Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skoleprojekt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle iværksættere!

I denne uge har jeg projekt uge i skolen og jeg vil derfor gerne have lidt hjælp til nogle spørgsmål som jeg skal bruge i min rapport.

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

·        Kræver det en speciel uddannelse?

·        Kan man få økonomisk støtte?

·        Hvem kan hjælpe med opstart?

·        Hvor får I inspiration fra?

·        Findes der netværk for selvstændige?

·        Hvilke PR muligheder er der?

·        Hvilke problemer støder de/I på?

·        Risikerer man at blive meget pengefikseret?

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

·        Hvordan sikrer man sit firma mod konkurs?

·        Oplever mange iværksætter problemer med økonomien?

·        Er iværksættere/I ramt af finanskrisen?

Jeg ved godt at der er mange spørgsmål på en gang, men jeg ville være rigtig taknemmelig, hvis jeg bare fik svar på nogle af spørgsmålene. På forhånd tak.

Skoleelev - Mathias

Fra Århus
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:21

Hej Mathias

Kræver det en speciel uddannelse? Nej, det gør det ikke. Dog er det en rigtig god idé at have en, som f.eks. en HHX, HG etc. Mange iværksættere tager også på kurser i forskellige ting, eller lærer meget igennem e-learning. 

Hvor får i inspiration fra? Når jeg føler, at der mangler noget i hverdagen, eller kommer på et produkt der kan hjælpe mig med forskellige ting, eller forenkle noget ser jeg dette som inspiration for mine opgaver. Jeg kan også finde på at kigge på andre produkter, og gøre dem endnu bedre, eller arbejde videre på et projekt. Inspiration er også meget med hvad der er "oppe" for tiden - eks. har cashback sites været meget populære på det sidste.

Findes der netværk for selvstændige? Ja, masser. Man kan søge hjælp i væksthuse, hvor der også er en masse andre nye iværksættere, og Amino er også et. :-)

Det var lige et par spørgsmål, som jeg følte jeg kunne svare dig på. :-)

interesser: kommunikation - medie - reklamer - marketing

Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 10:04

Hej!

Tak for dit svar.

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mathias

Som iværksætter er jeg selv igang med at udvikle hjemmesiden www.sportnu.dk. Jeg vil gennem mine personlige erfaringer forsøge at svare på dine spørgsmål.

Kræver det en speciel uddannelse?

Både Ja og Nej: Der er masser eksempler på dygtige iværksættere som har startet uden en relevant uddannelse i bagagen. Jeg mener at Martin Thorborg som har startet den her side, engang har udtalt at han ikke havde gået i andet end folkeskolen. Dog tror jeg at størstedelen af alle iværksættere vil have fordel af en eller anden form for uddannelse, men det afhænger også af hvilken type produkt eller ydelse som man ønsker at tilbyde.

·        Kan man få økonomisk støtte?

Ja, det er muligt at få økonomisk støtte gennem både private samt offentlige fonde og tilskud, tit og ofte er det dog besværligt og tidskrævende at søge disse.

·        Hvem kan hjælpe med opstart?

Det afhænger meget af hvilken type virksomhed du ønsker at starte op. Men brugere her på siden er ofte gode til at vejlede og rådgive.

·        Hvor får I inspiration fra?

Inspirationen findes alle steder, men den største inspiration til opstart af et givent produkt/ydelse er vel der hvor du tænker at du kan gøre det bedre eller du tænker der eksistere ikke noget som lige det her.

·        Findes der netværk for selvstændige?

Ja det gør der

·        Hvilke PR muligheder er der?

Det afhænger meget af hvor mange midler du har, dvs. hvor mange penge du kan sætte af, og hvilken type markedsføring du vil foretage dig.

·        Hvilke problemer støder de/I på?

Personligt har min manglende viden til jura og it været mine største forhindringer.

·        Risikerer man at blive meget pengefikseret?

Det tror jeg er meget individuelt

·        Hvordan sikrer man sit firma mod konkurs?

·        Oplever mange iværksætter problemer med økonomien?

ja i starten er det ofte svært at stille den nødvendige kapital.

·        Er iværksættere/I ramt af finanskrisen?

Iværksættere er ligesom alle andre ramt af krisen, da samfundet er så tæt forbundet og da de også er en del af samfundet.

Håber du kan bruge mine svar.

Ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående

www.sportnu.dk

jakob@sportnu.dk

Jakob Anthonisen

Tlf: 23 31 91 24

Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 09:42

Hej Jakob

Tak for dit svar. Jeg synes helt bestemt, at jeg kan bruge svarene til noget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)