Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud ønskes på visitkort - 2*250 stk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

2*250 stk. visitkort

4/4 Panthone farver (petroliumsgrøn + sort)

Tryk på begge sider (på bagside til kant)

Blankt  (glat) papir

Tilbud ønskes.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:51

Jeg tror du vil få bedre svar hvis du prøver Amino Tryk

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:17

Espresso:

4/4 Panthone farver (petroliumsgrøn + sort)

Jeg er ikke helt med på ovenstående. Sådan som du skriver det, så skal der trykkes med 4 pantone-farver på hver side af kortet. Men hvis det kun er en petroliumsgrøn og en sort - og det stadig skal trykkes som pantone-farve, så er det en 2+2 du spørger på.

I nogle tilfælde vil det godt kunne betale sig bare at køre det som en 2-farvet - især hvis det er en selvstændig produktion. Men hvis du skal med i en samkørsel - f.eks. som vores 300gr-pulje eller de Finske Visitkort  , så vil det bedst kunne betale sig at man lave pantone-farverne om til CMYK-farver og derved kører det som en 4+4.

I digitaltryk er det ligeledes primært CMYK man kører med.

Men for ikke at forvirre dig yderligere, så vil blot lige høre dig om den petroliums-grønne farve SKAL ramme en Pantone-farve, eller om farven er mindre kritisk. Det er ret afgørende for hvad der er af prismæssige muligheder. Hvis det ikke er så kritisk, så vil jeg foreslå enten digitaltryk eller en samkørsel. Hvis farven derimod er ret kritisk, så ville vi her i huset køre det som et 2-farvet offsettryk med sort og en Pantone-farve til den petroliumsgrønne farve - men så er prisniveauet altså også noget højere.

/Jesper

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:29

Hej Jesper,

Du har helt ret.

Jeg forsøgte at gøre mig klog på noget, som jeg ikke aner en disse om.

Fandt lidt mailkorrespondance med min sidste trykker (som ser ud til at være lukket ??). Han havde skrevet en masse om 4+4 osv osv....

Kan jeg sende pdf'erne og farvekortet til dig på den mail, der står i din signatur?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:47

Helt i orden - Du er meget velkommen til at sende mig filerne til mig på min email  (jesper snabelA mediamouse.dk), så kommer jeg gerne med nogle muligheder til dig, som ligger på et fornuftigt niveau.

Omkring det med antallet af farve, så kommer her en kort forklaring. Det er der nok også andre som læser denne tråd som kan have glæde af.

x+x er en definering fra bl.a. offsettryk som viser hvor mange farver der skal trykkes med.
Inden for offsettryk og lignende tryk-metoder hvor der benyttes klicher eller trykplader er det ret afgørende for prisen hvor mange farver der skal trykkes med. Én farve er lige én trykplade - fire trykfarver er lig fire trykplader og derved 4 gange så dyrt i omkostninger til trykplader og klargøring af tryktårn (afvaskning, eventuel farveblanding, ilægning af farve m.m.)

1+0 Betyder tryk af én farve på én side
1+1 Betyder så tryk af én farve på to sider. Bemærk at man altid som udgangspunkt regner med at det er den samme farve som skal trykkes på begge sider.
2+0 Er så tryk i to farver på én side.
4+4 viser at der trykkes med fire farver på begge sider.
4-farve er oftest CMYK (grundfarverne Cyan, Magenta, gul samt sort) som derved giver mulighed for at kunne trykke alle farvenuancer og derved f.eks. billeder og lignende. Det er dog ikke altid muligt at kunne ramme alle farver - f.eks. nogle af de mere "hidsige" Pantone-farver som teknisk set ikke kan blandes af CMYK, men bliver nødttil at blive trykt som en rigtig Pantone-farve.

Hvis man er f.eks. er ude i den situation af man har en tryksag med farvebilleder m.m. og derved skal have trykt den i CMYK, men at man på den ene side f.eks. også har en skrigende orange Pantone-farve, eller en anden speciel farve som f.eks. en guld-metallic Pantone-farve, så er man ude i at den specielle farve skal lægges på som en selvstændig farve og derved er det så en 5+4 (CMYK og en Pantone-farve på den ene side + CMYK på den anden side).

Ovenstående var den korte version - det er noget mere omfattende, men så kommer jeg vidst ikke hjem i dag, hvis jeg skal fortsætte Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 25. May 06
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 18:03

Hej Jesper,

Flot forklaring.

Jeg har sendt noget materiale til dig.

Espresse.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)