Vi har mulighed for i vores shop at tilføje tags ligesom på visse andre shops. Men hvor meget giver sådan noget rent SEO mæssigt? Nogen som kan hjælpe mig?
www.dinparfume.dk - Køb billig parfume på internettet. Nemt, enkelt og lige til døren!
Der findes flere fordele ved tags, både seo- og brugermæssige. En af disse fordele er at det bliver nemmere for google at indeksere alle dine side eftersom disse tags linker til andre varer. En anden fordel er at disse tags fungerer som keywords hvilket hjælper google med at "forstå" din specifikke side.
Personligt synes jeg tags er overvurderet, men hvis du har mulighed for at bruge dem så gør det.
Du skal nok søge noget professionelt rådgivning på dette område eller håbe en anerkendt seo konsulent giver dig svar her.
Grunden til jeg mener dette er at effekten af tags har efter min erfaring ikke den samme effekt på alle shop løsninger. Wodpress kan blandt andet lave en del duplicate content i forbindelse med tags hvilke kan skade dit site betydeligt. Det er derfor vigtigt at du modtager det helt rigtige svar før du kaster dig ud i det.
Det skal dog siges at det på de fleste platformer kun har en positiv effekt. Om ikke andet så kan det hjælpe med at optimerer søgefunktionen på jeres side.
Det skal siges at jeg på ingen måde arbejder med seo, og blot giver dig viden jeg selv har opnået via erfaring og forumer som dette. Du skal derfor ikke tage det for gode vare før det evt er blevet bekræftet eller afklaret af en der er helt sikker på hvordan din webshop vil reagerer.
Du bør generelt ikke tage råd om seo for gode vare i forumer da der er mange rigtig dårlige råd.
Du bør generelt ikke tage råd om seo for gode vare i forumer da der er mange rigtig dårlige råd.
Forskellen er bare at på et forum bliver forkerte råd hurtigt rettet af andre brugeres kommentarer, hvilket ikke er tilfældet hvis du går til "Børges Super-SEO" :)
Prøv at slå tags til og opret et par stykker, så kan vi kigge på det. Umiddelbart lyder det som en fin ide, men det er altid rart at se hvordan det er implementeret i praksis.