Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beskytter jeg bedst mit produkts navn , og er det forsent ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
jeg har fornyligt opdaget at et par andre producenter af POS udstyr har produkter der hedder det samme som mig.

men det er ikke lykkeds mig at finde nogen TM eller Varemærke beskyttelser
men største frygt er af en af de andre beskytter navnet og jeg så bliver tvunget ud at skulle skifte navn på produktet.

men her kommer mine spørgsmål.
Lad os sige at der ikke er andre der har varemærke beskyttet navnet og jeg gør det, vil det så beskytte min brug af navnet salv om at deres produkt har heddet det længere tid ?
(jeg er ikke ude efter at ville tvinge dem til at skifte navn, blot sikre mig at de ikke tvinger mig til det)

Er der nogen der ved hvad det koster at beskytte et navn Verden over ? har haft svært ved at finde info om priser på den slags.

Problemet har ikke været så stort før da vores produkt kun belv solgt i DK men nu skal vi til at sælge produkt uden for DK og i Tyksland er der desværer en producent af et produkt der minder om vores med samme navn.

er der nogen der har et bud ?

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:15

Hej Jacob,

Du kan ikke beskytte den navn , hvis de andre kan bevise (gamle salgs announce, salgs faktura, eller lignende) , at de har brugt navn før dig.

Du kan ansøge om navne beskyttelse (koster ikke meget ca.1500-2500) ved Patent og Varemærke direktorated .  Men hvis det går i retten , har du ingen chance. Sad

Sorry for the bad news (og min dårlig dansk)

Mvh Andree

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:02

i DK er der ingen der bruger navnet så umidlbart vil et DK beskyttelse kun hjælpe mig i DK.
men jeg er bange for at du har ret i  at jeg fået et problem med den tyske producent

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:04

Er det den der har brugt navnet længs der har retten til navnet ?

den tyske producent er først startet i 05 ergo er de 1 år yngere end os.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12888
Skrevet kl. 12:13

Hej

Hvorfor spørger du ikke hos Patent og Varemærkestyrelsen, de burde jo være kompetente til at hjælpe dig med din problemstillingr.  www.dkpto.dk  

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)