Hejsa Glæder mig til at komme igang med noget fornuftig sparring her på amino..... Vi er et par studerende (cbs og jura) der har en ide til en ny måde at tænke mobiltelefon selskab på. Værdien ideen ligger i salgskanaler/branding, og vi kender intet til at starte et teleselskab. Vi kan dog se at der er dukket mange små spillere op på markedet, så spørgsmålet er egentligt om der er nogle herinde, med indgående kendskab til branchen, og evt kunne tænke sig at sparre lidt med os. Vi vil gerne have overblik over hvilket omfang en opstart kræver osv. Kernespørgsmålet for os ved en ny ide er altid: Hvorfor er der ingen der har tænkt det her før? I dette tilfælde: traditionelle teleselskaber har søgt at lave et brand, uden at spørge sig selv hvorfor.... Håber den rette sidder derude og læser dette Mvh Ole |
Indgående kendskab til mobiltelefon branchen søges til projekt med eksport potentiale
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
Så sørger de for gode priser, support, it til at styre betalinger og dækning, så kan du koncentere dig om at sælge og brande virksomheden. Så prøv at tage fat i dem... Det er blandt andet på den både at gaymobile, kvindersnet og punkt1 fungerere! |
Tja... Vi "skabte" CBB Mobils brand og vækst i sin tid - og siden 2005 har der været foreløbig tre andre bureauer, der har kørt videre med samme koncept (stort set) for CBB. Se evt. http://www.concept-i.dk/CBB.html Og så har jeg samlet otte års erfaring fra branchen inden da. Jeg kan lige så godt spille rent ud: Vi kan ikke tilbyde gratis sparring - men er I på vej med et koncept, spiller vi gerne med på almindelige forretningsbetingelser. I er velkomne til at kontakte mig - oplysningerne finder I på vores hjemmeside. |
For et års tid siden kiggede jeg lidt på muligheden for at oprette et mobilselskab, og har derfor lidt erfaring med de indledende øvelser. Jeg havde en dialog med TDC som bl.a. Telmore og M1 anvender som mobiludbyder på den tekniske side. Den afdeling som tager sig af den slags hedder TDC Gensalg. TDC tager sig af det tekniske, og du kan blive koblet op på deres supportsystem. TDC leverer bl.a. billingdata i samarbejde med et eksternt firma - kan ikke lige huske navnet. SIM-kortene kan også købes med eget tryk, og det kan man enten selv stå for, eller lade TDC stå for mod betaling. Du kan se mere om TDC Gensalg Mobil her: http://tdc.dk/publish.php?id=6334 . Og der er et produktark her: http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/faktablade/faktablad0914.pdf Du skal regne med at det koster ca. 200.000 kr. at komme igang - alene på telefonidelen. Der er nogle volumenrabatter, men man skal op på ret mange brugere før det begynder at give nogle fornuftige priser. Standardpriserne gør det faktisk umuligt at konkurrerer med eks. M1. Det er meget vigtigt at have andre konkurrenceparametre end prisen. Håber det hjalp dig lidt videre... mvh Carsten |
Jeg var også ved at undersøge dette på et tidspunkt, men med alle de nye spillere på marked som har flere mio. bag sig, skal man have et rigtigt godt koncept før det kan lade sig gøre, at slå i gennem. Men hvis i har dette, skulle det ikke være et problem. I min søgen efter informationer fandt jeg på et tidspunkt ud af, at man skal have 7000 eller 9000 kunder før at det kan løbe rundt. I Danmark er der 96 mobilabonnementer pr 100 indbyggere, så med den rigtige markedføring og koncept burde det være muligt. Hvis I finder frem til de priser i evt. vil tage pr minut, sms osv, kan du smide en mail til kristian( a )mobilcheck.dk og så kan jeg taste det ind i vores database og så kan du se, hvordan jeres priser klare sig i forhold til alle andre mobilselskaber i Danmark. |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)