes ikke det er okay.

Jeg blev så sent som i sidste uge bedt om at betale 15.000 + moms for et tilbud, hvor opgaven max ville koste 4000 - 6000 kr.

- Jeg betalte naturligvis ikke.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 14:59

Hej Simon

Det forstår jeg sådan set godt, tingene skal jo hænge sammen - men jeg tror jeg ca har brugt 50 timer x 2 på disse tilbud indtil nu :( og jeg får hverken større eller mindre omsætning/indtjening ud af dette.

Men jeg høre hvad i skriver om closing deal mv - det skal jeg huske til en anden gang :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 15:42

Bendtsen:

Hej Simon

Det forstår jeg sådan set godt, tingene skal jo hænge sammen - men jeg tror jeg ca har brugt 50 timer x 2 på disse tilbud indtil nu :( og jeg får hverken større eller mindre omsætning/indtjening ud af dette.

Men jeg høre hvad i skriver om closing deal mv - det skal jeg huske til en anden gang :)

Hvis jeg var i din situation, ville jeg tage en god snak med kunden. Forklar ham at du har brugt den tid du nu har og tag så snakken om foranalyse, for de næste ordrer som indebærer megen tid. Hvis det passer dig, kan du jo foreslå at timerne (eller en del af dem) bliver fratrukket ordren, hvis den har en bestemt størrelse.

Anyway...der er mange muligheder, men alle kan forstå at du ikke kan bruge så mange timer gratis ;o)

Lad os høre hvad du gør, og hvordan det går.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 13:12

Sådan er gamet jo ;-)

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 13:50

Jeg synes, det kommer lidt an på, hvad tilbuddet er..

Hvis du fx skal lave prisen på en gaveæske med et tryk, som de har lavet og mailer til dig, synes jeg ikke, du kan tage penge for det - men pænt fortælle dem, hvor lang tid det tager at lave tilbuddet og bede dem have det i baghovedet..

Men hvis de forventer at du ligefrem skal sætte trykket op for dem, og finde ud af selve konceptet, synes jeg godt, du kan tage penge for det. Det er jo samme arbejde som man normalt ville betale et reklamebureau for at gøre - en arkitekt tager jo også penge for at lave tegninger af huset, selv om du måske vælger ikke at få det bygget.

Vi har også ofte nogen, som beder om pris på mange ting, hvor man godt kan regne ud på forhånd at de nok ikke vil købe det alligevel - fx et lille nystartet firma som vil have pris på poser i 10 størrelser med enten 1, 2 eller 3 farver tyk og 4 forskellige typer og kvaliteter.. De ved jo ikke, at vi faktisk skal sidde og lave beregninger for hver eneste ting, så det bliver til rigtigt lang tid.
I de tilfælde begynder jeg ikke bare at regne priser med det samme - jeg forklarer kunden ca hvilke opstartsomkostninger, de skal regne med, og prøver at hjælpe med at spore mig ind på, hvilken kvalitet osv de har behov for. Og så kan man som regel bagefter nøjes med at lave en eller to priser til dem.

Fra Holstebro
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 15:39

jeg har nogen gang gjordt det i forbindels med at vi leverede en "demo" på varen - tidligere firma dog.

www.Goweb.dk Webdesign Hjemmesider total løsninger eller dele af den,så  længe det er på nettet laver vi det.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)