Jeg vil gerne oprette min egen e-butik, selvfølgelig med mulighed for at kunderne kan betale online. Min egen fysiske lokation vil være enten her i Danmark, eller i udlandet. Kunderne skal kunne købe fra hele verden, de betaler selv fragten. Hvordan kommer man i gang? Man kan jo ikke selv oprette en butik, så hvor skal man henvende sig online? hvor meget koster det at "leje" en virtuel "butik", og såtr de for al driften? Hvordan opdaterer man siden, lægger nye varer og billeder ind, osv? Er det lovligt at købe et stort parti varer i en fysisk butik, for derefter at sælge dem videre online, eller skal man købe direkte fra gvrossist/lager? Hvordan gør man sig synlig? Her vil det være nok som en start at komme frem på google ved søgning på varens navn. Håber på svar så jeg kan komme i gang, tak. |
Hej :)
Velkommen til Amino. For at svare dybdegående på dine spørgsmål vil det kræve et par 100 siders skrivning, og det har jeg desværre ikke tiden til.
Men jeg vil prøve lige kort at give et svar:
Jeg går udfra du ikke selv har kendskab til programmering eller andet. Du nævner derudover intet om budget, hvilket er en vigtig faktor.
1. Hvis du vil have en nem løsning, så vil jeg anbefale dig Scannet.dk eller Dandomain.dk. De lever af webshops, og der kan du hurtigt komme igang. Kræver ingen teknisk viden. Du kan prøve en demoshop, og se hvordan du ligger varer ind osv.
2. Ja, det er lige meget hvor du får varene fra, i princippet kan du også købe ting fra en privat og så videresælge dem over din webshop.
3. Tja, det kan du gøre på en million måder. PR, Adwords, Facebook, organisk SEO osv.
Jeg vil anbefale dig at klikker dig ind på webshop-hvordan.dk. At have en webshop er et kæmpe projekt, så det er godt at have en del viden på området, inden man kaster sig ud i det.
Held og lykke med det!