Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grim markedsføring eller ej?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Ja, den var ikke god...

Men inden der kommer for meget mudderkast efter firmaet bag, er det vigtig at understrege det ikke er bagmændens skyld.

De har over 1.000 partnere tilmeldt til at b.la. kører den konkurrence ud, de har alle accepteret betingelser der sikre firmaet bag konkurrencen at kunne retsforfølge den person som har lavet ovenstående annonce. Om de gør det, er en helt anden sag.

Om det er smart af dig, Dennis, at ligge det op på Amino, synes jeg ikke. En anden gang kunne du skrive til firmaet bag og informere dem om én samarbejdspartner ikke helt har fulgt reglerne. Så er spørgsmålet om det var din hensigt var at få annoncen ned effektivt eller gøre de uskyldige bagmænd til grin offentligt.

Om det er smart at ligge det op? jeg kan slet ikke se noget problem i at ligge det op, jeg tror de fleste er enige i at den annonce ikke er i orden, og hvis man annoncere for noget som ikke tåler debat, så skulle man måske lade være med at annoncere, eller i det mindste lade være med at lave vildledende markedsføring som det er tilfældet her.

Jeg jagter hverken firmaet bag annoncen eller den affiliate der står bag det her, jeg syntes bare det er helt i orden at gøre opmærksom på den slags plat.

Jeg er ked af, hvis jeg har trådt nogen affiliate folk over tæerne.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det er typisk for de spørgeskema undersøgelser, at man praktisk talt siger ja til at modtage reklamemails fra en uendelig lang række virksomheder.

Men som simon er inde på så er det rigtigt at det sandsynligvis ikke er Media Danmark som har udformet annoncen på facebook. De udbyder spørgeskema undersøgelsen via et Affiliate Netværk, og betaler partnerne x antal kroner pr. gennemgørt undersøgelse. Det er nok en af de partnere som har lavet den ulovlige annonce.

Han betaler nok pr. visning på Facebook Adds, og den tekst giver garanteret en masse kliks (og ligeså mange som ikke læser betingelserne, og dermed genenmføre undersøgelse).

Usmagligt!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:43

Jeg ville intet problem have med den spørgeskema undersøgelser, hvis hver enkelt bruger som gennemførte undersøgelsen vitterligt fik sat 340 DKK ind på sin konto (som annoncen på facebook ligger op til), og de desuden satte skriftstørrelsen op under betingelserne. Folk må selvom hvad de tilmelder sig til :-)...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 19:48

Casper:

Jeg ville intet problem have med den spørgeskema undersøgelser, hvis hver enkelt bruger som gennemførte undersøgelsen vitterligt fik sat 340 DKK ind på sin konto (som annoncen på facebook ligger op til), og de desuden satte skriftstørrelsen op under betingelserne. Folk må selvom hvad de tilmelder sig til :-)...

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Enig...men det er også en helt anden snak.

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:50

Andreas Lolk:

Jeg synes, at det er fint.

Er det noget du har lyst til at uddybe :-)?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:55
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:58

Bautik:
Det er ligesom de skide facebook fan sider som skriver "SÅDAN SÅ SIDNEY LEE UD SOM 14ÅRIG".

Enig, men der bliver vel sat en stopper for det på et eller andet tidspunkt. Det kan umuligt have en værdi for virksomhederne på sigt!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingør
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:16

Simon:

Om det er smart af dig, Dennis, at ligge det op på Amino...

What?!?? hvad snakker du om? Hvis man ikke kan forholde sig kritisk til sin omverden, og gøre opmærksom på det, hvad skal vi så med ytringsfrihed?!?

Jeg kan helt ærlig ikke se problemet med indlægget. Der er jo markant forskel på sådan en tråd som denne her, og så på dem der bare går ud på at bashe en lille nyopstartet virksomhed - altså den slags diskussioner man har set herinde et par gange, og som retmæssigt er blevet slået ned.

Casper:

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Dét havde ikke været et problem, det havde heller ikke været et problem hvis de skrev: "Udfyld spørgsskemaet og vær med i konkurrencen om 340 kroner", men man har gjort hvad som helst for at skjule at der er tale om et beskedent beløb på knap 13.000 kroner fordelt ud på 40 portioner af 340 kroner. Faktisk er de direkte vildledene med deres overskrift: "Få 320 kroner ind på din bankkonto"

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:21

M_Munksgaard:
Dét havde ikke været et problem, det havde heller ikke været et problem hvis de skrev: "Udfyld spørgsskemaet og vær med i konkurrencen om 340 kroner", men man har gjort hvad som helst for at skjule at der er tale om et beskedent beløb på knap 13.000 kroner fordelt ud på 40 portioner af 340 kroner. Faktisk er de direkte vildledene med deres overskrift: "Få 320 kroner ind på din bankkonto"

Enig, det handler bare om at reklamen på facebook skal matche den sider man rammer, og det gør den ikke i det her tilfælde. Jeg er i bund og grund ligeglad hvad folk melder sig til, og hvilke konkurrencer de deltager i.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 20:34

Casper:

Enig, det handler bare om at reklamen på facebook skal matche den sider man rammer, og det gør den ikke i det her tilfælde. Jeg er i bund og grund ligeglad hvad folk melder sig til, og hvilke konkurrencer de deltager i.

Jeg synes faktisk at den matcher meget godt, og jeg forstår godt et en affiliate kan sammensætte en kampagne på den måde. Selvfølgelig burde han/hun have læst betingelserne igennem inden, men forstår sagtens at det kan ske.

Det er selve kampagnen den er gal med.

Jeg linker selv til IQ Mediers forskellige kampagner, men var faktisk i tvivl med denne. Jeg valgte dog at bruge den med teksten "Svar på spørgsmål og deltag i konkurrencen om 40 x 320 kr. " hvilket svarer til betingelserne.

Men på selve kampagnen står der ikke noget om at det er en konkurrence (før man kigger i betingelserne) og der står heller ikke noget i det materiale man får udleveret fra IQ Medier. Eneste tekstlink på kampagnen er: " Få 320,- kroner ind på din bankkonto.".

Dette er på ingen måde for at hænge IQ Medier ud, men jeg synes at I fokuserer for meget på den enkelte affiliate, når han/hun faktisk bare følger det materiale han/hun har fået fra annoncenetværket.

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)