Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bar/Natklub opstart

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

@ jstrib

Tænker du på Juice? For så var det ikke grunden til, at de lukkede stedet :-)

Tilmeldt 11. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:50

Hej Rasmus & Andreas.

Lyder til at I har forelsket Jer i en branche, som også kræver at I brænder 100% for den.

- Har selv arbejde i branchen de sidste 6 år. Først 3 år som bartender som b-job, derefter startet fuldtid som bestyrer og fra d. 1/1-10 som 24årig blevet medejer i 2 diskoteker.

Mit råd til Jer er, at I skal finde en bar/diskotek, hvor I kan lide stemningen samt kunderne, og derefter bare snuse så meget til miljøet og lære så meget som muligt. Min erfaring med branche er, at hvis man bare brænder for det og viser evner for det man laver, så kan må også nemt stige i graderne og dermed få en mulighed for at komme ind i branchen på fuldtid.

- Ofte starter man på den måde, også få at få en "pengemand" i ryggen. Det gir' sig selv, at hvis "pengemanden" kan se potentiale i en - jamen så vil han også gerne støtte en, hvilket er en KÆMPE fordel i denne branche, da det stort set er umuligt at låne penge i bankerne til barer/natklubber.

/Mht. budgetter, markedsføring, erhvervsøkonomi og afsætning er det også en branche, hvor essensen er, at have fingeren på pulsen samtidig med go' fornuft.

Ang. bevilling er der et bevillingsnævn i hver kommune, som behandler hver gang der bliver søgt bevilling. I disse bevillingsnævn er det meget forskelligt, hvem der er valgt til udvalget. Det kan være alt fra præsten, landmanden, sygeplejesken, skolelæren - dvs. der kan være verdener til forskel for, hvordan ansøgningerne bliver behandlet i kommune til kommune. Nogle kommuner er meget venligtstillet overfor natteliv, hvorimod andre står negativt overfor den fra starten.

Derudover skal man enten være 23 år og have taget en uddanelse inden for restuationsbranchen eller være fyldt 25 år. Derudover må man ikke skylde noget til det offentlige + at der fra kommune til kommune kan være krav om diverse kurser, såsom dørmandsuddanelse eller om håndtering af fødevarer.

Ved lønninger er der også stor forskel på, om man satser på at personalet skal arbejde på stedet for lønnen eller deres motivationfaktor skal være den sociale stemning på stedet.

Mht. hvilke lokaler man må bruge, er der selvfølgelig diverse krav brandmyndighederne + arbejdsmiljøstyrelsen. Men vigtigst af alt, skal man sikre sig at bevilligsnævnet vil godkende stedet. Ofte i kommunerne har de allerede bestemt, hvilke dele af byerne man gerne vil have nattelivet til at være.

- Bis

Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:29

hej

ville lige høre om man kunne få en lille opdatering på jeres planer. da jeg selv pt går med lignende planer.

da det jo er et gammelt indlæg. er det ikke sikkert i stadig er aktive her.

- bigbro

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 11:52
Hej gutter

Lyder fedt jeg har selv gået med tanken om at starte en bar men er kun blevet ved drømmen :s men hvis i mangler en der vil være med er jeg frisk er forresten udlært tømrer så kan nok arbejde :)

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)