Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop opstart

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Det bliver nok et lidt rodet indlæg, men stresser rundt på nettet og via telefon for at få en masse svar på relevante spørgsmål.

Jeg har fået en smule gryn mellem hænderne og har tænkt over en webshop. Min idé er ikke speciel eller nyskabende. Det er en idé om at sælge voks og hårpleje produkter over nettet, som andre også gør, og samtidig til billige penge. Jeg føler jeg har nogle gode kontakter indenfor frisør branchen og kan derfor bestille nogle andre vare hjem da jeg kan købe dem igennem en autoriseret frisør. Det giver mig flere muligheder end en ganske almindelig forhandler af voks osv over nettet.

Jeg har lavet budget og har på begyndt min forretningsplan (Har fulgt meget nøje www.startvaekst.dk ) Jeg har lavet et budget, men da jeg ikke har talt med grossister endnu kan jeg ikke få mine tal til at hænge helt sammen, og føler ikke de er præcise nok.

Kender i en god grossist? Og hvem skal jeg tage fat i (Der må være en top 5 som folk har haft erfaringer med)
Hvor meget er rimeligt til vareindkøb? Jeg har sat ca 30 tusinde af til hjemmeside og vareindkøb, hvor de første 10 er gået til hjemmesiden. Jeg er nervøs for at min grossist giver mig nogle elendige priser da jeg køber ind for så lidt, men samtidig ønsker jeg ikke at brænde inde med en masse vare.

Når jeg har fundet mig en grossist (Lad os sige den er indenfor EU eller udenfor EU. ) Hvordan bliver jeg fortoldet? Hvor meget skal jeg af med i en sending på fx 10.000 kr? Jeg har ingen erfaringen indenfor det område, så det ville også varme med viden på det punkt, så mit budget bliver mere realistisk.

Håber i kan hjælpe.

Simon Højlund

Fra Viby J.
Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:54

Hej Simon,

jeg er ikke så meget inde i det med webshop (står lidt samme sted som dig lige pt.), men jeg kan hjælpe med den sidste del af dit indlæg.

Hvis du køber varer indenfor EU, så er der betalt eventuelt told og moms, og derfor vil du ikke blive opkrævet yderligere.

Udenfor EU kommer det helt an på hvilke produkter du køber og hvilken told (hvis nogen), der er pålagt produktet.

Jeg vil forslå du spørger din forhandler på en HS code (harmonized code), som er international kendt - også bare varekode på dansk. Får du varekoden, kan du hurtigt slå den op på SKAT's hjemmeside, og se hvad du skal af med. Link her : http://vita.toldskat.dk/vita.htm

På samme link, kan du også gå den anden vej, selv og søge efter den rigtige varekode, men det kan ikke anbefales, da der er SÅ mange forskellige typer, opdelinger mm.

Håber det kan hjælpe dig lidt. Skulle du have yderligere spørgsmål skal du være velkommen til at kontakte mig via PM.

Mvh

Hitman

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:41

**Hitman**:

Hej Simon,

jeg er ikke så meget inde i det med webshop (står lidt samme sted som dig lige pt.), men jeg kan hjælpe med den sidste del af dit indlæg.

Hvis du køber varer indenfor EU, så er der betalt eventuelt told og moms, og derfor vil du ikke blive opkrævet yderligere.

Udenfor EU kommer det helt an på hvilke produkter du køber og hvilken told (hvis nogen), der er pålagt produktet.

Jeg vil forslå du spørger din forhandler på en HS code (harmonized code), som er international kendt - også bare varekode på dansk. Får du varekoden, kan du hurtigt slå den op på SKAT's hjemmeside, og se hvad du skal af med. Link her : http://vita.toldskat.dk/vita.htm

På samme link, kan du også gå den anden vej, selv og søge efter den rigtige varekode, men det kan ikke anbefales, da der er SÅ mange forskellige typer, opdelinger mm.

Håber det kan hjælpe dig lidt. Skulle du have yderligere spørgsmål skal du være velkommen til at kontakte mig via PM.

Mvh

Hitman

Det er ikke helt korrekt!

Det er IKKE told på i EU. Det er eventuelt told på vare fra tredje land. Det er ikke muligt at oplyse toldsatser når vi ikke ved præcis hvilken produkter der er tale om. Prøv at lave en søgning tarif systemet

Når du køber i EU, skal du betale differencen så hvis du f.eks køber i Tyskland betales der 19 % og herefter 6 % i difference. Dog er det en lidt besværlig måde, derfor vil jeg anbefale dig og oplyse dit EU momsnummer (DKxxxxxxxx) og derved købe momsfrit i EU. 

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 20:48

Med hensyn til varekøb, er det jo forskelligt hvor meget man køber for. Normalt er det jo sådan "jo mere du køber jo billigere". Men det er nu dumt og starte med og brænde 100k af på varer, hvis man ikke har lavet research og evt. ikke har solgt det samme produkt før.

En lageropbygning tager tid, derfor start med og bestil lidt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:52

Du siger du har kontakter til frisøren som gør du kan tilbyde et bredere udvalg. Et lille kreativt forslag til dette kunne være at sælge pakker. Fx med voks, shampoo, parfume eller lignende. Det kunne også være en pakke til weekenden hvor der var flere ting med som var relevante når man skal i byen osv.

Du går jo ind i en svær branche så det er vigtigt at tænke kreativt :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 13:30

Tak for inputtet. Jeg er slet ikke på det stadie endnu hvor jeg begynder at tænker i detaljeret idéer til hvordan jeg skal kombinerer produkter osv.

Jeg skal først finde ud af hvor dyrt det er at starte og om det er en forretning der kan løbe rundt !

Men helt sikkert brugbar idé  - Tak :-)

Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Hej Simon !

Jeg har selv nogle drenge som bruger uanede mængder af dyr voks, og jeg fandt noget fra TOP CARE som er uden hormonforstyrrende stoffer, og det tror jeg ihvertfald mange bevidste mødre, vil sætte pris på, når de køber voks til deres poder....delt stinker det ikke som en parfumeshop og dels kan det vaskes ud af håret. MEN der er jo masser af fancy mærker derude, men jeg tror at det ville skille dig lidt ud på den eftertragtede måde, hvis det var produkter der tog hensyn til miljø og brugerens helbred.

Spændende hvad du finder ud af, men mht. om det kan løbe rundt eller ej, så tror jeg ikke at det er noget man kan spekulere sig ud af 100%. Det kommer an på en prøve og så masser af god omtale fra tilfredse kunder , flot hjemmeside, og masser af hårdt arbejde fra din side til at starte med;-)

Held og lykke

Mange hilsner Stine

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 18:04

God idé - Den har været oppe og vende under vores brainstorming, men som sagt  - Jeg bliver nødt til at lave mit budget så det hænger sammen først, og det kan jeg ikke uden priser på produkterne.

Mange tak!

Simon

Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:38

Jeg syntes du skal kontakte en række forskellige leverandører og forspørge priserne hos dem. Hvis de er interesseret i et fremtidigt salgspotentiale til dig, er de selvfølgelig også villige til at hjælpe dig igang med priser og div. informationer..

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 18:50

Ja det er klart. Skal bare finde nogle leverandøre at ringe til, og kunne godt være folk havde erfaring med nogle som de måske ville dele ud af ;-) Var måske for optimistisk ! ;-)

Simon

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)