Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt kassesystem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kumarathurai
Tilmeldt 16. Jan 10
Indlæg ialt: 16
Fra  resolvd ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville høre om told og skat stiller nogle krav specifikationer til et kassesystem?

Kan man bare købe et fra udlandet og bruge det?

Jeg har forsøgt at få et svar fra Told og skat uden held. Vedkommende i telefonen fortæller at der ikke er, og jeg ville bare sikre mig.

Nogle med erfaring på den front?

Tak på forhånd

Mathi.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31

Mathi:

Hej,

Jeg ville høre om told og skat stiller nogle krav specifikationer til et kassesystem?

Kan man bare købe et fra udlandet og bruge det?

Jeg har forsøgt at få et svar fra Told og skat uden held. Vedkommende i telefonen fortæller at der ikke er, og jeg ville bare sikre mig.

Nogle med erfaring på den front?

Tak på forhånd

Mathi.

Der er ikke særlige krav til et kassesystem, dog er der forskellige anbefalinger alt efter, hvilken branche vi taler om.

Det kan dog ved meget salg være tilrådeligt at anskaffe et system, som kan integreres med bogføringen af hensyn til den administrative side af sagen.

Hilsen

Fra Middelfart
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 07:55

Hej

Jeg kender heller ikke som sådan til nogle regler, andet end at det jo naturligvis skal have de gængs egenskaber.

Men jeg vil tilslutte mig ovenstående i forbindelse med bogføring mm, men jeg mener også, alt efter hvad du skal bruge det til, at det er godt med et system der gemmer alle dine datater og som kan give dig nogle godt statestik muligheder.

Mette

Fra Kumarathurai
Tilmeldt 16. Jan 10
Fra  resolvd ApS Skrevet kl. 09:03

Hej,

Det var alt hvad jeg skulle bruge denne gang. Tak for jeres tid.

/mathi

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:34

Der er krav til kassebon'en. Se afsnit N.2.6 i Momsvejledningen 2010-1:

Momsvejledningen 2010-1:

En kassebon skal grundlæggende indeholde følgende oplysninger (se dog kassebonen med færre oplysninger neden for):

• Virksomhedens navn eller registreringsnummer (CVR-/SE-nummer)
  • Udstedelsesdato
  • Leverancens art
  • Afgiftsbeløbets størrelse

Leverancens art kan angives summarisk, hvis det ikke er muligt at specificere denne.

Endvidere kan afgiftsbeløbets størrelse angives ved at anføre, at afgiften udgør 20 pct. af den samlede pris inkl. afgift (svarende til 25 pct. af prisen ekskl. afgift).

Desuden er der krav til kasseopgørelse:

Momsvejledningen 2010-1:
Virksomheden er forpligtet til at foretage en daglig kasseopgørelse, der som minimum skal udvise kassebeholdningen ved dagens begyndelse og slutning samt korrektioner for samtlige udbetalinger og sådanne indbetalinger, der ikke vedrører den afgiftspligtige omsætning, således at virksomheden på dette grundlag er i stand til at foretage en korrekt opgørelse af dagens afgiftsplige omsætning.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:44
Fra Kumarathurai
Tilmeldt 16. Jan 10
Fra  resolvd ApS Skrevet kl. 00:48

Mange tak for alle de svar, der er kommet. Jeg er positiv overrasket.

Med venlig hilsen

Mathi.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)