Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO råd... subdomain eller /folder til blog/content opbygning.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber nogle eksperter vil byde ind her..

har nu fået flere forskellige råd.. og spørger derfor her i håb om at finde svaret :)

For en webshop skal jeg opbygge noget mere tekstbaseret indhold, da webshoppen standard produkt side, ikke giver plads til meget tekst indhold. Ideen er at skabe en egentlig blog, hvor der vil blive blogget af os selv (webshop ejere), samt også på sigt brugerne af webshoppen. Samtidig vil vi så linke i vores artikler til relevante produkter i forbindelse med artiklerne.

spørgsmålet er så om det er bedst at lave denne blog i et subdomain, altså eks. blog.domain.com eller om det er bedst at gøre det med domain.com/blog/ ??

Eks. så faldt jeg over dette link: http://www.streetman.dk/hiphop-t%C3%B8j/ hvor man har valgt at generere indhold i en sub-folder på sitet, til forskel fra at lave et subdomain til det ekstre text content.

Er der nogen der har forstået hvad mit spørgsmål går ud på og kan give mig et råd?

Hvis ikke så forklarer jeg gerne nærmere..  :)

Tusind tak.

Michael

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:01

hey

Jeg har ikke testet det i forhold til SEO, men kigger man på hvad der ville være mest logisk, så ville det være som en undermappe på det eksisterende domæne.

Langt de fleste servere som jeg har været i nærheden af, ser i realiteten et subdomæne, som et selvstændigt domæne, selvom det jo egentlig er et underdomæne til et andet domæne. og derfor ville det være mest logisk at lave det som en undermappe, da et subdomæne jo er et selvstændigt  domæne.

Jeg ved ikke hvordan Google tænker i dette tilfælde, og det kunne være at de kun ser på selve domænet og ikke sub delen, og derfor ser det som sammenhængende selvom det ikke er en undermappe.

Det jeg personligt selv ville gøre var at have alt på samme domæne, hvilket vil sige ved at bruge undermapper. fordi jeg så er sikker på at Google ser det som sammenhængende.

håber det hjælper dig lidt på vej :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 21:04

Hej kim

tak for dit svar.

okay jeg kan godt se din pointe. Det lyder jo sandsynligt. Da ideen med bloggen er at støtte op om eksisterende "indhold" på siden, kunne dit argument jo helt klart støtte at man skal lave som en undermappe, og ikke et subdomain. Skal helst ikke skabe distance imellem bloggen og resten af shoppen.

mvh

Michael

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:10

Nej det er jo det Big Smile Det er i hvertfald det jeg selv ville gøre på min egen hjemmeside, og ville råde mine egne kunder til, hvis de spurgte om det samme.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:26

Hej Michael,

Det er svært at give et simpelt svar uden at gå endnu mere i dybden med formålet med bloggen.

Men prøv at læse mit svar i en tidligere debat på Amino. Der kommer jeg lidt rundt om, hvad fordele og ulemper der kan være ved forskellige placeringer af din blog:

http://www.amino.dk/forums/p/77542/491836.aspx

Spørg endelig, hvis det giver anledning til spørgsmål eller flere overvejelser.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 08:13

hej Frank

tak for dit indspark.

Jeg har tjekket det link du sendte. Det overordnede mål er at opbygge mere indhold, da webshoppen p.t. ikke er optimalt designet til at lave meget tekst indhold.

Det primære formål er altså en slags SEO optimering for at give shoppen bedre ranking i e.g. google og andre søgemaskine - og med det udgangspunkt synes jeg at kunne konkludere at /blog eller /html eller lignende vil være at foretrække, da det så er hoved sitet som bliver behandlet under ét af søgemaskinerne, som vil få gavn af det mere indhold.

Mvh

Michael

--------------------

PS:  Neopost SI68 kuverteringsmaskine til salg - kontakt mig for mere info.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 08:41

Hej Michael,

Hvis mere indhold på hoveddomænet er formålet, så skal du helt sikkert gå efter at lægge bloggen i en mappe. Ingen tvivl om det.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 08:45

alletiders-tak for det.

mvh

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 08:46

en sidste ting - har i nogen ide om hvorvidt en undermappe skal hedde blog, eller man med fordel burde kalde den noget andet, såsom HTML eller lignende?

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 08:50

michldav:

en sidste ting - har i nogen ide om hvorvidt en undermappe skal hedde blog, eller man med fordel burde kalde den noget andet, såsom HTML eller lignende?

Hvis indholdet matcher, hvad folk forventer ved en blog i skrivestil, mulighed for kommentarer osv., så kald den blog. Er det ikke tilfældet, så kald det artikler eller noget i den retning. At døbe mappen html er der ikke den store grund til. Det vil blot være fyld i en url uden at give potentielle besøgende en idé om, hvad de går ind til.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)