Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spam or not to spam??

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Hmmm, du er vist kommen ind i en negativ spiral, Hvorfor er det så frygtelig at du ikke må ringe til firmaer der ikke ønsker den slags tidsrøvende forstyrelser

Det er skam ikke frygteligt. Jeg har det faktisk helt fint med at man har mulighed for at vælge de opkald fra, og respekterer det også :o)

Men det øjeblik det blev omvent, og de aktvt skulle ind og vælge det til, ville jeg ganske enkelt være nød til at lukke biksen. Længere er den egentlig ikke.

NB-Import:

Der er jo masser af andre muligheder firmaer kan sælge deres varer på uden at belemre en masse mennesker unødigt.

Hvis man ikke må maile, faxe, ringe eller komme på upfordret besøg, ser jeg ikke ligefrem en masse muligheder. Men det kan godt være at jeg er blevet så afhængig af telefonen, er jeg har fået lukket af for en masse smarte alternativer. Det må jeg overveje. Jeg går ud fra at direct mails også skulle være en del af denne "nul-spam" pakke. Ikke at det ville gøre den store forskel, for langt de fleste bliver aldrig læst.

NB-Import:
Mere effektiv tidsforbrug resulterer i Større produktivitet giver bedre konkuranceevne her og på exportmarkederne og endnu flere i arbejde ,

Virksomhederne har jo mulighed for at vælge de opkald fra, som det er i dag. Men hvis du kigger på det, er det faktisk meget få mellemstore og store virksomheder der gør brug af denne mulighed. Jeg går ud fra at flere af disse virksomheder også kigger på hvordan ressourserne bruges mest optimalt, og de har altså ikke valgt at sige nej tak til dette.

Mærsk er et godt eksempel. De har så sindssygt mange medarbejdere, at det ville overraske mig meget hvis de ikke kigger på effektivisering. Alligevel ryger du lige igennem til rette kontaktperson, der også tager sig tid til at tale med dig, hvis du ringer dertil.

Lige så snart vi er nede i de personligt ejede og små virksomheder, er sagen en anden. Jeg ringer ikke selv så tit til de helt små, da det for det første falder udenfor den målgruppe jeg primærrt arbejder med, og for det andet ved jeg at et opkald oftest ses som - for at bruge dine ord -unødig spam. Så er der ingen grund til at spilde min eller deres tid.

Men når mit ressursekrævende opkald resulterer i 50.000, 100.000, 200.00 osv. i årlige beparelser, har jeg faktisk ikke oplevet at der er nogen der efterfølgende har brokket sig over at jeg har været med til at smadre deres konkurrenceevne. Men det kan selvfølgelig være at de bruger et lukket forum til at komme af med deres frustrationer :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

NB-Import:

Hmmm, du er vist kommen ind i en negativ spiral, Hvorfor er det så frygtelig at du ikke må ringe til firmaer der ikke ønsker den slags tidsrøvende forstyrelser

 

Det er skam ikke frygteligt. Jeg har det faktisk helt fint med at man har mulighed for at vælge de opkald fra, og respekterer det også :o)

Men det øjeblik det blev omvent, og de aktvt skulle ind og vælge det til, ville jeg ganske enkelt være nød til at lukke biksen. Længere er den egentlig ikke.

NB-Import:

Der er jo masser af andre muligheder firmaer kan sælge deres varer på uden at belemre en masse mennesker unødigt.

 

Hvis man ikke må maile, faxe, ringe eller komme på upfordret besøg, ser jeg ikke ligefrem en masse muligheder. Men det kan godt være at jeg er blevet så afhængig af telefonen, er jeg har fået lukket af for en masse smarte alternativer. Det må jeg overveje. Jeg går ud fra at direct mails også skulle være en del af denne "nul-spam" pakke. Ikke at det ville gøre den store forskel, for langt de fleste bliver aldrig læst.

NB-Import:
Mere effektiv tidsforbrug resulterer i Større produktivitet giver bedre konkuranceevne her og på exportmarkederne og endnu flere i arbejde ,

Virksomhederne har jo mulighed for at vælge de opkald fra, som det er i dag. Men hvis du kigger på det, er det faktisk meget få mellemstore og store virksomheder der gør brug af denne mulighed. Jeg går ud fra at flere af disse virksomheder også kigger på hvordan ressourserne bruges mest optimalt, og de har altså ikke valgt at sige nej tak til dette.

Mærsk er et godt eksempel. De har så sindssygt mange medarbejdere, at det ville overraske mig meget hvis de ikke kigger på effektivisering. Alligevel ryger du lige igennem til rette kontaktperson, der også tager sig tid til at tale med dig, hvis du ringer dertil.

Lige så snart vi er nede i de personligt ejede og små virksomheder, er sagen en anden. Jeg ringer ikke selv så tit til de helt små, da det for det første falder udenfor den målgruppe jeg primærrt arbejder med, og for det andet ved jeg at et opkald oftest ses som - for at bruge dine ord -unødig spam. Så er der ingen grund til at spilde min eller deres tid.

Men når mit ressursekrævende opkald resulterer i 50.000, 100.000, 200.00 osv. i årlige beparelser, har jeg faktisk ikke oplevet at der er nogen der efterfølgende har brokket sig over at jeg har været med til at smadre deres konkurrenceevne. Men det kan selvfølgelig være at de bruger et lukket forum til at komme af med deres frustrationer :o)

 

Hvorfor skal man have besvær med at melde sig fra noget man ikke ønsker og ikke har bedt om???????????

Mener du også det skulle gælde for emails, at  du frit skulle kunne sende email til alle og enhver modtageren orker at melde sig fra dine spam reklamer?????????

Jeg ved ikke hvad du reklamerer for , hvor dit opkald resulterer i en besparelse på 200.000kr, hvis firmaet har dygtige medarbejdere vill de nok finde en endu bedre besparelse. De fleste af de spamtelefonopkald der kommer her er fra teleselskaber der siger de har et godt tilbud som man skal acceptere direkte i røret så bordet fanger og ligeså med  de tvivlsomme telefonbogs annoncesælgere og københavnske baggårds vekselerer  m.v. for at nævne de mest almindelige telefomspamere.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Hvorfor skal man have besvær med at melde sig fra noget man ikke ønsker og ikke har bedt om???????????

Nu skal vi heller ikke gøre det mere besværligt end det er. Der skal sendes én e-mail, og så er det klaret. http://www.cvr.dk/Site/Forms/CMS/DisplayPage.aspx?pageid=59 Linket til oplysningerne er ovenikøbet ret synlige på cvr.dk

Man kan også vælge at glæde sig over at man rent faktisk har muligheden for at melde det fra :o)

NB-Import:

Mener du også det skulle gælde for emails, at  du frit skulle kunne sende email til alle og enhver modtageren orker at melde sig fra dine spam reklamer?????????

Det er jeg ret sikker på at jeg aldrig har skrevet nogen steder.

NB-Import:

Jeg ved ikke hvad du reklamerer for , hvor dit opkald resulterer i en besparelse på 200.000kr, hvis firmaet har dygtige medarbejdere vill de nok finde en endu bedre besparelse. De fleste af de spamtelefonopkald der kommer her er fra teleselskaber der siger de har et godt tilbud som man skal acceptere direkte i røret så bordet fanger og ligeså med  de tvivlsomme telefonbogs annoncesælgere og københavnske baggårds vekselerer  m.v. for at nævne de mest almindelige telefomspamere.

Jeg reklamerer ikke for noget, jeg er noget så irriterende som en ganske gemen sælger. Og det er telefoniydelser/aftaler jeg sælger, så du kender jo typen :o)

En besparelse på 200.000 kr. er ikke speciel svær at finde. Det er bare at spørgsmål om at virksomheden har tilpas stort forbrug. Nogen gange er beløbet væsenligt større, andre gange noget mindre. Og i helt andre tilfælde kan det blive dyrere, men til gengæld opfylde nogle behov som ikke er opfyldt af den nuværende aftale. Og alt andet lige må man formode at jed med over 10 år i branchen, er bedre kvalificeret til at finde de besparelser, end en indkøber, økonomodirektør, IT-chef eller hvem der sidder med dette område. Jeg laver trods alt ikke andet, hvor de højst sandsynligt kigger på det 1 gang om året, eller hvert 3. år. Og i et marked der ændrer sig så hurtigt, skal man stå tidligt op hvis man vil være helt opdateret, når man kun kigger på det mellem alle de øvrige opgaver.

Jeg ser tit nogle aftaler der er utroligt ugunstige. Typisk er de ofte både for dyre og for lange. Men det er også ofte en tidligere medarbejder der har indgået de dårlige aftaler, og i hvert fald meget sjældent den jeg taler med..

Og generelt vil du blive overrasket over hvor ringe aftaler der bliver indgået rundt omkring. Ikke bare vedr. telefoni, men også så meget andet. Selv blandt store anerkendte virksomheder med en økonomidirektør der håndterer aftaleindgåelser, har jeg set mange aftaler hvor man kan undre sig over hvilke forudsætninger der skal til for at blive økonomidirektør. Det er i hvert fald ikke evnen at betjene en ganske almindelig lommeregner, hvor man ganger antallet af ydelser med beløbet på ydelsen. Hvis de kunne det, ville de nok kunne regne ud at den (eksempelvis) kopimaskine de lige har leaset, burde være lavet af diamanter.

Selv på SKI aftalen, hvor man skulle mene at der sad nogle giftige indkøbere, er aftalerne så dårlige, at staten kunne spare et kæmpe millionbeløb om året, hvis de lod de enkelte enheder forhandle deres egne aftaler.

Nå det var et sidespor :o)

Accepterer man et indgå en aftale ved første opkald, og uden at få noget på skrift man kan forholde sig til inden man beslutter sig, så har man mere eller mindre selv bedt om det. Men jeg kender også kun alt for godt til de halvlysky foretagender der bruger disse metoder, og de må kunne et eller andet, for der er dagligt mange der hopper på. Men vi kan sagtens blive enige om, at meget ville være langt lettere, hvis de ikke eksisterede.

Men så længe der er nogen der hopper på, tjener de penge. Og så længe de tjener penge, eksisterer de. Det er det samme med de berømte Nigeriabreve.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nok engang igang

Du nævner selv "de halvsky foretagender der bruger disse metoder"  hvor man skal acceptere ders tilbud straks i telefonen. Ja det er såmænd TELIA, TDC , Telenord m.fl.

Jeg må give dig ret i den betegnelse, da jeg var kunde hos TDC for mange år siden og de for et opkad til Fjerne Østen tog 15kr pr minut , mens andre nøjes med 2kr for samme ydelse (der var før IP-telefoni)

Du må efterhånden have svært ved at overbevise kunderne efter at ONPHONE er kommet på markedet

med eksempelvis 5 timers taletid og fri sms for 149/måned

Det er PRODUKTET ser sælger og ikke spamopringninger, Det ses tydeligt af deres stigning i markedsandel. Det er et godt eksempel på effektiv markedsføring uden at irritere folk med spamopringninger

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

nå, det er kørt en hel del af sporet i forhold til emnet, og der er en ny tråd hvor dette kører, så lad os holde den er :o)

Jeg vil bare lige komme med en hurtig kommentar på denne:

NB-Import:
Du må efterhånden have svært ved at overbevise kunderne efter at ONPHONE er kommet på markedet

Nej, overhovedet ikke :o) Jeg er faktisk på intet tidspunkt stødt på dem.

Og så kan du ellers have verdens bedste produkter, eller services. Men hvis din målgruppe ikke ved det, er det ikke meget værd. Og når vi taler B2B produkter, er telefonen den letteste, billigste og mest effektive løsning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu handler det ikke om folks meninger, men om hvordan loven er mht. spam.

Det er faktisk sådan, at har man handlet med en erhvervsdrivende, er den erhvervsdrivende i sin gode ret til at tilsende kunden en e-mail med fx. en reklame i.

Dog skal kunden altid have mulighed for at framelde sig fremtidige e-mails fra den erhvervsdrivende.

Så mit svar på dit spørgsmål. er, at nej det vil ikke være betraget som spam, da du har solgt en ydelse / vare til din kunde. Hvis du ikke havde gjort det, så havde det været spam.

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)