Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google AdWords - hvordan i det gule felt?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg overvejer at prøve lidt annoncering via GoogleAdWords. Jeg har oprettet konto og surfet lidt rundt på deres mange sider, som omhandler oprettelse. - Så langt så godt.

Men det som jeg kan forstå ud af det jeg læser, det er at de annoncer jeg der kan oprette, det er annoncer som vil blive vist i højre side - og alt afhængig af min klikpris, så vil de blive vist på alt fra side 1 - 20.

Nu til spørgsmålet - de 2-3 annoncer som meget ofte vises i en gul tekstboks i toppen af søgeresultatet, hvad /hvordan får man sådan en? Jeg har ikke kunnet finde oplysninger om det, og ej heller priser.

Er der mon en her, som har lidt erfaring og kan hjælpe mig lidt på vej vedr. de gule topplaceringer?

På forhånd tak

Birger

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 99
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 08:47

Så vidt jeg ved, er det Google selv, der suverænt afgør, hvilke annoncer der skal ligge blandt de gule øverst på siden. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogle forklaringer om det nogen steder, så endnu engang må man sige at 'Google works in mysterious ways' :-)

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 09:09

1. Jo mere relevante de er jo større chance.

2. Jo mere du giver pr. klik.

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 09:15

Hej Birger

Du kan ikke direkte betale dig til at lande i det gule felt, da Google ikke altid viser det gule felt. Hvis det gule felt bliver vist, ligger der dog en række faktorer, der kan medvirke til at du kan komme i det gule felt.

Budprisen er den største faktorer som Google vurdere ud fra. Google kigger også på hvor mange der klikker på din annoncetekster, hvor relevant dine annoncetekster er og hvor god din landingspage er. Har dine Adwords kampagner en rigtig god quality score så har du større sandsynlighed for at lande i det gule felt, når det bliver vist.

Ideen er, at dem der søger på Google, bliver præsenteret for det bedst mulige indhold som deres søgning er lavet på. Dermed opnår Google den størst mulige tilfredshed blandt deres brugere, og det vil de gerne belønne de gode kampagner for.

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 09:16

Faktisk tror jeg, at relevansen er det vigtigste parameter af de to, du nævner. Jeg har i hvert fald oplevet, at jeg har ligget øverst blandt de gule selv med en lav klikpris.

Mon ikke også det gule felt bruges af Google til at få hevet nogle klik hjem i en fart, hvis en kampagne fx har svært ved at nå op på det daglige budget?

/Jonas

Fra Vejle
Tilmeldt 5. Nov 09
Fra  KanKom Online Skrevet kl. 09:20

heh - mit svar var til Kenneth, og jeg kan se, at du nåede at uddybe forinden René Wink

Fra Farsø
Tilmeldt 20. Dec 09
Indlæg ialt: 614
Fra  Sportsway.dk Skrevet kl. 09:24

http://yourcompany.dk/adwords/adwords_i_højre_bedre_end_i_toppen/

SommerhusDanmark.dk:

Faktisk tror jeg, at relevansen er det vigtigste parameter af de to, du nævner. Jeg har i hvert fald oplevet, at jeg har ligget øverst blandt de gule selv med en lav klikpris.

Mon ikke også det gule felt bruges af Google til at få hevet nogle klik hjem i en fart, hvis en kampagne fx har svært ved at nå op på det daglige budget?

/Jonas

Ja, selvfølgelig er kvaliteten helt klart det vigtigste :-)

Dbh. Kenneth Hedegaard Olsen

Sportsway - Danmarks nye sportsbutik på nettet

Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:36

Hmmm.... takker indtil videre for jeres svar.

Det giver dog ikke helt logik for mig - jo hvis det er rigtigt at Google hiver en annoncør op i det gule felt, for at få en dårlig kampagne kørt i gang og skudt nogle klik af - så kan det godt give mening. Ellers finder jeg det mærkeligt at man ikke kan betale sig fra det. - Og det begrunder jeg ene og alene i, at jeg har oplevet at søge på xxx og vupti kommer nogle - for mig - fuldstændig ukendte og små firmaer, med en endnu dårligere hjemmeside end min egen Wink frem som absoult top i det gule felt. Hvor at store anerkendte firmaer som man skulle tro altid ville ligge i top, så måske først kommer som nr. 4-8 på siden.

Men måske skal alt ting heller ikke altid give mening Smile

Birger

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 10:37

Hej Birger

Som sagt er budprisen en af de største faktorer for at du komme lidt at ligge i toppen. Men har du et direkte dårligt indhold med en lav quality score, så vil det automatisk blive opdaget af Google.

Det kan også være meget svært at bedømme om en hjemmeside er god eller dårlig, og deraf kan man ikke altid direkte sammenligne sin egen hjemmeside mod en konkurrent. Google har sine egne måleapparater at vurdere hjemmesider ud fra og alene af den grund, kan sagtens have stor betydning for, om Google syntes om din hjemmeside eller ej.

Arbejder du meget med budprisen og din quality score skal du nok få gode resultater at se. Men husk det stadig skal være lønsom for dig at ligge i nr. 1-3. Mange har en forestilling om at toppen må være det bedste for ens forretning, men mange gange kan der ikke tjenes penge i toppen. Det skyldes at de penge du smider i for at ligge nr. 1 æder din fortjeneste op.

På produkter som er baseret på et overvejelseskøb kan det med fordel være bedst at være på en lavere placering, da de fleste besøgene tjekker mange hjemmesider igennem - før de beslutter sig for at købe. For impulsvarer er det ofte med at ligge i toppen, hvis du skal være med.

Det hele giver mening, men det kan være svært at gennemskue nogle gange. Google har ikke direkte forklaret hvordan spillet skal spilles, så det op til de erfaringer man gør, som giver udslaget.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 11:57

Riisvang:

Hmmm.... takker indtil videre for jeres svar.

Det giver dog ikke helt logik for mig - jo hvis det er rigtigt at Google hiver en annoncør op i det gule felt, for at få en dårlig kampagne kørt i gang og skudt nogle klik af - så kan det godt give mening. Ellers finder jeg det mærkeligt at man ikke kan betale sig fra det. - Og det begrunder jeg ene og alene i, at jeg har oplevet at søge på xxx og vupti kommer nogle - for mig - fuldstændig ukendte og små firmaer, med en endnu dårligere hjemmeside end min egen Wink frem som absoult top i det gule felt. Hvor at store anerkendte firmaer som man skulle tro altid ville ligge i top, så måske først kommer som nr. 4-8 på siden.

Men måske skal alt ting heller ikke altid give mening Smile

Birger

Hej Birger,

For at du kommer op i det gule felt kræver det et højt kvalitetsresultat. Du kan ikke betale dig fra det.. 

Har du ikke et tilpas højt kvalitetsresultat, er det lige meget hvor meget du byder.. 

Google er en pengemaskine og for at søgemaskinen stadig skal være den bedste i verden, er det vigtigt, at resultaterne er relevante for den søgning brugeren har lavet. 

Hvis du udelukkende kunne betale dig for at ligge i det gule felt, ville det i nogle tilfælde give en dårlig brugeroplevelse. 

Dårlige Brugeroplevelser --> Få bruger søgemaskinen --> Ingen klikker på annoncerne --> Google tjener ingen penge. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)