Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AdWords og SEO - hvor starter jeg

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som sagt, hvor hulen begynder jeg. Jeg vil gerne have optimeret min side, http://www.fmground.dk og har allerede nogle tanker omkring især SEO. Men jeg føler stadig jeg er på et begynder-stadie. Skal jeg ud og investere i SEO-LEX eller deMibs SEO 2.0 eller SEO FAQ? Eller kan jeg finde nogenlunde lige så god information på nettet uden at skulle betale for det (yes yes typisk iværksætter-snak, ikke at ville betale for noget I know ;))?

Derudover har jeg tænkt på at afprøve AdWords da jeg har fået gavekort til det. Men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal begynde. Begreberne er ikke nødvendigvis totalt entydige synes jeg, så hvordan griber jeg det lige an?

Jeg håber på ingen måde at folk gør arbejdet for mig her, vil bare gerne have et "skub i gang" :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:49

jeg ville simpelthen tage det stille og rolig læse disse SEObøger lege lidt med søgeord optimering vælge evt. en søgeord ekspert Mikkel Demib eller en af de andre gode søgeord optimerings eksperter , lige til en gennemgang hvad der kan forbedres

Køre lidt adwords løbende

hastværk skal man ikke gøre har jeg efterhånden lært et par gange med nye hjemmesider , vis jeg havde vidste første gange jeg overtog en hjemmeside flash hjemmeside der ikke kan læse af google og hvilken problemer jeg ville få havde jeg ikke købt denne hjemmeside jeg har nu og 100.000 kr riger mindste

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 22:51

"Typisk iværksætter snak" hmmm det er jeg ikke helt sikker på det er. måske skulle du overveje at briuge tid på det du er god til og det er vel ideen. og så lad andre om at gøre det de er gode til. For i sidste ende er det alle sådan ting der gør at ideen bliver båret rigtigt ud i livet og derved får en reel chance. der er sikkert mange der har forsægt halvhjertet at bære en ide ud i livet men uden succes, og en af hovedårsagerne -hvad angår de gode ideer som i andres hænder får succes- er ligepræcis at folk som ikke har en skid forstand på adwords, seo eller design osv osv. sidder og knokler røv.. ud af bukserne for at spare penge her og der. og dette slider en person og resultatet er også hvad en amatør kan præstere.

Jeg syntes at du skulle sætte dig ind i det ved at læse en bog eks thomas rosenstands eller martin thor"burgers" bog, sidst nævnte er gammel men super god fordi den også giver gode råd til hvordan man kan drive eller bør drive en forretning, og man kan jo ikke tage den erfaring fra ham og desuden så er den behagelig let at læse dette gælder også førstnævnte bog.

Du kan finde guides til den helt store guldmedalje mht seo og adwords opsætning på youtube og i de nævnte bøger. og et amatør råd kunne være at du fandt nogle søgeord som du så optimerede din hjemmeside med samt indrettede dine adwords kampanger efter.

Mine råd skal ses som et ønske om at hjælpe dig med at få liv i det du nu har gang i.

Jeg har selv siddet lige præcis der hvor du sidder nu og jeg lover dig for at det først virkede og først befriede mig da jeg betalte mig fra det. og det gælde alt fra at lave hjemmeside til at skifte stødstænger på den gamle transit. idag betaler jeg gerne prisen hos hjemmesidemanden og bilerne ryger da på værksted :-)

God vind i sejlene.

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 22:58

Tak for dit indlæg Omar. Sætningen skulle nu også tages med et gran salt. Og jeg giver dig delvist ret. Det giver helt sikkert mening, i nogle tilfælde, at betaler eksperter til at gøre det man rent faktisk ikke har en chance for selv at vide noget om.

Det er bare ikke helt tilfældet her. Jeg vil ikke anse mig selv om en "tilfældig" der har startet en "tilfældig side" op, og der er heller ikke tale om et kommercielt site, så der er heller ikke så mange penge til rådighed. For ikke at sige ingen lige pt. :)

Jeg er derimod uddannet webmand, ikke SEO-mand selvfølgelig, men med min baggrund mener jeg nu nok at have rigtig gode chancer for at forstå og selv kører SEO-toget et stykke af vejen. Det er klart, at jeg når en grænse på et tidspunkt, hvor de kloge SEO-eksperter, så kan tage over ;)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:41

Martin Hjort:

Ja, som sagt, hvor hulen begynder jeg. Jeg vil gerne have optimeret min side, http://www.fmground.dk og har allerede nogle tanker omkring især SEO. Men jeg føler stadig jeg er på et begynder-stadie. Skal jeg ud og investere i SEO-LEX eller deMibs SEO 2.0 eller SEO FAQ? Eller kan jeg finde nogenlunde lige så god information på nettet uden at skulle betale for det (yes yes typisk iværksætter-snak, ikke at ville betale for noget I know ;))?

Hej Martin,

Ja, du kan finde nogenlunde lige så god information som langt størstedelen af indholdet i de to bøger på nettet. Jeg har selv gjort det på den måde, fordi de to bøger ikke var skrevet, da jeg gik i gang med at blive klogere på SEO. Men du skal bruge en evighed på at grave det frem - og helst have en fornuftig SEO-viden i forvejen, så du kan skille snot fra kanel på det væld af SEO-blogs og e-bøger, der findes derude. I min anmeldelse af de to SEO-bøger, skrev jeg:

"at jeg ville have givet rigtigt meget for at have fået fingre i bare en af disse bøger for 2½ år siden, da jeg begyndte at interessere mig for søgemaskineoptimering for alvor. Er du gal, hvor kunne jeg have sparet meget tid! Utallige timers læsning af bogstaveligt talt hundrevis af forskellige blogs, læssevis af gratis e-bøger og efterfølgende behandling og sortering af skidt fra kanel. En hel del af det testeri, jeg har rodet med, kunne også have været sparet, hvis jeg havde kunne læse disse to bøger og stole på forfatterne i stedet."

Det står jeg ved her et halvt år senere. Hvis jeg havde kunnet hive de penge op af lommen for 3 år siden, og fået den viden foræret i struktureret form som de to bøger kan byde på, så havde jeg gjort det uden at blinke.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:46

Du kommer ikke langt for sådan en AdWords kupon, men den er fin nok til at afprøve hvordan det virker. Der er rigtig mange AdWords tråde på Amino, også om hvordan du får aktiveret koden osv.

Opret en AdWords konto og hver gang du går i stå, så kan du søge lidt herinde, eller stille de spørgsmål du måtte have. Det er ikke svært at komme igang, udfordringen ligger i at optimere dine søgeord og annoncer.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)