Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mødre og fædre - vi har brug for jeres hjælp!

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:52 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg henvender sig hovedsageligt til forældre.

I forbindelse med min uddannelse på informationsvidenskab v. Aarhus universitet, er min læsegruppe og jeg igang med at re-tænke noget så simpelt som barnevognen. Her i den indledende fase er vi i fuld gang med at lave interviews med nybagte forældre, undersøge forskellige typer af barnevogne på kryds og tværs og meget meget andet.

Forstil dig, at din barnevogn er et teknologisk vidunder. Dvs. no limits: Din barnevogn kan have en touchscreen, den kan måle dit barns helbred, den kan oplade din ipod, den kan planlægge ruter for dine gåture, den kan finde andre barnevogne i nærområdet.... Som sagt NO LIMITS!

Hvad vil du gerne have din barnevogn skal kunne?

Det er som sagt bare den indlendede fase - så det vi skal bruge Jeres svar til er kun inspiration og brainstorming.

 

Jeg ser frem til rigtig mange gode svar.


 

Fra København
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Danish Mind Skrevet kl. 14:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus -

Sikkerhed, sikkerhed & sikkerhed... ikke overraskende måske.

Og en indbygget babyalarm - så den ikke ligger og roder rundt ovenpå / under babyen. Eller en fiks anordning man kan anbringe mobil babyalarm i - af ovennævnte grunde.

En dims, der automatisk via regnsensor - kører ud og beskyttet baby & vogn mod regn & sne - det der lige nu hedder et regnslag. Alle forældre pisker altid rundt og holder øje med om det begynder at regne eller lign.

En beskyttelse mod katte i barnevogne? Katte elsker små lækre varme babyer - men er man uheldig, kan de komme til at ligge sig over barnets hoved. Og under alle omstændigheder er det ulækkert med kat i vogn.

Og så for pokker en nemmere måde at klappe vognen sammen på - det er et helvede pt. - og den fylder også alt for meget bag i biler etc.

Det var lige lidt fra hoften - held og lykke med projektet!

vh Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt projekt. Vil jeg sgu lige følge med i :b

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

  1. Punkterings fri hjul
  2. Let skifte mellem brede og smalle hjul'
  3. Evt mulighed for montering af ski
  4. Kasse skal være gummiophængt således det ikke ryster
  5. Påsætning af en lille hjælpe motor, som tilføfører ´fremdrift ved stigninger og  bremser ned af.
  6. Mulighed for en plade på siden af barnevogner således man kan have børn stående
  7. temperaturkontrol af barnevognens indelklima samt  automatisk lukning for regn
  8. Fastinstaleret musik samt babyaltrm
  9. Fast monteret lys
  10. Regulerbar højde iforhold til chauffør  

Mine 10 bud håber du kan bruge dem

preben

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:37 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusinde tak for jeres svar. I har allerede sat rigtig mange tanker igang hos mig.

Kom endelig med flere!

Hvad med etiske omkring at måle og veje sit barn: Er det iorden at påføre barnet nogle simple måleinstrumenter, der kan tjekke kropstemperatur/blodtryk/mm. Disse skal selvfølgeligt ikke skade barnet... men mere de etiske overvejelser: Vil I stole på et sådant computersystem og ville i bryde jer om, at et computersystem skal fortælle jer, hvordan jeres barn har det?
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 15:27 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan kun bifalde alle de tidligere nævnte ting.

Ting jeg selv tænkte f'ør jeg havde læst de andre svar, var

temperaturføler
Indbygget babyalarm m. videoovervågning
Stor nok til et 3 års barn
Så lille som overhovedet muligt i sammenklappet tilstand.
Større sikkerhed for at vognen ikke vælter, når barnet på 2½ år vågner, sætter sig op og kigger ud over kanten fordi der løber en kat rundt ved vognen.

 

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 15:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med helbreds senorer tror jeg ikke bliver noget hit, så skal det være indbygget i den dragt barnet får på for at sove( om vinteren) - om sommeren er det lidt sværere, og ledninger nede hos barnet går ikke af hensyn til kvælning.

Jeg har set at man til iphonen kan få en app der via vibrationer måler hvordan man sover, og så bliver man vækket når man er det rigtige sted i søvnmønsteret - ikke at man skal til at vække de små, men kunne man overvåge dem via en fintfølende sensor som den i iPhonen?

Hvad med indbygget musik det styres via den sensor, så der skrues ned for musikken når barnet sover...

Stimulering via lys...

Den generelle opbygning må kunne ny tænkes, vognen skal være nemmere at folde samme og fylde mindre...

Det var lige mine tanker

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 16:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

De vigtigste faktorer jeg kan komme i tanke om er ikke nytænkninger:
- Sikkerhed
- Pris (barnevogne er jo i forvejen vanvittigt dyre)
- Størrelse ved transport (bag i bil)

Derudover kunne det også være fint med en løsning til placering af babyalarm, evt. webcam, så der ikke kun er lyd i alarmen, indbygget regnslag der selv folder sig ud i regnvejr, og bedre ventilation i forbindelse med regnslag.

Mht. måling af babys ve og vel osv., så er det vel lige så meget gældende udenfor barnevognen som i barnevognen, så hvorfor integrere det i barnevognen? På samme måde er GPS og rutevejledning vel heller specielt for barnevognen, men kan lige så godt være en løsning som man kan bruge til al færdsel (gåture, cykling, bilkørsel osv.)

Det var mine tanker. Håber de kan bruges :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal kunne klappes sammen, så den kan være i bagagerummet på en Ford Ka......samtidig med pusletasken, babydynen og de ekstra 5 sæt tøj man skal have med på et kort eftermiddagsvisit hos vennerneSmile

Det skal være super let, så man ikke skal bakse med 17 sikkerheds-beslag, men samtidig må det ikke gå ud over sikkerheden.

/Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 17:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

usynliggørelse.

fysisk immateriel med mulighed for materialisering

kaffemaskine

hæveautomat

autopilot

indbygget mini hospital/apotek

løfte raketter

teleportering

(håber du tar godt imod joken) jeg skulle bare lige se hvor min fantasi tog mig hen.

god vind i sejlene, både hvad angår projektet men måske også klapvognen hehe.

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)