Er der nogle krav til hvordan en kvittering leveres, ved salg af fysiske produkter fra en webshop (Fra PBS)?
Mere specifikt sælger vi CDer og har brug for at vide om vi kan slippe afsted med at sende kvitteringen per e-mail eller om den skal vedlægges i den sendte pakke, sammen med produkter.
Vi gør det, at den kvitteringsmail, som automatisk generes, når vi har sendt varen og trukket pengene, er vores kvittering, og den sendes til kundens mailadresse.
Hvis der er en enkelt kunde, der ønsker en "rigtig" faktura, sålaver vi den inde i shopmodulet og sender som en PDF-fil. - Det er der absolut ingen, der har 'øffet' over.
Når der er tale om salg til et stort firma og/eller offentlig virksomhed, lægger vi af og til en papir-fakturakopi ved forsendelsen. Men ellers er der ingen papir-følgeseddel eller lign. vedlagt nogen af vores forsendelser.
Vi gør det, at den kvitteringsmail, som automatisk generes, når vi har sendt varen og trukket pengene, er vores kvittering, og den sendes til kundens mailadresse.
Hvis der er en enkelt kunde, der ønsker en "rigtig" faktura, sålaver vi den inde i shopmodulet og sender som en PDF-fil. - Det er der absolut ingen, der har 'øffet' over.
Når der er tale om salg til et stort firma og/eller offentlig virksomhed, lægger vi af og til en papir-fakturakopi ved forsendelsen. Men ellers er der ingen papir-følgeseddel eller lign. vedlagt nogen af vores forsendelser.
Her på skibet har vi valgt at autogenerere PDF-fakturaer som sendes per email, fremfor blot at sende tekst-mails. Det har vi gjort fordi vi selv synes at de email-kvitteringer man får online ganske ofte ser lige lovligt tilfældige ud når de skal stikkes ind i et regnskab.
En fin PDF med logo og pæn opstilling er nu engang nemmere for folk at printe ud og fodre revisoren med, IMHO.
...og så går der jo ikke skår af en for lige at printe den ud og høvle den med i kassen når man shipper - så har folk alle ordreinfo ved hånden hvis de vil reklamere eller blot vil have afklaret et eller andet mht. ordren.
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder
Her på skibet har vi valgt at autogenerere PDF-fakturaer som sendes per email, fremfor blot at sende tekst-mails. Det har vi gjort fordi vi selv synes at de email-kvitteringer man får online ganske ofte ser lige lovligt tilfældige ud når de skal stikkes ind i et regnskab.
Det kan du have ganske ret i. Desværre giver det tilsyneladende ekstra arbejde, og det vil jeg helst undgå. Det er vel egentlig også varens kvalitet, fremfor en pæn kvittering, der er det væsentlige, men jeg indrømmer gerne, at særlig proff. ser email-kvitteringerne ikke ud. Kender nogen en god og smidig løsning herpå, hører jeg meget gerne herom - der er tale om en Webshop ver.1 fra Scannet.
Mr. Moski2.net:
...og så går der jo ikke skår af en for lige at printe den ud og høvle den med i kassen når man shipper
Det vil alt andet lige fordoble papirforbruget m.v., og man bør vel begrænse det i disse tider. Privat-kunderne kan lige så godt gemme kvitteringerne i deres mailboks, som i en mappe, og det ved jeg at mange gør.
Det vil alt andet lige fordoble papirforbruget m.v., og man bør vel begrænse det i disse tider. Privat-kunderne kan lige så godt gemme kvitteringerne i deres mailboks, som i en mappe, og det ved jeg at mange gør.
Jeg er helt enig - jeg påpeger blot hvad jeg har oplevet folk føler de "får for pengene". En overdreven sammenligning er indpakningen af Apple-produkter som simpelthen er så gejlet at folk bliver begejstret nærmest uanset hvad der er i kassen :o)
Uagtet at du og jeg kan blive enige om at det er godt for arbejdstryk og verdens skove at holde sig til elektroniske fakturaer hvadenten det er en flad email eller en PDF, så er der mange kunder det godt kan li' det fysiske i at få en faktura i hånden.
Moski2.net - gratis betalingsgateway til alle CMS-kunder