Håber nogle eksperter vil byde ind her.. har nu fået flere forskellige råd.. og spørger derfor her i håb om at finde svaret :) For en webshop skal jeg opbygge noget mere tekstbaseret indhold, da webshoppen standard produkt side, ikke giver plads til meget tekst indhold. Ideen er at skabe en egentlig blog, hvor der vil blive blogget af os selv (webshop ejere), samt også på sigt brugerne af webshoppen. Samtidig vil vi så linke i vores artikler til relevante produkter i forbindelse med artiklerne. spørgsmålet er så om det er bedst at lave denne blog i et subdomain, altså eks. blog.domain.com eller om det er bedst at gøre det med domain.com/blog/ ?? Eks. så faldt jeg over dette link: http://www.streetman.dk/hiphop-t%C3%B8j/ hvor man har valgt at generere indhold i en sub-folder på sitet, til forskel fra at lave et subdomain til det ekstre text content. Er der nogen der har forstået hvad mit spørgsmål går ud på og kan give mig et råd? Hvis ikke så forklarer jeg gerne nærmere.. :) Tusind tak. Michael |
hey
Jeg har ikke testet det i forhold til SEO, men kigger man på hvad der ville være mest logisk, så ville det være som en undermappe på det eksisterende domæne.
Langt de fleste servere som jeg har været i nærheden af, ser i realiteten et subdomæne, som et selvstændigt domæne, selvom det jo egentlig er et underdomæne til et andet domæne. og derfor ville det være mest logisk at lave det som en undermappe, da et subdomæne jo er et selvstændigt domæne.
Jeg ved ikke hvordan Google tænker i dette tilfælde, og det kunne være at de kun ser på selve domænet og ikke sub delen, og derfor ser det som sammenhængende selvom det ikke er en undermappe.
Det jeg personligt selv ville gøre var at have alt på samme domæne, hvilket vil sige ved at bruge undermapper. fordi jeg så er sikker på at Google ser det som sammenhængende.
håber det hjælper dig lidt på vej :)