Hej herinde. Jeg søger lidt råd og vejledning på en sag der netop er opstået. Jeg mener selv vi står ganske godt, men det vil jeg gerne have bekræftet inden en eventuen strid med kunden. Her er sagen i meget korte træk: Vi har netop fået en cykel retur. Kunden magtede ikke at køre på den, da hun ikke kan bremse med håndbremse. Det er jo fair nok, og der burde sådan set ikke være mere i den sag. Desværre er der en skade på cyklen, som gør at vi ikke kan sælge den som ny igen. Det er en lidt sjov skade, for det er en skade der sidder UNDER det fragtbrev, der er sat på cyklen da fragtmanden hentede cyklen. Kunden mener at skaden var der da de fik den, men jeg har meget svært ved at forestille mig dette. Se disse billeder, der viser det hele:
Der er jo en bevisbyrde der skal løftes. Ifølge fragtmanden, så har de en "ren" kvittering. Dvs. kunden har skrevet under på modtagelsen af cyklen, uden anmærkninger om skader. Derved må skaden jo være opstået hos kunden, og cyklen er derfor ikke længere returneret i original stand. Har jeg ret? Hilsen Morten |
Ingen der kan hjælpe?