Hej alle Håber der er nogen herinde der med erfaring kan hjælpe mig med at få løst mine spørgsmål så jeg kan få en god start som selvstændig. Jeg er ved at starte op som selvstændig. Ved godt at der skal oprettes et CVR nr gennem SKAT. Har også selv økonomi til at starte rengøringsfirma op og et godt navn til firmaet. Tænker også på reklame i aviser osv + en god hjemmeside. Mit spørgsmål går på når jeg har oprettet et CVR NR. Har tænkt på at have kontoret i min egen lejelejlighed. Altså bruge et af værelserne som et kontor. Med hensyn til regnskab hvad gør jeg så+? Har selv tænkt mig at stå for regnskab men når jeg har oprettet mit CVR NR og endnu ikke har fået kunder hvad gør jeg så?? der skal vel betales moms og skat. men når jeg ingen kunder har ved opstart har jeg heller ikke indtægt i firmaet.. hvad gør jeg så? hvad kan jeg eksempel tage med som skattefradrag. når jeg har fået min første kunder hvordan skal jeg så opgive dette til SKAT for at få betalt moms så jeg ikke gør noget ulovligt..og hvordan forhandler jeg kontrakt med mine kunder.. er der altid 3 måneders opsigelse.. kan nogen herinde hjælpe mig med at give mig info, gode ideer til hvad jeg skal gøre og hvad der er nødvendig så jeg driver mit firma lovligt og uden at jeg mangler ting. og at jeg ikke bliver overrasket over mangler jeg ikke har gjort. Brænder for at komme i gang. håber nogen kan hjælpe... Har tænkt på at give mine kunder halv pris den første måned. en god start for at få mine kunder tænker jeg selv. men håber på hjæællpp fra jer...??? fortsat god dag til alle venlig hilsen |
Hej Adam
Der er en masse gode møder for iværksættere der vil i gang, disse møder kan være til stor hjælp. Her får du svar på rigtig mange af dine spørgsmål, tillige med du kan få kontakt til revisorer og advokater, der tilbyder en times gratis hjælp. Gå ind på din by´s hjemmeside, der er uden tvivl en side med tilbud for virksomheder og også noget om erhvervsudvikling. Du kan også google: F.eks. Vejle erhvervsudvikling. Her på amino er der også rigtig mange gode sider om iværksætteri.
Du vil ved opstart af cvr. nummer blive bombarderet med tilbud om reklamer fra alle mulige fronter. Pas på med hvad du bruger dine penge på. Mange af dem er fup og fiduser, eller ikke reklamepengene værd.
Jeg har undervist sælgere og salgsledere i rigtig mange år og kender tilmed branchen. Du må godt ringe og få et par råd (gratis) 23650311
Ellers kan jeg anbefale dig at komme til en Speed Networking og melde dig ind i et netværk.
Netværksgruppen Inspirement holder nogle gratis speed netværksmøder rundt om i Danmark: Gå ind på deres hjemmeside og se hvor og hvornår. På sådanne speed netværksmøder, kan du præsentere dig over for mange mennesker på kort tid. De kan så igen anbefale dig videre til deres omgangskreds og du har lige pludselig fået en effektiv og gratis reklameret for dit firma.
se mere på www.inspirement.dk
Med ønske om succes for dig - ha´ en god dag
Hilsen Ole