Jeg tager mine ord i mig igen. Jeg HAR/FÅR et DC problem som jeg ikke kan se hvordan jeg løser, uden at bruge nofollow.
Det er fordi siden www.avalance.dk har en række "afdelinger" i topmenuen. Når man i en af disse afdelinger trykker på f.eks. "kontakt" så vil jeg gerne vise den fælles kontaktside. MEN undermenuen (venstre side) skal fortsat være den, der hører til pågældende afdeling. Så jeg SKAL altså have én kontaktside for hver afdeling.
Så løsningen må være at sætte nofollow på alle undtagen én. Korrekt? Kontaktsiden har alligevel ikke meget info der har relevans for søgemaskinerne. Hvor skal man smide den kode i Joomla?
Dette ville være en meget dårlig løsning, men hvis du bruger nofollow og noindex så får du ikke noget problem med google. Du kunne også lave noget permanent redirecting (301) så alle 4 links går til samme kontakt side eller blot smide en <linkrel="canonical" href="/kontakt.html" /> i alle de 4 kontakt sider - altså så de peger i retning af den kontaktside som du ønsker google skal linke til.
Den bedste løsning på dette problem er dog at rette fejlen i dit CMS, held og lykke :)
PS. Det hjælper dig ikke at smide nofollow's på dine kontaktsider da nofollow blot betyder at google ikke følger links på disse sider, men problemet er jo at du ikke vil have siderne indekseret - hvorfor du må bruge noindex.
Det er fordi siden www.avalance.dk har en række "afdelinger" i topmenuen. Når man i en af disse afdelinger trykker på f.eks. "kontakt" så vil jeg gerne vise den fælles kontaktside. MEN undermenuen (venstre side) skal fortsat være den, der hører til pågældende afdeling. Så jeg SKAL altså have én kontaktside for hver afdeling.
Hej Allan
At putte NOINDEX, FOLLOW på kontaktsiderne (på nær en) som du foreslår er en god løsning, når det er vigtigt at venstremenuen bevares. rel="canonical" er et muligt alternativ.