Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dublicate content - Hvad må man??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amigos.

Vi har en shop www.maler-maling.dk hvor vi sælger nogle varer der kræver en forklaring, og vi har en "læs produktbeskrivelse" til en ny side med produktet IGEN, med flere el. samme oplysninger.

Tæller det som dublicate content på den måde, hvis det er samme tekst under varen?

Vi har også mange af vores produkter, i flere forskellige varekategorier, som jo gør at den samme tekst, vil blive vist igen på en anden side.

Eks. på Acrylgrunder  under "Facademaling" & Acrylgrunder under "Maling Inde" som er samme produkt med samme tekst.

Tæller det som dublicate content på den måde?

Det er lidt svært at lave forskellige tekster/forklaringer på samme vare! Og det kan måske også forvirre kunden!?

Håber I kan hjælpe os her :-)

Venlig hilsen

Michael Haahr

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:20

Som jeg har forstået det, så er dublicate content ikke farligt og man bliver ikke som sådan straffet af Google, men Google vælger at ignorere de sider der har dublicate content, så du kun kan blive fundet på den ene af dem.

Jeg forstår dog ikke hvorfor I ikke kan bruge den samme side i flere kategorier istedet for at lave flere ens sider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 00:35

Hej Nicolaj.

Vi har også gjort så produktet vises i flere kategorier, som du nævner.
Men vi har også fået at vide, at hvis vi opretter produktet på ny, i hver kategori, så vil det give os flere sider på siden, og dermed flere muligheder for at blive fundet på google. Og det er jo hele essensen i det hér :-D Mere synlighed på nettet!

Men skal vi så lave en lille ændring i teksten, hver gang vi opretter en vare igen?? Og hvor meget skal vi ændre? Vi har en konkurrent/kollega som har stjålet en tekst fra vores side, ændret lidt i den og lagt den ind på hans.

Vil han så blive ignoreret på den side?

Michael

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:38

Jeg ved ikke hvor meget der skal ændres før den er unik og din konkurrents hjemmeside vil også kun blive ignoreret hvis Google ikke mener at den er unik. Er den ikke unik, så er der dog også risiko for at det er Jeres side der bliver ignoreret, så hvis I kan bevise at han har stjålet Jeres tekst, så bed ham om at fjerne det med det samme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:50

Nicolaj:
Som jeg har forstået det, så er dublicate content ikke farligt og man bliver ikke som sådan straffet af Google, men Google vælger at ignorere de sider der har dublicate content, så du kun kan blive fundet på den ene af dem.
Det er vel også at blive straffet Big Smile

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:57

KTJ-Media.dk:

Nicolaj:
Det er vel også at blive straffet Big Smile

Det jeg mener er at google ikke straffer din hjemmeside generelt for at have 2 ens undersider, de vælger bare at ignorere den ene af dem.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:07

Det er jo heller ikke fedt, når man har oprettet siden netop for at blive mere synlig på nettet ;-D

Så der skal altså en lille ændring til i teksten!?

Michael

www.maler-maling.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:12

Michael Haahr:

Det er jo heller ikke fedt, når man har oprettet siden netop for at blive mere synlig på nettet ;-D

Michael

www.maler-maling.dk

Ja eller stor - 2 ord er altså ikke nok Smile

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 09:22

Nicolaj:

Michael Haahr:

Michael

www.maler-maling.dk

Ja eller stor - 2 ord er altså ikke nok Smile

Er der ikka andre muligheder for at undgå at blive "udelukket" med mange af sine produkter, bare fordi man vil vise dem i flere kategorier??

Hvor meget skal man ændre i teksten hvis man vil gøre det på dén måde?

Michael

Maler-maling.dk

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:39

Nicolaj:
Det jeg mener er at google ikke straffer din hjemmeside generelt for at have 2 ens undersider, de vælger bare at ignorere den ene af dem.

Michael Haahr:

Er der ikka andre muligheder for at undgå at blive "udelukket" med mange af sine produkter, bare fordi man vil vise dem i flere kategorier??

Hvor meget skal man ændre i teksten hvis man vil gøre det på dén måde?

Sådan som jeg har forstået det, så straffer Google netop dette, da Google så vil se det som en hjemmeside af dårlig kvalitet. og de kan ikke li hjemmesider af dårlig kvalitet.

Men som med alt andet så kommer det an på hvor gralt det faktisk er, altså jeg mener er det småting, så gør det ikke så meget, men det er svært at definere hvornår det er småting og derfor er det bedst at undgå det, da det jo egentlig kun er Google som ved helt eksakt hvor grænsen ligger.

Men ud over det har jeg set eksempler på at det faktisk kun er når siderne er identiske, er der derfor et skift i rækkefølgen på de listede resultater, så vil det jo givetvis ikke være identisk.

Og jo der er masser af muligheder:
- Canonical Urls
- noindex, follow på resultatsiderne
- Ændringer i teksten, så der er betydelig forskel, kan fx være at du har en lang og en kort beskrivelse til hvert produkt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)