Hej Aminoer, Jeg står her og skal have tilsendt nogle produkter fra Kina, jeg har før handlet med den samme leverendør hvor jeg fik produkterne tilsendt via EMS Express og leveret til min hoveddør. Dog skal jeg købe lidt større ind denne gang, og min leverendør spørger om jeg selv kan sørge for at varen bliver hentet fra lufthavnen og told mm. betalt. Hvordan gør jeg dette? Hvis jeg under registreringen af min virksomhed har registreret mig som importør og valgt "at jeg vil tage varen i brug med det samme, og betale 2.5 promille af den samlede købssum" skal jeg så betale told, moms. osv. når varen hentes eller kun de 2.50 promille? og senere told / moms mm. |
Hej Mr, HTML
Luftfragt import er ganske simpelt bygget op og jeg vil da gerne være med til at illuminere din viden om processen.
1. Varene ankommer til lufthaven - 2. varerne bliver lagt op på et toldoplag i lufthavnen (det kan være variable om det er Spirit, WFS eller Haugsted AirCargo Trucking,) Derefter skal du bruge det told oplag samt HAWB, Faktura, Pakkeliste for at kunne lave indfortoldningen. 3 Af de vare skal der så betales told og moms + en procent sats af fragtbeløbet afhængigt af fra hvilket land. 4. De 2.5 promille er for at du kan tage varerne i brug med det samme efter frigivelse af varerne - stort set alle importerende virksomheder vælger denne løsning.
Efter dette sendes der en mail om at man har fået en status kode 40, hvilket betyder vare til fri benyttelse. Varerne kan nu afhentes og benyttes eller sælges.
Håber at det opklarede nogle af dine spørgsmål, ellers skal du være velkommen til at skrive til bg@cslogistics.dk eller ringe på 2783 4403
Mvh - Benjamin