Hej alle iværksættere! I denne uge har jeg projekt uge i skolen og jeg vil derfor gerne have lidt hjælp til nogle spørgsmål som jeg skal bruge i min rapport. Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 · Kræver det en speciel uddannelse? · Kan man få økonomisk støtte? · Hvem kan hjælpe med opstart? · Hvor får I inspiration fra? · Findes der netværk for selvstændige? · Hvilke PR muligheder er der? · Hvilke problemer støder de/I på? · Risikerer man at blive meget pengefikseret?
Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 · Hvordan sikrer man sit firma mod konkurs? · Oplever mange iværksætter problemer med økonomien? · Er iværksættere/I ramt af finanskrisen?
Jeg ved godt at der er mange spørgsmål på en gang, men jeg ville være rigtig taknemmelig, hvis jeg bare fik svar på nogle af spørgsmålene. På forhånd tak. Skoleelev - Mathias
|
Hej Mathias
Kræver det en speciel uddannelse? Nej, det gør det ikke. Dog er det en rigtig god idé at have en, som f.eks. en HHX, HG etc. Mange iværksættere tager også på kurser i forskellige ting, eller lærer meget igennem e-learning.
Hvor får i inspiration fra? Når jeg føler, at der mangler noget i hverdagen, eller kommer på et produkt der kan hjælpe mig med forskellige ting, eller forenkle noget ser jeg dette som inspiration for mine opgaver. Jeg kan også finde på at kigge på andre produkter, og gøre dem endnu bedre, eller arbejde videre på et projekt. Inspiration er også meget med hvad der er "oppe" for tiden - eks. har cashback sites været meget populære på det sidste.
Findes der netværk for selvstændige? Ja, masser. Man kan søge hjælp i væksthuse, hvor der også er en masse andre nye iværksættere, og Amino er også et. :-)
Det var lige et par spørgsmål, som jeg følte jeg kunne svare dig på. :-)