Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ask Joblr - SEO FAQ video

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Er det et Green Screen eller en ægte baggrund ?

Det er lavet med green screen.

Jeg har indrettet studiet med standard ophæng til baggrundsruller i 2,80 meter. I første omgang har jeg så hængt en chroma green og en hvid baggrund op - men selve rullerne er billige, så det er let at købe flere farver, hvis jeg får brug for det.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:27

Christian iMARKETING:
Er det et Green Screen eller en ægte baggrund ?
det er green screen, ser det ud som om i hvertfald, du kan se det ved at kanterne ikke er så skarpe, især på mikkel.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:33

KTJ-Media.dk:
Det ser lidt sjovt ud at du sidder med en mic

Helt enig - det ser ikke så godt ud. Det var lidt en nødløsning fordi vi lidt spontant fandt på at lave videoerne med os begge på - og jeg havde kun en af de gode clips mikrofoner hjemme. Jeg skal bare lige have fat i en mere, til når vi er to på (desværre koster de små satanner godt 4k stykket).

KTJ-Media.dk:
Synes det ser godt ud, men jeg ville nok skrue en tand ned for musikken i baggrunden.

Lige disse videoer er lavet til US markedet og der presser de typisk lyden en anelse mere. Om man så kan lide det eller ej er nok en smagssag. Jeg kan egentligt meget godt lide det, sålænge stemmerne stadig står klar og tydeligt frem. Men som sagt - netop baggrundsmusikkens styrke bliver folk nok aldrig enige om :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:36

Hej Mikkel

Endelig kommer der noget kvalitet på bordet af video casts. Jeg syntes der mange virksomheder der springer ud i at få lavet en masse videoer, som enten er i alt for lav billede og lyd-kvalitet eller dårlige bygget op. Jeg ved ikke om de blot vil med på moden, men jeg sikker på vi vil komme til at se mere af dette i fremtiden.

Det giver jo en god connection mellem kunden og jer bag skærmen, her for man virkelig et indtryk af de personer man overlader sine mange dollars til. Så det også rart, at der for engang skyld er fokuseret på den rette kvalitet, fremfor noget hurtigt og nemt.

Jeg syntes dog, at videoerne godt må være en smule længere med mere uddybende svar. Det skal selvfølgelig ikke tage en evighed, men der jo rig mulighed for virkelig at give nogle guldkorn og få brandet sig selv som om et omvandrende orakle. Men det er jeg sikker på du helt har styr på, og det bliver lækkert at se udviklingen af dit arbejde med videoer.

Fem stjerner herfra StarStarStarStarStar

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 20:31

Hej Mikkel

Det ser rigtig spændende ud, og video på nettet kan vi jo ikke få nok af ;0)

Du får lige mine kommentarer:

Introen er for lang, og den fortæller ikke noget før til sidst, det ville være oplagt at lave en intro der fortæller en kort historie også, noget med en masse informationer, en lup der søger osv.

Som du også selv er inde på så skal der kun være en person i billedet, når der ikke er nogen dialog eller opfølgende spørgsmål.
Mikrofonen skal væk, men det kan jeg også forstå at den er :o)

Jeg er ikke vild med greenscreenen - når du sidder med det setup som du gør, så ville jeg mene du burde undgå at bruge en greenscreen, den keying process du går igennem fjerner ikke kun baggrunden men tager også information ud af det billede der er tilbage, du vil kunne give billedekvaliteten en tand mere op hvis du satsede på et storformat print som baggrund, eller måske et bagprojektions lærrede hvis den skal kunne være dynamisk.

Jeg vil også lige sige at det er super super amerikansk - det er jo både godt og ondt, det kan være et valg, men hvis det 100% er målgruppen så er det helt fint.

Selve spørgsmål delen er meget kort og overfladisk, det kunne være fint med det hurtige svar og så slutte med et ekspert tip til slut, et eller andet der viser at du er en mand der ved hvad han snakker om!

Glæder mig til at se mere.

/Meik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:02

Jeg har helt bevidst valgt en video-strategi, hvor vi udgiver de ting vi laver efterhånden som vi laver dem. I takt med, at vi laver flere videoer forbedrer vi hele tiden små ting. Skridt for skridt. Det vigtige er, at det vi laver kan konkurere mod det vi er oppe imod - og det kan det bestemt allerede godt. Kvaliteten af det meste af det der laves er heller ikke for god :)

Jeg kommer nok til at holde fast i green screen på de fleste af denne type videoer. Det er klart det mest praktiske og fleksible og med lidt øvelse med keying filtrene i FCP synes jeg også godt man kan få meget fine resultater. Det er ikke perfekt i disse første videoer, men det skyldes i høj grad nogle "fejl" i belysningen. Det bliver, som så meget andet, bedre med tiden.

Hvis du kender mig vil du vide, at jeg generelt set kører en ret Amerikansk stil i min kommunikation. Det er der en del som er vilde med. Andre hader det. Men det er nu engang den stil jeg kører. Og stil er vigtigt for positioneringen (hvilket jeg bl.a. vil tale mere om på Aminotastic senere på måneden ...)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)