Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette fair ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i kan hjælpe..

d. 15 - 2 - 2010 sende jeg en pakke afsted til en kunde..

med lovning om pengene ville blive sat ind om mandagen! da der ikke kom nogle penge i hele den uge, kontaktede jeg kunden og sagde der ikke var kommet nogle penge...

det var fordi han havde fået ny netbank og der gik lang tid med at sende penge.. okay så gav jeg det lidt længer tid.. men ingen penge er kommet, jeg snakkede igen med han. og nu ville han sende en chek med posten da jeg jo skulle have mine penge.. men ingen chek er ankommet..

(det er en jeg tidliger har arbejdet sammen med)

Skal jeg sende han en mail og give han 8 dage til første rykker og 16 dage mere til nummer 2 rykker og 24 dage til inkasso ?

Beløbet er "kun" 2198,95 kr.

Hvad ville i gøre.. det er mere måden han gør det på som pisser mig så meget af! ( undskyld skal lige ud med min vrede ) !!!

Er det ulovligt at klippe finger af ? Wink

På forhånd taxa !

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:53

JA det er fair. Altså at sende ham en rykker. Enten reagerer han og er flov og skynder sig at finde en måde at betale (det er jo det man håber). Og ellers ignorerer han dine rykkere, og hvis han gør det, så er det nok fordi han ikke har tænkt sig at betale. Og så skal du da ikke tøve med inkasso.

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 22:57

Hej Allan.

Når beløbet ikke er mere end 2200 kr kan det så godt svare sig ? og skal jeg bare gå til en advokat , eller har aldrig kørt en inkasso sag men nu jeg tosset og er da klar på det ?!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 23:05

Hej

Hvad du bør gøre afhænger af om kunden er en privat person eller en erhvervskunde.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 23:07

Det er Erhverv..

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:07

Brug Transcom CMS. De kører no cure no pay. Du skal dog betale gebyrerne til retten hvis det når så langt.

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 23:17

Det ser sku godt ud ! Håber ikke han betaler Confused så kan han få sådan et brev fra dem ! går hele vejen !

Mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:22

TrylleThomas:

Det er Erhverv..

Tjahh så er det jo ganske let.  Send vedkommen de normalt og anbefalet brev  hvori du går vedkommen opmærksom på at du gentagende gange tidligere har rykket for betalingen, gør vedkommende opmærksom på at hvis han ikke betaler det fulde beløb inden f.eks 8-10 dage. vil sagen bliver overgivet til retslig inkaso med heraf uderlige omkostninger for ham.

Det er meget vigtigt at du gør ham opmærksom at han skal betale inkasso omkostningerne. eller risikere du at komme til at hænge på dem.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 23:27

Allan.:
Brug Transcom CMS. De kører no cure no pay. Du skal dog betale gebyrerne til retten hvis det når så langt.

Det lyder da som en lidt dyr løsning, da de fleste skyldnere betaler ved en inkassosag eller efterfølgende retsag.  hvad kommer en almindelig inkasso sag så til at koste dig?

Det advikat firma jeg bruger kræver kun " Betaling ved no cure".

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Mar 08
Skrevet kl. 23:31

Ravn..

Det vil jeg bestemt gøre, men først 2 rykker og så brevet om inkasso & gøre personen opmærksom på omkostningerne.. nu lyder jeg måske nærlig, men når i sender rykker og

Rekommanderet post sætter i så det på regningen omkostningerne ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)