Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til reklamation på fragt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde.

Jeg søger lidt råd og vejledning på en sag der netop er opstået. Jeg mener selv vi står ganske godt, men det vil jeg gerne have bekræftet inden en eventuen strid med kunden. Her er sagen i meget korte træk:

Vi har netop fået en cykel retur. Kunden magtede ikke at køre på den, da hun ikke kan bremse med håndbremse. Det er jo fair nok, og der burde sådan set ikke være mere i den sag. Desværre er der en skade på cyklen, som gør at vi ikke kan sælge den som ny igen.

Det er en lidt sjov skade, for det er en skade der sidder UNDER det fragtbrev, der er sat på cyklen da fragtmanden hentede cyklen. Kunden mener at skaden var der da de fik den, men jeg har meget svært ved at forestille mig dette.

Se disse billeder, der viser det hele:

Der er jo en bevisbyrde der skal løftes. Ifølge fragtmanden, så har de en "ren" kvittering. Dvs. kunden har skrevet under på modtagelsen af cyklen, uden anmærkninger om skader. Derved må skaden jo være opstået hos kunden, og cyklen er derfor ikke længere returneret i original stand. Har jeg ret?

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:12

Ingen der kan hjælpe?

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 21:14

Du har sendt varen ud uden skade, hvilket kunden jo har skrevet under på ved modtagelsen. Men her du underskrevet med forbehold da du modtog varen retur. Hvis ikke kan afsender jo påstå at skaden må være sket hos dig.

På vores lagerhotel modtager vi altid alle varer med forbehold, det medfører at ser vi skjulte skader ved udpakning, kan vi altid gå tilbage til transportøren. Derved tilsikrer du at kedelige overraskelser ender hos en anden end dig.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 09:30

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det er en lidt sjov skade, for det er en skade der sidder UNDER det fragtbrev, der er sat på cyklen da fragtmanden hentede cyklen. Kunden mener at skaden var der da de fik den, men jeg har meget svært ved at forestille mig dette.

Umiddelbart vil jeg tro at det er fagtmanden der har lavet skaden som så har brugt fragtbrevet til at dække over den.  Ret mig hvis jeg er forkert på den men jeg antager at du har bestilt afhentning af varen, i givet fald har fragmanden haft et fragbrev med ud til kunden som han så sætter på varen.

Men sagen er enkel du må have afklaret hvem der normalt udfylder fragtbrevet.

Mvh

Ravn

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 554
Fra  dymagic Skrevet kl. 09:47

Ravn:
Umiddelbart vil jeg tro at det er fagtmanden der har lavet skaden som så har brugt fragtbrevet til at dække over den.

Jamen han skriver jo netop:

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Kunden mener at skaden var der da de fik den, (...)

Men kunden har jo skrevet under på, at den var ok ved ankomst, men har vel i ovenstående linje egentlig indrømmet, at den var fejlbehæftet ved returnering?

I mine øjne kan aben vel kun ligge hos kunden nu?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:47

Hej igen

Tak for jeres svar.

Ja det er altså en højst underlig sag. Det har været en atypisk kunde hele vejen igennem, med flere små sjove/underlige uoverensstemmelser. Fx påstår kunden at de ikke har skrevet under ved modtagelse, men jeg sidder med en kopi af kvitteringen og kan se at der er en underskrift. Derfor vil vi gerne have en ordentlig løsning på denne kedelige sag.

Det meget mystiske er at skaden sidder under fragtbrevet. Det er mig selv der har sat fragtbrevet på cyklen, men jeg kan desværre ikke huske om det sidder samme sted som da jeg påsatte det.

Hilsen Morten 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)