Hej alle. Det bliver nok et lidt rodet indlæg, men stresser rundt på nettet og via telefon for at få en masse svar på relevante spørgsmål. Jeg har fået en smule gryn mellem hænderne og har tænkt over en webshop. Min idé er ikke speciel eller nyskabende. Det er en idé om at sælge voks og hårpleje produkter over nettet, som andre også gør, og samtidig til billige penge. Jeg føler jeg har nogle gode kontakter indenfor frisør branchen og kan derfor bestille nogle andre vare hjem da jeg kan købe dem igennem en autoriseret frisør. Det giver mig flere muligheder end en ganske almindelig forhandler af voks osv over nettet. Jeg har lavet budget og har på begyndt min forretningsplan (Har fulgt meget nøje www.startvaekst.dk ) Jeg har lavet et budget, men da jeg ikke har talt med grossister endnu kan jeg ikke få mine tal til at hænge helt sammen, og føler ikke de er præcise nok. Kender i en god grossist? Og hvem skal jeg tage fat i (Der må være en top 5 som folk har haft erfaringer med) Når jeg har fundet mig en grossist (Lad os sige den er indenfor EU eller udenfor EU. ) Hvordan bliver jeg fortoldet? Hvor meget skal jeg af med i en sending på fx 10.000 kr? Jeg har ingen erfaringen indenfor det område, så det ville også varme med viden på det punkt, så mit budget bliver mere realistisk. Håber i kan hjælpe.
|
Hej Simon,
jeg er ikke så meget inde i det med webshop (står lidt samme sted som dig lige pt.), men jeg kan hjælpe med den sidste del af dit indlæg.
Hvis du køber varer indenfor EU, så er der betalt eventuelt told og moms, og derfor vil du ikke blive opkrævet yderligere.
Udenfor EU kommer det helt an på hvilke produkter du køber og hvilken told (hvis nogen), der er pålagt produktet.
Jeg vil forslå du spørger din forhandler på en HS code (harmonized code), som er international kendt - også bare varekode på dansk. Får du varekoden, kan du hurtigt slå den op på SKAT's hjemmeside, og se hvad du skal af med. Link her : http://vita.toldskat.dk/vita.htm
På samme link, kan du også gå den anden vej, selv og søge efter den rigtige varekode, men det kan ikke anbefales, da der er SÅ mange forskellige typer, opdelinger mm.
Håber det kan hjælpe dig lidt. Skulle du have yderligere spørgsmål skal du være velkommen til at kontakte mig via PM.
Mvh
Hitman