Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla - Duplicate content

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ronni siger: Brug Sh404sef, så spiller det.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:21

Jeg har såmænd ikke et problem. Jeg lader bare være med at have forskellige urls til samme side.

Men hvad er fordelen ved Sh404sef?

Jeg synes da i forvejen at jeg kan lave pæne url'er uden.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:16

Jeg tager mine ord i mig igen. Jeg HAR/FÅR et DC problem som jeg ikke kan se hvordan jeg løser, uden at bruge nofollow.

Det er fordi siden www.avalance.dk har en række "afdelinger" i topmenuen.
Når man i en af disse afdelinger trykker på f.eks. "kontakt" så vil jeg gerne vise den fælles kontaktside. MEN undermenuen (venstre side) skal fortsat være den, der hører til pågældende afdeling.
Så jeg SKAL altså have én kontaktside for hver afdeling.

Så løsningen må være at sætte nofollow på alle undtagen én. Korrekt? Kontaktsiden har alligevel ikke meget info der har relevans for søgemaskinerne.
Hvor skal man smide den kode i Joomla?

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:42

Dette ville være en meget dårlig løsning, men hvis du bruger nofollow og noindex så får du ikke noget problem med google. Du kunne også lave noget permanent redirecting (301) så alle 4 links går til samme kontakt side eller blot smide en <link rel="canonical" href="/kontakt.html" /> i alle de 4 kontakt sider - altså så de peger i retning af den kontaktside som du ønsker google skal linke til.

Den bedste løsning på dette problem er dog at rette fejlen i dit CMS, held og lykke :)

PS. Det hjælper dig ikke at smide nofollow's på dine kontaktsider da nofollow blot betyder at google ikke følger links på disse sider, men problemet er jo at du ikke vil have siderne indekseret - hvorfor du må bruge noindex.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 23:45

Lad vær med at spilde din tid på alt muligt og smid en gang SH404Sef på så er problemet løst.

Fra Rungsted
Tilmeldt 1. Mar 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:49

Ronnikc:

Lad vær med at spilde din tid på alt muligt og smid en gang SH404Sef på så er problemet løst.

Klart den nemmest løsning,

fortsat god weekend

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:01

Ulrik Hvide:

Ronnikc:

Klart den nemmest løsning,

fortsat god weekend

Ok. Men HVAD er det SH404Sef kan i den her sammenhæng?

Det var mig der rodede rundt i begreberne, det er selvfølgelig noindex :-)

Der er ikke fejl i cms'et. Det er den måde jeg har lavet menuerne på, som umiddelbart var smart til formålet, men som ikke kan lade sig gøre.

Alternativt kan jeg bare bruge lidt mere tid, og lave forskellige tekster på de pågældende sider.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:39

Allan.:

Det er fordi siden www.avalance.dk har en række "afdelinger" i topmenuen.
Når man i en af disse afdelinger trykker på f.eks. "kontakt" så vil jeg gerne vise den fælles kontaktside. MEN undermenuen (venstre side) skal fortsat være den, der hører til pågældende afdeling.
Så jeg SKAL altså have én kontaktside for hver afdeling.

Hej Allan

At putte NOINDEX, FOLLOW på kontaktsiderne (på nær en) som du foreslår er en god løsning, når det er vigtigt at venstremenuen bevares. rel="canonical" er et muligt alternativ.

Mvh Jesper

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)